Alla inlägg under augusti 2008

Av Linda - 31 augusti 2008 16:59

Då har man återgått till det normala. Eller inte riktigt...Ska ju faktiskt börja i skolan imorgon å det hör ju inte till det normala för mig. Men det ska bli skoj å känns jätte bra.

Har iaf haft två jätte bra veckor på Mallorca. Inte gjort särskilt mycket mer än solat å badat å strosat runt. Det är semester det! =) Får se om jag orkar lägga upp några bilder framöver. Just nu har jag inte tid. Har precis kommit hem från affärn, å ska laga mat åsså går tvättmaskinen på högvarv.

Å vet ni tänkte faktiskt återvända till bingoträsket ikväll. Det är ju säsongspremiär för BINGO LOTTO å Lotta Engberg är ju programmledare så det måste ju bara ses!


Hej hej!

Av Linda - 21 augusti 2008 21:51

Halloj alla dar hemma! Tror vist att det ar torsdag idag vilket innebar att vi har varit har pa Mallis i 6 dagar nu. Vadret ar toppen och maten helt ok. Vi solar mest hela dagarna. Igar hyrde vi en bil och akte runt on. Vi hamnade i bergen pa en mycket snirklig och brant vag, men skoj var det. Nu har vi just kommit tillbaka till hotellet efter en ovanligt tidig middag. Ska ga upp pa rummet o ta det lite lugnt. Ar lite latt brand efter en dag pa luftmadrasser ute pa havet! =)

Ha det sa bra allihop.


Foresten Veronica har det hant nat an?? Jag tanker pa dig! =)


Kram

Av Linda - 12 augusti 2008 22:48

Ännu en dag av semestern har flugit förbi.

Började dagen med en lugn start, tvättade lite å plockade undan lite efter resan. Vid lunch åkte vi till Tobbe å fikade, beslutade oss för att ta en tur med båten. Så vi åkte ut till stugan i nyhamn å åkte en tur runt alnö. Mysigt! Vi kom tillbaka till stugan lagom till maten var klar, grillat å ett glas rött. =)

Skjutsade hem Tobbe å for sen vidare till Uffe å Jenny för en kopp kaffe. Tråkigt att man inte tar sig tid att ses oftare.

Henke har åkt till Mogge för att montera extraljus på sin pappas bil å jag ska ta å hänga en maskin tvätt å sedan ska jag krypa ner å lyssna på en ljudbok.

Bjuder på lite blider från båtturen!


Natti


Av Linda - 12 augusti 2008 09:45

Helgen hos Elsy i Torrön har varit fantastisk. Även om vädret å fisket inte var kanon så har det ändå varit toppen. Bjuder på lite bilder.

Elsys gård i Torrön/ Sandviken


Henke hoppas på napp. (Lägg märke till naturen! Sagolikt!)


Jag. Njuter av livet!


Pappa o Anna-Karin.


Henke o Pappsen.


Anna-Karins dagsfångst. "-En fin bit!" (Röding)


Pappas husbil.


Henke tömmer blåsan. Redo för vandring till Flistjärn.


På väg uppför, uppför...


Framme!


Pappa o Henke o en underbar utsikt!


Henke o jag.


Anna-Karin fick "-En fiiin bit!" Hehehe


Utsikt över Flistjärn.


Henke.


En underbar utsikt över Torrön från Flistjärn.


Mer utsikt...


Korvgrillning vid Flistjärn.


Pappa o Anna-Karin på starnden vid Elsys gård.


Pappa o Henke kollar så att den nylagade båten håller.


Med en öl i handen å sol på himlen kan det inte bli bättre! =)


Pappa, Anna-Karin, Henke o farmor.


Mätta o belåtna.



Av Linda - 6 augusti 2008 21:51

Japp, två dagar kvar på jobbet! Just nu känns det som att jag inte vill sätta min fot där igen. De senaste veckorna har varit hemska!!!

Ska bli skönt att få komma upp till fjällen i helgen. Henke å jag åker till norska gränsen fredag-måndag, där pappa, Anna-Karin å farmor är. Ska njuta av friskluften å fisket. =) Härligt!

Sen blir vi bara hemma i fyra dagar sen sticker vi till Mallis. Lovely! =)


Nu blir det mys i soffan!


Hej hej!

Av Linda - 2 augusti 2008 15:55

Nu är det 16 dagar sen jag sov ut. Med det menar jag att jag sovit till jag vaknat utan att klockan ringt. Helt sjukt, jag har klivit upp mellan 03-07 varje dag.

Just nu känns det som att jag går på automatik. Dom två/tre senaste veckorna har varit helt galna på jobbet. Vissa dagar har man inte haft nån lunch å andra dagar har man jobbat över å jag har till och med varit utbeordrad på lediga dagar! Ögonen svider, ryggen värker å humöret är inte det bästa. Har nästan glömt hur det är att ha ett privat liv! Dock har jag en känsla om att det börjar lugna ner sig nu. ÄNTLIGEN!

Dessutom är det bara 5 arbetsdagar kvar sen tackar jag för mig ett tag! =)

Nu har jag fått klaga av mig lite, tack, tack.


Dags att börja med maten.


Hej hej!





Dum & Dummare! 

- Ursäkta?! Vet ni var det finns någon pizzeria i närheten?

-Ja, HÄR! 


Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards