Alla inlägg under september 2012

Av Linda - 30 september 2012 18:20

Swish sa det och så var helgen över. Trodde aldrig det skulle gå så fort men skönt det.

Familjen är samlad igen och nu passar vi på att mysa innan en ny vecka börjar.
Den kommande veckan kommer bli lååång har jag en känsla av. Henke åker nämligen till Lindköping på kurs imorgon och kommer hem på fredag. Liiite för länge tycker jag. :-P Men det går nog bra, som alla gånger tidigare.

Det är min sista vecka som sjukskriven oxå. På fredag sparkar jag igång och börjar jobba igen. Börjar med 13-21.30 vilket känns helt ok då morgnarna inte är min bästa stund på dagen. Kvällarna är väl inte heller toppen men det ska nog gå.
På lördag jobbar jag 7-16.30 och på söndag skulle jag haft "grispass" 7-21.30 men då har jag tagit semester för det känns lite väl tufft nu i början.
Lite orolig är jag att jag inte ska orka jobba 100% då jag inte varit ett dugg aktiv på snart 2 månader. Det är ju trots allt ett ganska tufft tempo där det inte går att ta en paus ellet äta när jag känner att behöver det. Kanske skulla ha börjat med 50% eller 75%... Äh, jag prövar 100 och känner jag att det blir för tufft så tar jag beslutet då istället. Vill ju trots allt jobba 100% så länge det går.

Nä, åter till familjemyset!

Av Linda - 28 september 2012 21:16

Igår åkte Henke o Tobbe till Tobbes stuga för en grabbhelg med fiske och öldrickande
Så i morse var första morgonen sen jag blev illamående, som jag hade Amanda själv. Hade gruvat mig endel inför det då jag inte kunnat sätta mig upp på morgonen utan att måsta kräkas, så Henke har gett mig macka och nyponsoppa som jag fått äta liggandes i sängen. Först därefter har jag kunnat stiga upp.
Men i morse var det bara att kliva upp när Amanda ropade efter välling. Jag skyndade till kylen och högg några tuggor av mackan som jag förberett igår kväll och sen in med den förberedda vällingflaskan i micron. Hällde upp ett glas nyponsoppa, gav Amanda vällingen och sen ner i sängen igen och åt upp mackan och soppan.
Det gick faktiskt riktigt bra. Och eftersom Amanda gärna ligger kvar i sängen en stund på morgonen och tittar på film så fick ju jag oxå chansen att låta frukosten landa innan det var dags att sätta igång dagen.
Lämnade Skrutt på dagis vid nio sen gick jag hem och förberedde sallad till lunch som Erika skulle komma på. Klockan var väl runt tio när jag var klar och då var jag helt slut i kroppen. Jag fattar inte att jag blivit så förslappad av detta illamående. Men det är klart, att vara sängliggandes i en månad borde ju sätta sina spår...

Ikväll har jag o Amanda varit hos fam Hagman på middag och fredagsmys. Gick hem vid 20.00 då Amandas ögon gick i kors. Tror hon somnade på engång efter vällingen.

Imorgon åker Amanda till farmor och farfar och kommer hem på söndag så jag kommer spendera min dag hos fam Hagman då jag inte vill vara själv. Fattar inte varför men så fort både Henke och Amanda åker bort får jag någon slags ångest över att vara ensam hemma. Vet jag att dom kommer hem samma dag är det inga problem men inte när jag vet att dom blir borta nån dag. Sjuka jag!!

Nu ska jag kolla klart på fångarna på fortet sen blir det natti.

Hej, hej!

Av Linda - 26 september 2012 20:48

Många vet redan men för er som inte vet kan jag berätta att vi väntar vårt andra barn.
Om allt går som det ska så blir Amanda storasyster i mars/april. Vi är alltså bara i vecka 14 (13+1) än.
Hittills har det varit en väääldigt jobbig tid. Har mått fruktansvärt illa och fått gjort två sjukhusbesök för att få dropp då jag inte fick behålla någonting. Nu är det tack och lov bättre även om illamåendet finns kvar men mycket mindre.
Jag har varit sjukskriven sen mitten på augusti och nu börjar jag längta tillbaka till jobbet. Nästa vecka ska jag börja jobba igen. Det blir visserligen bara fredag och lördag men det känns kanon med den mjukstarten. Äter trots allt medicin mot illamående som påverkar mig på olika sätt. Jag hoppas kunna dra ner på dom och helst sluta med dom snart. Längtar till jag får må bra och kan njuta till 100% av att vara gravid.
När jag väntade Amanda mådde jag illa till vecka 18 efter det mådde jag som en prinsessa så jag håller tummarna för att det blir likadant nu.

Av Linda - 4 september 2012 19:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards