Alla inlägg under juni 2008

Av Linda - 30 juni 2008 19:30

Utsikt från land; Marstrand


Utsikt från Karlstens fästning över Marstrand


Kolmården


Björnen sover...inte, han kliar sig!


Getter


Bisonoxe.


Timon, var är Pumba?


Elefanter.


Noshörningar.


Giraff. 


Struts. 


Tiger. Finns det nå vackrare djur?


Så fantastisk stilig! Kolla in muskelbiten!


Zebra.


Krokodiler.


Enorm ödla.


Papegoja.


Orm.

Av Linda - 30 juni 2008 18:59

Sista dagen på semestern idag. Å den har jag spenderat med mammsen. Vi tog en liten cyckeltur ner på stan å åt lunch å shoppade lite. En tröja, ett linne, en klänning, två nagelack, en ring och en bh.

Efter stadsturen var det dags att hämta Tuva på dagis. Fick vara lite barnvakt när Sandra å Jonas jobba sent båda två. Å det lider ju inte jag av =)


Nu funderar jag på om man skulle åka å handla lite mat. Det är nämligen oförskämt tomt i kylskåpet.

Åsså har jag en hel del med tvätt att vika.


Måste försöka komma igång med träningen igen oxå! Eller vad säger du Linda? Känns som att det bara är bra att det inte är nå riktigt badväder så man slipper tvinga på sig en bikini på alla valkar!


Bjuder på lite bilder från semestern oxå.


Hej hej!

Av Linda - 29 juni 2008 13:41

Kom hem igårkväll efter en både sorglig, misslyckad, rolig och väldigt härlig semestertripp.

Det hela började med att svärföräldrarnas hund dog, 10 år gammal. Därefter följde ett hotell på en oljehamn och en ryggskada för Henke. Annars har det varit toppen, Göteborg, god mat, lisseberg, shopping, Marstrand, god mat, Stockholm, träffa Lisa (Henkes syster) god mat, Kolmården.


Dags att göra sig klar för middag i Nyhamn hos Henkes päron.


Hej hej!

Av Linda - 18 juni 2008 21:55

Halloj alla nyfikna bloggläsare! Här har man fullt upp med att dansa. Jag å Tobbe kusin är nämligen med i en intensiv buggkurs på fyra dagar a´två timmar/dag. Å det är hur roligt somhelst! =) Snacka om att man sätter igång endorfinet i kroppen å man mår bara såååå bra! Känner mig som en ny männika nu.


Annars är det fullrulle just nu. Två dagar kvar till semester. Midsommar firas nog i Nyhamn å på Berga å sen drar vi söder ut i Sverige, Stockholm å Göteborg står på listan över platser att besöka. Stannar å hälsar på Henkes syster i Sthlm å sen väntar två nätter på hotell i Gbg. Ska bli såå härligt! Jag å Älskling! =)


Nu ska jag hångla med Henke!


Hej hej! 

Av Linda - 15 juni 2008 21:25

....efter ett hus är sååå stor just nu. Det är inte roligt att sitta i en lägenhet i stan när man skulle kunna bo i ett hus på landet någonstans å vara ute å påta i trädgården eller bara njuta av lantluften. Dessa känslor blir starkare på vår/sommar å det är så jobbigt. Riktigt deprimerande faktiskt!

Önska att det kan dyka upp ett hus snart som passar oss som handen i handsken.

Av Linda - 10 juni 2008 18:33

Usch, vad det har regnat idag. Tänker på mina stackars arbestkamrater som var på utflykt till Bergafjärden med pensionärerna idag. Hoppas ni inte blev allt för blöta!  


Förmiddagen spenderade jag och Tuva i Västergård, med Sanna å barnen. Tuva å Moa badade medans lilla Hampus sov.

Hämtade Sandra på jobbet vid 13,30 å sen bar det iväg på Birsta City. Köpte en massa t-shirts till Henke å en ny mobil till mig, åsså lill Lindas studentpresent. Inte ett plagg till mig själv. *stolt* =)


Åkte hem med Sandra å Tuva å for å hämtade Henke för att åka vidare på husvisning. Även denna gång var det inget för oss. Skjutsade tillbaka Henke på jobbet där han ska spendera kvällen. Själv for jag hem å snodde ihop stekt potatis, ägg å bacon. Å nu sitter jag här å fundera på vad jag ska göra. Kanske sy lite eller köra en träningsvideo...


Hej hej!

Av Linda - 9 juni 2008 22:37

Jobba 7,15-15,00. Cycklade ner på stan å solade med Linda W. In på affären på hemvägen för att köpa gräddfil till dagens middag, fiskpinnar potatis å skarpsås. Hem , laga mat, hänga tvätt, köra igång en till maskin, plocka i diskmaskinen, kolla resor, glo på tv. Fick ett ryck å åkte å storhandla på Ica Maxi (1800:-), hem, duscha å nu SOVA!


Imårrn ska jag vara med lill skruttan Tuva, mysigt. Åsså blir det nog en husvisning =) *håller tummen*


(Mår bättre å bättre för varje dag nu, som en klok vän sa; -" Du måste nog inse och acceptera själv att du inte mår bra innan det går att göra något åt det"!) Det sägs att tala är silver och tiga är guld. Jag tror det är tvärtom! =)


Natti natti!

Av Linda - 7 juni 2008 13:35

Hjälper mycket att få ur sig vad man tänker och känner. Å själv inse hur läget är.

Tack för att DU lyssnar på mig. Vet att jag inte varit så rolig på sista tiden men jag hoppas å tror att det går åt rätt håll nu. Vet inte vad jag skulle ha gjort utan DIG. DU vet vem DU är! Tack för att du finns vännen! 

Trots att jag jobbar i helgen så känns allt bra.


Trevlig helg!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards