Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 29 mars 2011 21:17

Jaha...vart ska man börja?

Har egentligen ingen blogglust just nu men eftersom jag älskar att gå tillbaka och läsa så känner jag att jag måste plita ner några rader om vad som händer i mitt liv.


När det gäller huset så sker det små förändringar/renoveringar lite då och då. Just nu är det pannrummet som får sig en upprustning. Bergvärmen är i gång och pelletspannan ett minne blott vilket känns underbart. Väggar och tak är målade och det är bara en lite bit av golvet kvar att måla. Sen ska tvättmaskinen in och lite garderober, hyllor och en bänk. Så med andra ord blir det gamla pannrummet oxå tvättstuga. Den gamla tvättstugan kommer tids nog att bli ett litet relax med bad och bastu men det kommer ske om mååånga år då vi har en hel del som går före på prioriteringslistan.


Vi har haft den första blodolyckan med Amanda här hemma oxå....

Jag och Henke var i köket och Amanda var på sitt rum och lekte. Plötsligt hörs ras av leksaker, en duns och ett öronbedövande skrik tätt följt av gråt. Jag ordagrant kutade in i hennes rum och ser henne ligga gråtandes på golvet men en massa leksaker omkring sig. Jag tar upp henne och försöker lugna henne. Hon kramar mig riktigt hårt och jag skjuter henne ifrån mig för att se om hon slagit sig. Synen jag fick var en massa rinnande blod ur hennes mun (det ser ju alltid värre ut än det egentligen är när man blöder i munnen då det blandas med saliven). Lätt panikslagen frågar jag Henke vad vi ska göra och han som är lugnet själv svarar lugnt "vi får väl torka...." Smart grabb! ;P

Vi försökte kolla vart det blödde ifrån och efter en stund lyckas vi se att hon bitit sig ordentligt i tungan, både uppe på och under. Kan bara tänka mig vad ont det ska ha gjort! Det gick iaf bra och hon mår bra. Det är väl bara att vänja sig för det lär ju inte vara sista gången vi fick se henne blöda!!


Annars då...det har väl inte hänt något mer intressant men dagarna springer iväg och vi umgås med nära och kära. =)

Ska försöka ta mig tid att skriva lite om Amandas utveckling någon dag, det händer sjukt mycket nu. Idag har hon lärt sig hur katten låter. =)


Det viktigaste att nämna idag är i alla fall att Tillie fyller år.


GRATTIS VÄRLDENS SÖTASTE TILLIE PÅ DIN 1-ÅRS DAG!!

Puss och Kram från Amanda Panda med familj!

 

Nä, nu blir det natti.


Av Linda - 25 mars 2011 08:11

Har inte skrivit något om hur Amandas ett års dag var.

Den var kanon, massor med folk hela dagen, tårta och kakor och mängder av presenter precis som ett kalas ska vara. Hon fick mycket av det "hon" önskat sig så det var toppen.

Bjuder kanske på lite bilder framöver.


Mätstika

Hink och spade

Kläder stl 80/86

Leksaker – sånt som låte,r sånt som är tuggvänligt m.m

Damsugare

Princess tält

Kam och spegel

Cd spelare

Pengar

Presentkort

Sagoböcker

Tallrik

Bestick (leksaks)

Droppfri mugg

Spis

Kastruller

Dockor

Gunga (ställning)

Bord + stolar

Giftfri vattenfärg för barn + penslar

Barnkammarböcker - den silvriga och den gyllene


Sen fick hon oxå böcker, en vas, cdskiva och en stor mjukis Turtle ;) Har säkert glömt något men för att samanfatta det hela så fick hon saker så det räcker och blir över och hon verkar gilla alla nya saker. =)


Nu ska jag lägga ut skruttis i vagnen och sen ska jag fredagsstädas lite och bädda rent i sängarna.


Trevlig helg!

Av Linda - 23 mars 2011 21:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda - 19 mars 2011 10:46


  

GRATTIS PÅ 1-ÅRS DAGEN ÄLSKLING!

PUSSAR & KRAMAR

FRÅN

MAMMA & PAPPA

Av Linda - 18 mars 2011 21:40

Jag har visst tappat bort blogglusten...


Den här veckan har vi varit på babysång, birsta, hos familjen Bylund, badat på Himlabadet med Sandra och Tuva (idioterna tog betalt för Amanda fast man går in gratis upp till 3 år!!!) och en massa mer...


Idag var vi på BVC och mätte Amanda. Hon ligger precis på "normalkurvan" när det gäller vikten men en del över på längden, vilket jag redan insett då de flesta byxor som är bra i midjan är alldeles för kort i benen.

Nu väger hon alltså 9910 g och är 77,5 cm lång. Helt perfect! =)

Jag trodde faktiskt att hon skulle väga över 10 kg nu men långnäsa till mig... :P


Hemmet är städat, kakor och bullar bakade och tårtorna blev precis klara. Ska bara garnera dom imorgon. Sen är vi redo för 1-ÅRS KALAS!!! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men imorgon är en känslomässig dag på många sätt...


Nä, nu ska jag mysa ner mig i soffan och kolla på Big Brother. Sen blir det natti, skruttis har ju fått för sig att det är morgon mellan 5-6 nu för tiden vilket INTE jag tycker men det är bara att gilla läget! =)


Natti, natti!

Av Linda - 14 mars 2011 15:56

Mätstika

Hink och spade

Kläder stl 80/86

Leksaker – sånt som låte,r sånt som är tuggvänligt m.m

Damsugare

Princess tält

Kam och spegel

Cd spelare

Pengar

Sagoböcker

Tallrik

Bestick

Droppfri mugg

Spis

Kastruller

Dockor

Gunga (ställning)

Bord + stolar

Giftfri vattenfärg för barn + penslar

Barnkammarböcker - den silvriga och den gyllene

Av Linda - 12 mars 2011 17:22

Idag har vi lånat bort Amanda till sin farmor och farfar. Dels för att kunna få till pannrummet så dom kan komma och installera bergvärmepumpen, dels för att bättringsmåla lite saker och dels för att baka till skruttis 1-års kalas. Idag har jag hunnit med kolakakor, chokladbollar och bullar. Det känns skönt och jag tror det får räcka, det blir ju tårta oxå såklart!


Typiskt bara att det skulle bli kanon väder när man planerat in saker som innebär att man måste vara inomhus men, men det går fler tåg.

När vi hade lämnat Amanda for vi på Ica Maxi och STOR handlade så nu blev man en massa tusenlappar fattigare, tråkigt men nödvändigt!


Nu ska jag ta mig ut på en promenad tänkte jag och förhoppningsvis får jag med mig Henke oxå, om han kan slita sig från penseln som han sprungit omkring med medan fogskummet och cementfixet stelnat...=) Han är händig min karl!


Har lagt ut skötbordet och sittvagnen på blocket och hoppas på att få det sålt. Skötbordet vill jag ha ett annat till nästa barn och ett sittvagnen har inte riktigt det vi behöver så jag har hittat en annan jag vill ha. =P Typiskt mig att göra förhastade köp...! =/

Är ni intresserad så finns dom här: Skötbordet och vagnen.


Imorgon ska jag på BC själv.... utan barn, vilket lyx! Jag kan strosa på i min egen takt och bara njuta. Måste köpa klart dessa presenter som jag fortfarande inte lyckats med. Henke ska skruva king cab för den är trasig.... =(


Nä, promenad var det ja...


Hej, hej!

Av Linda - 7 mars 2011 19:21

Ettårs dagen närmar sig med stormsteg och många undrar vad Amanda vill ha/ behöver.

Lägger därför upp en liten lista på olika förslag:

  • Mätstika (gärna rosa)
  • Hink och spade
  • Kläder stl 80/86
  • Damsugare
  • Princess tält
  • Kam och spegel
  • Cd spelare
  • Pengar
  • Presentkort på Birsta City
  • Sagoböcker
  • Tallrik
  • Bestick
  • Droppfri mugg
  • Spis
  • Kastruller
  • Gungaställning
  • Bord + stolar
  • Tuggvänliga leksaker

Uppdaterar om jag kommer på något mer.

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards