Alla inlägg under juli 2007

Av Linda - 31 juli 2007 16:05

I lördags va vi i Hemanet å partade. Det var tänkt att vi skulle in på kogen, men dit kom vi aldrig. Klockan ble mycke´ foket blev för rund under fötterna! Men trevligt var det.


I söndags hjälpte vi mammsen å Tompa å fytta. Vi bar som tokar. När vi kört klart flyttlassen så började vi packa upp. Gick väl hem vid 00,30


Igår när man vaknade kände man sig lite lätt mörbultad, ont lite här å var. Snacka om att flyttning är bra träning!


Idag har vi storhandlat, så nu är det fullt i skåpen igen. Åkte ut på ikea en sväng å köpte lite blommor å en inflyttningspresent till mamma å Tomas. Nu ska vi snart börja med maten. Det blir fiskpinnar, äggsås å potatis.


Hej hej!

Av Linda - 27 juli 2007 14:55

Blev inge fiske igår. Henke jobbade över, så jag åkte ut till Berga å sov över där. Satt hos Pelle å Jeanette, där blev det lite vin å nån grogg. sen kom mammsen å Tompa. Satt å surra en stund, men jäsparna blev bara fler å fler. Så vid 23,30 gorde vi kväll.


Löshåret vart sådär, blev lite för ljust. det blev ju lite bättre när jag hade varit till frissan å klippt in det. Men jag måste nog få en mer enhetlig färg på det. Ska ner på måndag å prata med frissan. Annars trivs jag bra i långt hår...


Sitter å funderar på nån middag idag, men jag har ide torka! Får se vad som finns i frysen. Eller kanske det får bli en restaurant middag...=)


Nä, nu ska jag plocka lite här hemma.


Hajda!   

Av Linda - 26 juli 2007 10:55

Idag ska jag bli långhårig. Först sätta löshår, å sen till frissan å klippa in det. Ska bli spännande.


Ikväll blir det nog lite fiske.

Av Linda - 25 juli 2007 22:24

Blev en god lunch på stan med Johanna å veronica idag. Strosade runt lite oxå. Hittade tre T-shirts till Henke.

Har precis kommit hem. Vi tig en promiss ner till Bergsgatan, å hämtade lite fiskegrejer på firman. Å denna promenad resulterade i att jag SKA börja träna igen!!! Har juh ingen kondition alls, nästan skamligt! Så nu tänkte jag ta mig i kragen å köra hårt. vad säger du Johanna, är du på??


Nu sk jag borsta gaddarna å krypa ner.


Natti!

Av Linda - 25 juli 2007 10:36

Nu blir det lunch på stan.


Av Linda - 24 juli 2007 18:06

Idag har jag hjälpt mamma å packa, dom får nycklarna till lägenheten redan på fredag. Så i helgen blir det till å vara bärhjälp.

När jag kom hem började jag med middagen. Det blev ugnstekt falukorv å potatis. Det är gott det, man kan juh göra på så många olika sätt. Så det inte blir samma samma jämt.

 Nu håller Henke på att koka kaffe, det luktar ljuvligt. =)

Imårrn ska jag visst på stan. Jag tror Johanna nämnde nåt om lunch. Just ja! Jag skulle juh ringa henne när jag kom hem, ops! Senil... Bäst jag gör det nu medan jag kom ihåg det.


Hej hej!

Av Linda - 24 juli 2007 10:56

Det är nästan så man bara vill dra täcket över huvudet när vädret är som idag. Dock inge regn å det är juh ett plus.


Har inte hunnit med mycket än, å klockan är 11,00. Duschat, ätit frukost och läst tidningen.


Igår var vi till Tosse å Sanna. Var väl i december vi var där sist, så det var ju på tiden. Moa har blivit så stor, å i frbruari blir hon storasyster.

På väg hem sa det bara pang, så hade jag världens nackvärk. Kom helt oväntat! Tog en värktablett å la mig på soffan. Hittade ett läge som var ok, å då törs man inte flytta ett hårstrå... Vaknade 01,15 å värken var borta, underbart! Så förflyttade mig då till sängen. Det känns som man har vunnit högsta vinsten på lotteri när man har fått bort en sån intensiv värk.


Gone!

Av Linda - 23 juli 2007 09:39

Vaknade kl 7,30 imårrse av att de håller på att sätta upp ställningar, alldeles utanför vårt sovrumsfönster! Kunde inte somna om. Så upp å hoppa, in i duschen, vek lite tvätt, plocka undan lite här å var. Nu sitter jag å äter lite frukost.

Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, det känns underbart att inte ha något bestämt! Jag gör vad jag vill, när jag vill! =)


Kan juh summera helgen lite.

Lördag; Bada på Berga, hem packa om tillbaka till Berga. Party party, lite väl hårt kanske...=P

Söndag; Bakis, sola, köpte bil, åt kinamat, ut å åkte. Titta på hundvalpar...VILL HA! Hem, sova.


Nä, nu är kaffet klart, dags för dagens första kopp.


Hej hej1

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards