Alla inlägg under juli 2009

Av Linda - 31 juli 2009 22:26

Så var man hemma igen efter några toppen dagar i Svenstavik. Det där måste vi göra om. =) Många skratt, god mat, vin, härliga människor och stopp i toan. Det kunde faktiskt inte ha blivit bättre!

Semesterplaner för nästa sommar har börjat planeras och jag hoppas verkligen att det blir av.

Nu ska jag fortsätta mysa med min darling innan jag somnar.


Imorgon blir det surströmming på Berga! MUMS! =)


Natti natti!

Av Linda - 28 juli 2009 20:26

...efter middag på Jops med Erika. Vi slog till på trerätters...jummi! =P

Nu ska jag ta å packa väskan inför trippen med Linda till hennes mammi. Åker imorgon direkt efter jobbet å kommer hem på fredag. Ska bli skoj! =)

Det värsta är bara att man inte kan ha hela garderoben med sig utan måste välja i förväg vad man ska ha på sig för varje dag. Å det har jag såååå svårt för. Jag kanske inte alls är på humör för att ha det jag tagit med mig just den dagen... jobbigt det där. Jag tror det kallas Ilandsproblem ;P


Nä, nu måste jag sluta snacka, börja jobba!


Baj baj1 

Av Linda - 27 juli 2009 19:26

Klev upp 8.00 imorse å gjorde ägg å bacon, grejade lite å började lite smått med städningen. Vid 9.00 kom Linda å hämtade mig å så åkte vi ner å tränade.

Vid 12.00 träffade jag Sara på stan, vi lunchade på Coffeehouse å sen tog vi en sväng på stan. Jag köpte en basic t-shirt på Gina. Vi var in på Magasin 1 en sväng å kollade på regnställ å sen åkte vi ut på IcaMaxi å handlade. När jag kom hem fixade jag Spotify på stationära datorn å sen la jag mig på soffa å slummrade en halvtimme. Då kom Henke hem å det var dax att börja med maten, idag bjöds det på Flygande Jacob.

Nu har vi just städat klart å jag har öppnat mig en öl å hällt upp lite jordnötter. =)


Nu blir det en lugn kväll framför tvn.


Hej hej!

Av Linda - 26 juli 2009 14:55

Idag har jag jobbar 7-11. Jag blev utbeordrad så nu har jag lite mer komptimmar. =)

När jag kom hem vek och hände jag tvätt å sen åkte vi med Jonas å Sandra å spelade minigolf. Efter den var vi förbi farfar en sväng å sen åkte vi å delade ut lite lappar i brevlådor med detta på:


Hejsan! Vi är ett par på 25 och 26 år från Sundsvall som önskar köpa ett hus eller en tomt i Töva-, Kolsta-, Selånger- och Kovland- området. Går ni i säljartankar eller känner ni någon som gör det eller har en tomt till salu?Hör gärna av er till oss på 073-0761986 el. 070-5294802 

Mvh Linda och Henrik



Nu försöker storebror med att få till ljudet på vår stationära dator.

Snart ska vi åka på middag till Henkes päron.

Ha en bra kväll!


Hej hej!

Av Linda - 22 juli 2009 22:23

Jaha, vad har lilla jag med idag då?

Jo, jag jobbade 7.15-12.15 sen for jag till Linda å solade å käkade lunch. Sen hem å ät middag med Henke. Vid 18.20 kom Linda å vi packade kylväskan med fruktsallad å grädde å åkte på bilbingo. Där tog vi en vinst på 1000 spänn så 500 var vart det. =)

Nu sitter jag i soffan med H å löser korsord. Ska ta å rolla av ett par byxor å sen packa träningsväskan för imorgon efter jobbet blir det träning. Sen ska jag nog bege mig ut till birsta å leta nå kuddar som man inte får ont i nacken av efter tre månader. Hörde att Hemtex hade rea så jag hoppas på att hitta några där.


Nä, ska lösa detta korsord å sen är det natti!

Av Linda - 21 juli 2009 20:42

Började dagen med en god frukost framför tvn.

Vid 10.30 begav jag mig mot Nedansjö till Jossan och Peter för att gratulera till tillskottet Elias. Å vilken liten snygging =)

På vägen hem tog jag en liten omväg och passade på att hälsa på Micke, Marie och Lucas. Shit, vad stor han hade blivit. Det är pinsamt att man inte träffas oftare. =/

När jag kom hem gjorde jag ost och kassler sallad till middag och efter maten begav jag mig till familjen Bylund/Byström för att även grattulera till deras tillskott Maxmilian. Å även han är ju en fantastisk lite skapelse =)

Så med andra ord har denna dag spenderats med goda vänner och många barn vilket resulterat i att längtan blivit större...


Nu ska jag ta en dusch och sedan spendera lite tid med min darling.


Natti!

Av Linda - 21 juli 2009 18:17

Det här behövs till 1 limpa:

½ dl pumpakärnor samt lite olja till formen

4 dl grovt rågmjöl

3 dl dinkelmjöl

½ dl Risenta krossat llinfrö

1 dl havregryn

1½ tsk salt

1 msk brödkryddor

2 tsk bikarbonat, strukna

10 Risenta torkade fikon, i mindre bitar

1 dl valnötter

1 dl Risenta cashewnötter

5 dl filmjölk

2 msk rapsolja

2 msk flytande honung


Ugn: 175*


Gör såhär:

1. Smörj och bröa en rak 1½ liters limpform med olja och pumpafrön.

2. Mät upp de båda mjölsorterna, linfrö och havregryn i en bunke och blanda i salt, brödkryddor och bikarbonat.

3. Rör ner fikon, valnnötter och cashewnötter. Tillsätt fil, olja och honung och rör ihop till en kladdig deg.

4. Häll degen i den smorda formen och grädda i cirka 75 minuter, eller till en innertemperatur på 96*.

5. Låt brödet svalna lite. Slå det sedan ur formen och låt det kallna under en bakduk.

Av Linda - 21 juli 2009 17:26

.... på att bo i lägenhet.

Jag vill hitta ett hus eller en tomt NUUUU!!!! Just nu vill jag bara spy av blotta tanken att bo i en lägenhet i stan. Det gör mig deprimerad! Var det inte för detta så vore mitt liv underbart....

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards