Alla inlägg under maj 2012

Av Linda - 31 maj 2012 19:50

Torsdag idag och jag och Amanda har gjort HELG!

I helgen var det tänkt att vi skulle åka till Naggen med pappa och familjen Hagman men eftersom vädret ska bli uselt så blir vi hemma istället. Känns faktiskt ganska skönt då de senaste helgerna har varit fullbokade.


Förra helgen hade vi överraskningsfest för mamma som fyller 50 år idag. Den blev riktigt lyckad och mamma vart ordentligt överraskad. =)


Har varit iväg till vc med Amanda för hennes utslag och det visade sig att det är eksem, så vi fick kortisonsalva med oss hem. De värsta är borta nu med det kommer lite småfläckar här och där lite nu och då men vi smörjer som vi ska och därimellan med miniderm. Önskar att hon inte kände av dom men hon kliar sig och säger att det gör ont....önskar att jag kunde byta med lillhjärtat!


Igår fyllde Henke år och vi hade besök av nära och kära.

Vi hade även 3-årig förlovningsdag.


Annars händer inte mycket.

Vad gäller Amanda så skulle jag kunna skriva hur mycket som helst. Ni som har eller har haft barn i 2-års åldern förstår säkert. Det händer så otoligt mycket och utvecklingen går fort framåt. Hon pratar mest hela tiden och för mig som tillbringar mycket tid med henne är allt hon säger förståligt. Man kan fråga henne vad som helst och få ett ordentligt svar. Hon förstår allt man säger och kan återberätta vad hon gjort under dagen eller i helgen. Hon kan räkna till tio men glömmer gärna bort fem och sex. Färger är något hon övar mycket på just nu men det mesta är för tillfället gult eller rött. =P Det bästa hon vet är att gunga, cyckla och hoppa studsmatta även filmerna av Astrid Lindgren dominerar hennes vardag. Hon vill gärna hjälpa till att laga mat, städa och tvätta och att gå i sin garderob och byta kläder börjar komma mer och mer. Att äta är däremot ingen hit. Hon sover en och en halv timmes lunch de flesta dagar och hon lägger sig för natten vid 19.00 men oftast ligger hon och pratar, leker och sjunger i upp till en timme innan hon somnar.


Imorgon ska vi ha en mamma och Amanda förmiddag och efter lunch kommer pappa Henke hem.


Nu ska jag glo på dumburken och kramas med darlingen!


Hej hej!

Av Linda - 20 maj 2012 20:49

NU får det så lov att komma en bloggapp för jag hatar att blogga såhär. Därav anledningen till att det aldrig blir några inlägg!!! Vet inte vart jag ska börja... kan väl meddela att allt såg bra ut på röntgen och dom tror att det är en irritation efter en förkyldning så det jag nu känner i halsen bör försvinna tids nog. Det händer inte så mycket i vårt liv just nu. Jag antar att vi lever ett liv likt alla andra "svenssons familjer". Skruttis har fått nå utslag på överkroppen som kliar och det är mest på halsen och nacken. Funderade ett tag på om det var värmeutslag men det blir bara värre fast hon inte är ett dugg varm. Lurar på om det är allergi eller något slags exem. Jag måste ringa bvc imorgon och rådfråga dom...I helgen har Henke, Jonas o Staaf iaf byggt klart trallen till altanen på baksidan, vilket känns underbart. Nu väntar vi bara på värmen så vi kan sätta igång att måla huset.Nu blir det slappa i soffan och titta på big brother.Hej, hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards