Alla inlägg under januari 2014

Av Linda - 30 januari 2014 20:56

Idag sprack Julias första tand fram. På 10 månader och 1 dags dagen. :) Dock bara ett liiitet hörn men den är ju på g fram iaf. Uppe på hennes vänstra sida.

Imorgon fyller min allra bästa, finaste och underbaraste vän Linda 29 år. ?
Det blir middag och godricka hos henne sen drar vi vidare ut på stan för lite drinkar. :)

Av Linda - 21 januari 2014 20:54

Nu är det alldeles för länge sen jag bloggade. Har massor jag skulle vilja skriva ner men det har jag varken tid eller ork till så jag gör lite punkter bara för att få det på pränt.

Jobbar på för fullt och varken orkar eller hinner göra så mycket på min lediga tid, men jag räknar ner till sista passet 7/2 sen får jag vara hemma med mina guldklimpar igen.

Julia tog sina första åltag den 30/12 och nu går det med en väldig fart. Hon har börjat glida fram på rumpan nu i dagarna oxå, någon slags blandning av åla och krypa. Hon älskar att stå upp men tar sig inte upp själv.
Hon har en stor aptit och gillar det mesta hon får. En så länge har hon bara ratat en maträtt (tikka masala, barnmatsburk).
Hon härmar hur katten, hästen och monstret låter. Vinkar, klappar händerna, ger pussen, säger mamma och pappa om man ber om det. Vet var lampan och tavla är.

Amanda övar på ord som är svåra att säga och har precis lärt sig säga fjärill istället för färjill, vilket hon är mycket stolt över. Hon älskar att leka med det mesta men just nu är barbie och dockor favoriterna och dansa och sjung.
Hon har börjat på dagis igen efter jullovet. Lycka att få träffa bästis Lilly igen!

Har börjat träna igen efter juluppehåll, känns skönt att komma igång igen även om mitt mål bara är 2-3 pass per vecka men för mig är det skitbra!

Skulle vilja skriva massor om jobbet och situationen där men det skulle ta lååång tid och bli en fjärdedels bok tror jag, dessutom skulle jag säkert få arga blickar från olika håll men just nu är det det sista jag bryr mig om!! Mycket tankar och känslor som snurrar i huvudet på mig och nåt måste göras. Vet inte vad, vet inte hur men jag jobbar på det! Det funkar bara inte som det är nu!!



Ni är mitt liv!!

Av Linda - 2 januari 2014 23:05

Blev inget jobb för mig idag, det blev istället ett besök på vårdcentralen med halsprov och som jag befarade så har jag halsfluss! :/
Så nu blir det penicillin i 10 dagar och inget jobb varken imorgon eller på lördag. Siktar in mig på att jobba söndag iaf!
Har sovit mig igenom denna dag och tänker fortsätta med det nu och hoppas på att må lite bättre imorgon.

God natt!

Av Linda - 1 januari 2014 19:31

I förrgår hände det, det vi väntat på. Julia ålade framåt för första gången. Inget hon är stormförtjust i direkt och tycker mest det är jobbigt. Men hon kan det nu iaf. :)

Firade nyår med familjerna Hagman och Lindholm/Sandström i vanlig ordning. Vi hade det toppen trevligt med god mat och snälla barn.

Just nu mår jag inge vidare! Halsen värker som aldrig förr och det börjar även göra ont i öronen. Passar inte bra då jag precis har börjat jobba igen och ska jobba i helgen men jag proppar i mig allt som möjligtvis kan få bort skiten och hoppas på att det går vägen.

Nu är barnen nattade och jag kryper nog oxå snart till kojs så jag orkar med jobb imorgon.

God fortsättning!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards