Alla inlägg under mars 2013

Av Linda - 30 mars 2013 19:38

Fredag den 29/3 kl. 23.04 föddes Amandas lillasyster Julia.
3240 g och 49 cm lång.

Av Linda - 28 mars 2013 17:04

Igår var det dags för en kväll med tjejerna på biteline. Vi åt och surrade och vipps så hade det gått 3 timmar. Så underbart att få surra av sig! :-)

Idag fick Amanda vara påskkärring på dagis. Hon var överlycklig men konstigt nog var hon den enda utklädda, iaf på sin avdelning!!

Jag hade tid hos bm kl. 11.30 Huvudet är fortfarande rörligt och efter det for jag till birsta. Lunchade med Linda, köpte födelsedagspresent till Tillie och påskägg till Amanda. Var hemma lagomt till 15.00 då Amanda skulle hämtas.

Nu har vi slagit in paket och fläskpannkakan är i ugnen.

Glad Påsk!

Av Linda - 25 mars 2013 14:49

Idag klev vi på in i vecka 40 (39+0). Magen är riktigt tung nu och jag börjar bli otålig på att vänta, trots att bf datumet inte är här än... Antar att man måste ställa in sig på att gå över tiden för att orka och inte bli galen!

Idag har Amanda varit på 3-års kontroll och hon blev godkänd. :-P Hon väger 15,8 kg och är 99 cm lång.

Av Linda - 24 mars 2013 22:34

Den här dagen har varit toppen härlig. Vi klev upp vid 8.30, fikade, klädde oss, packade en ryggsäck med fika och lastad spark, madrass och snowracer i bilen och åkte till Rännösjön. Sandra, Jonas och Emil var oxå med och pappa mötte upp oss där med skotern. Karlarna och barnen åkte snowracer och madrass, pappa provade fiskelyckan och jag och Sandra njöt av det härliga vädret. Och så grillade vi korv såklart! :-)
Vid 13.30 begav vi oss hemmåt.

Vi svängde in på ica på vägen hem för att handla till middagen som vi bjudit in Henkes föräldrar till. Kålpudding med gräddsås och potatis och till efterrätt äppelpaj och vaniljsås. Allt lagat från Per Morbergs kokbok "Morberg lagar husmanskost". Den kan jag verkligen rekomendera. Enkla recept på vanlig husman, precis som en kokbok ska vara.

Nu är det natti, imorgon väntar 3-års kontroll på bvc för Amanda. Spännande!

God natt!

Av Linda - 23 mars 2013 21:29

Dagen började lungt, Henke var uppe med tuppen då han och Tobbe skulle iväg och angla men jag och Amanda klev upp först vid åtta. Vi åt frukost och duschade sen kollade vi på Peter pan och lekte kockar.
Efter lunch var det dags att bege sig på kalas hos Maja som fyllt 4 år. Gott fika, lekar och godishöga barn. Precis som barnkalas ska vara. :-)
Amanda somnade i bilen och det tog ett bra tag innan jag lyckades få henne att vakna till när vi kommit hem. Det tar på krafterna att gå på kalas!

Henke kom hem strax efter oss, solbränd i ansiktet och nöjd efter en skön dag ute.
Till middag blev det tacos och sen glass till Amanda och godis såklart! Vid 20.00 gjorde Amanda kväll och somnad direkt.
Vi har oxå lagt oss nu, som dom pensionärer vi blivit. :-P

Imorgon skulle det oxå bli toppen väder så då funderar vi på att packa fikaväskan och åka till någon pulkabacke.

Nu är det natti!

Av Linda - 22 mars 2013 11:22

Gårdagen spenderades på Birsta med Erika. Fick några "måsten" uträttade och gjorde även några fynd. Butikerna hade många bra erbjudanden nu när dom firar 5 år.

Idag är Amanda och jag ledig tillsammans. Morgonen började med att en huvudsäkring hade gått sönder och vi hade såklart inga nya hemma. Som tur var var Sandra hemma så hon var snäll och kom bort med en ny. Tack!
Men värmepumpen ville inte funka riktigt så Henke fick åka från jobbet för att komma hem och mecka lite så nu går den som den ska igen.

Vi har inga planer för dagen och lika skönt är det. Jag håller på att tvätta och plocka lite. Amanda målar med vattenfärg och lyssnar på sin musik. Sen ska vi slå in paket då vi ska på kalas till Maja imorgon och så tror jag vi ska baka lite negerbollar som Amanda ÄLSKAR. På sitt kalas åt hon SJU stycken!!! I vanliga fall hade vi nog satt stopp efter tre, fyra stycken men fyller man år så måste man få lyxa till det! :-)

Nu är damen färdig med sina alster så nu ska vi plocka undan.

Hej, hej!

Av Linda - 20 mars 2013 21:45

Idag har varit en mycket bättre dag än gårdagen. Jag har känt mig ovanligt pigg och fräsch.
Började dagen med sovmorgon. Väckte Amanda 8.10 så vi skulle komma i tid till dagid. Morgonen flöt på perfekt!
Efter att ha lämnat skruttis gick jag hem och tog en lååång, varm dusch, klädde mig, sminkade mig och fixade håret. Inte varje dag man "anstränger" sig vad gäller utseendet nu för tiden men oj vilken skillnad på hur man känner sig när man gör det

11.30 hade jag tid hos bm. Allt såg bra ut, järnvärdet hade stigit och alla andra värden var toppen. Jag hade konstigt nog gått ner i vikt men magen hade växt så det var ingen fara. Bebis ligger ff med huvudet ner men är inte fixerad vilket tydligen inte är ovanligt
hos omföderskor.

Efter mvc mötte jag upp Henke o Staaf för lunch på aveny och sen åkte jag till Ica maxi och handlade.
Var hemma lagomt till att Amanda skulle hämtas på dagis och strax efter vi kommit hem så kom Maja och Linda hit och grattulerade Amanda. Linda och jag surrade, tjejerna lekte, vi åt middag och fikade och vipps så var klockan 18.40 och det var dags att säga hejdå.

Nu sitter jag och kollar på Greys och försöker hålla mig vaken.
Imorgon är det birsta med Erika som gäller.

Hej, hej!

Av Linda - 19 mars 2013 09:38

Denna natt har varit hemsk.
Vi la oss vid 22.30 och jag mådde som vanligt. Vaknade 01.45 med en konstig, kraftig huvudvärk mitt i hjärnan, ett hemskt ilamående och en bebis som levde rövare i magen. Tog värktabletter och gick på toa och la mig sedan igen men kunde inte slappna av och inte somna om. Tittade på klockan sista gången 03.30 sen måste jag ha lyckats somna. Vaknade 5.45 när Henkes klocka ringde och hade fortfarande ont, inte lika kraftigt, mer molande värk nu och illamåendet var tack och lov borta bebisen var dock lika livfull. Lyckades somna om igen men vaknade av Amanda 6.45 Slog på tvn nere åt henne och så var hon nöjd så jag kunde ta tabletter igen och lägga mig en stund till. Somnade om och vaknade 8.20 40 min till dagis!!! Hade fortfarande ont med det var bara att förtränga. Koka gröt, borsta tänder, på med kläder och så iväg.
Nu ligger jag i sängen igen och tänkte försöka få mig en ostörd vila så denna jobbiga värk kan försvinna!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards