Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Skitmorgon!!

Av Linda - 28 februari 2013 09:52

Amanda vaknade 6.30 och var kissnödig. Upp och kissa, ner i säng igen. Hon brukar alltid somna om när hon vaknar den tiden men inte idag...Hon fick ett raseriutbrott utan dess like för att hon inte fick åka till farmor och farfar och skrek att jag var dum och inte fick bestämma över henne.
(Vem bytte ut min treåring mot en tonåring?!?!)
Jag gick iaf därifrån och stängde dörren så hon kunde lugna ner sig. Det är enda sättet att få henne lugn, hon blir bara mer galen om man är kvar och försöker prata med henne. Efter ca 15 minuter hade hon slutat skrika och gråta och jag trodde hon skulle somna om men då började hon sjunga och leka istället. Strax efter 7.00 kom hon in till mig och sa att hon var glad igen och ville spela ett spel på telefonen. Snäll som man är OCH för att slippa bråk så fick hon det. Den stunden hon spelade och vid frukosten var enda stunden denna morgon som vi inte bråkade!!! Sen var det som vanligt tjaffs och bråk vid toabesök, påklädningen, tandborstningen, tvättningen och när ytterkläderna skulle på. Jag är så sjukt less dessa bråk dag in och dag ut och alltid vid samma tillfällen. Det har pågått i tre veckor nu och varje dag hoppas jag på en vändning men den kommer inte.... Jag vet att mitt tålamod absolut inte är det bästa just nu. Jag är trött, otymplig och har ont men jag försöker verkligen att bita ihop och vara en bra mamma till min älskade lilla bråkstake som går mig på nerverna, men imorse bröt jag ihop. Hon skrek i hallen och INGET var bra!!! Tillslut tappade jag greppet och gick in på toa och grät....som en jätte baby, kunde inte sluta...
Behärskade mig och gick ut igen och Amanda var helt plötsligt snäll och medgörlig.
Har nyss lämnat henne på dagis och har nu världens sämsta samvete över denna morgon. Tårarna rinner och jag känner mig som världens sämsta mamma! Hur ska jag klara av att ha två barn när jag inte ens kan hantera ett!!!???
Skit morgon!!! Hoppas på bättre dagar framöver.....

 
 
Ingen bild

Cissi

28 februari 2013 10:43

Det är tur att dessa perioder är övergående. Förhoppningsvis har det värsta lagt sig tills liten kommer. Även om det kommer att vara kaosartat med att få igång amning med ett trotsigt barn kring sig i början så kommer iaf ditt humör/tålamod vara till det bättre då du slipper alla graviditetskrämpor (och alla förlossningsbiverkningar då dem väl lagt sig).

Ett tips är att försöka bryta rutinerna. Gör det ni brukar på ett annat vis, försök göra en lek av påklädning m.m Låt henne få borsta dockans tänder, sen får dockan (med hjälp av dig) borsta hennes tänder tex :)

Jobbiga stunder har vi alla! Klart du fixar två kids :D

Linda

28 februari 2013 12:02

Tack för tipsen! :-) Jag lovar, jag har försökt med allt! Lek, "order", valmöjligheter...allt!! Men jag ska fortsätta härda ut. :-)

 
Ingen bild

Carro

1 mars 2013 07:01

Du kommer klara 2 barn galant, du verkar vara en helt underbar mamma <3 Kram på dig!

Linda

1 mars 2013 08:31

Tack! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards