Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda - 30 oktober 2012 19:44

Sen Amanda slutade med blöja har hon inte velat bajsa på pottan utan passat på då blöjan varit på eller helt enkelt gjort i trosorna. MEN nu ikväll hände det!! Ett stort A på pottan!! :-) Vilken lycka och snacka om en tjej som var stolt! Mamma och pappa oxå såklart. :-)

Idag har Amanda och jag varit lediga. Förmiddagen spenderades i tvättstugan och på eftermiddagen åkte vi till Birsta för att uträtta lite ärenden. Vi har haft en riktigt mysig dag som vi avslutade med fika på charm innan vi åkte hem.

Av Linda - 29 oktober 2012 18:15

Fick lov att ta mina piller igår när jag kom till jobbet. Strax innan lunch kom illamåendet krypandes och jag fick kolla ner i toan igen!!! :-( Men tack och lov gick det över med tabletterna. :-) Huvudvärken hängde dock kvar till framåt 21.00
När jag kom hem fick jag nybakade bullar, som mina älsklingar hade bakat, till kvällsfika.

Idag har jag jobbat 7-16. Dagen har flytit på fort men så har jag fått jobba med den bästa Linda oxå! :-)

Har en jäkla smärta i ländryggen, gissar själv på ischias då det strålar ut i baksidan låret. Har ju haft mer eller mindre känningar förr och det kan tydligen bli värre när man är gravid.
Nä, vad jag klagar nu då. Antar att jag är rätt förskonad med krämpor så jag ska inte gnälla...

Hämtade skruttis på dagis. Idag hade hon inte "misslyckats" en enda gång, duktiga lilla blöjfria tös! :-)
När vi kom hem tyckte både jag och Henke att hon kändes varm och hon var ovanligt gnällig, så jag tog tempen och mycket riktigt hade hon feber. 39 grader.
Tur att jag är ledig imorgon så hoppas vi att febern är borta till på onsdag.

Hej hej!

Av Linda - 28 oktober 2012 10:27

Trodde inte att vi skulle få en extra timmes sömn imorse men Amanda vaknade 7.50 (alltså 8.50 sommartid) helt underbart! Tyvärr vaknade jag med nack- och huvudvärk som inte vill släppa. Har ofta ont i nacken och huvudet nu för tiden och det kommer oftast när jag sovit eller legat i soffan. Tror jag måste testa en nackkudde och se om det hjälper.

Idag jobbar jag 13-21.30 Känns skönt att sluta 16.30 igår och börja 13.00 idag då har man lixom fått lite helg med familjen fast man jobbar.

Första dagen idag utan dubbla frukostar och det har gått bra. Hoppas det funkar framöver oxå. Testar även utan tabletter idag, kanske dumt då jag ska jobba men, men jag har ju spytt på jobbet förr om det skulle bli så!

Nu ska jag försöka vila bort huvudvärken.

Hej, hej!

Av Linda - 22 oktober 2012 19:47

Skulle slå på stort idag och ställa mig vid spisen för första gången på över två månader..
Men jag skulle kanske inte ha valt att steka lök och köttfärs och jag skulle inte ha valt samma dag som jag testar att inte ta tabletterna mot illamående....
Det slutade med att Sandra tog över matlagningen och jag stod med huvudet i toan och mår inge vidare just nu!!!!
Fan, fan, fan!!!

Av Linda - 22 oktober 2012 13:15

I fredags var jag på ansiktsbehandling och färgade även brynen och fransarna.
Amanda var hos sin farmor och farfar under tiden och på eftermiddagen var vi till Willma, Anna och den nytillkommne Nova som bara var 1 månad.
På väg hem hämtade vi upp Henke eftersom vi bara har en bil nu(!!!) sen for vi förbi Ming Palace och köpte med mat hem.

I lördags jobbade jag till 12. På em kom pappa och tittade på travet och senare kom Anna-Karin och så åt vi middag och hade en trevlig kväll.

I söndags jobbade jag oxå 7-12. På em kom Tobbe på kaffe och vid 15.30 åkte vi till svärföräldrarna på middag.

Hur går det med potträningen då?
I fredags blev det dåligt med det då vi var ute på vift hela dagen.
På lördag fm hade det blivit 4 olyckor och inget på pottan och då åkte blöjan på... sen blev det tyvärr bortglömt med träning den dagen...
På söndag blev det en olycka och tre lyckade pottbesök helt spontant. Sen blev det blöja när vi skulle ut på vift.
Idag har det gått jättebra och hon springer på pottan själv och ropar när hon är färdig. Det känns lovande.

Av Linda - 18 oktober 2012 20:35

Idag har vi varit på utvecklingssamtal på dagis.
Amanda sköter sig bra. Det är så roligt att höra hur hon är på dagis och hur fröknarna tycker att hon är som person. Summan av kardemumman är att hon är lika hemma som på dagis. Hon är duktig på att prata och en empatisk liten tjej. Lite stolt blir man ju som förälder när man får höra massor av possitiva saker om sitt barn.
Fröknarna tyckte även att Amanda ska börja testa att vara utan blöja då hon visar stort intresse för att gå på pottan/toa. Så det första vi gjorde när vi kom hem var att ta av blöjan och på med trosor. Amanda var såklart helt med på notorna och kände sig stor. Två olyckor hann det bli innan det var dags för läggning. Men man måste ju få misslyckas för att lära sig.

Hej hej!

Av Linda - 18 oktober 2012 15:36

Rensar ut saker vi inte använder.
Synfly karaoke converter med två micar och 11 skivor. 1000 kr.
Wii spel. 120 kr/st.
Carena paraplyvagn. 300kr.
La Poterie, 6 tallrikar, 5 bägare. Bud!?
Inomhus grill i teflon. 100 kr.
4-armad ljusstake. 50 kr
Skinnjacka från Veromoda stl M. 200 kr.

Någon som är intresserad?

Av Linda - 16 oktober 2012 21:22

Ja, idag kom den.
Jag älskar verkligen när den första snön faller. Får ett lyckorus i hela kroppen, synd bara att den troligtvis inte kommer ligga kvar.

Mer än såhär blir det inte idag. Åter till Hollywood fruarna.

Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards