Alla inlägg under januari 2010

Av Linda - 31 januari 2010 14:31

Gårdagen var mycket trevlig.  Rännde runt och uträttade lite ärenden innan kalaset började, 14.00

Sen blev vi kvar hos Lisa och Marcus och bestämmde oss för att gå ut å äta. Vi provade på Mezoyo. Mycket bra mat med servitören har kunnat vara lite trevligare och tillmötesgående. Det fick han veta oxå ;P


Efter middagen blev det bio, Luftslottet som sprängdes. Helt ok var den. Sen blev det hem och stupa i säng.


Idag har Henke jobbat några timmar och jag har varit på Birsta.

Något som gör mig galen är alla stirrande människor. Har folk aldrig sett en gravid kvinna förrut?! Alla dessa jävla blickar får mig att vilja klappa till varenda jävel jag möter eller går förbi. Har man rätt att stirra ut en människa på detta sätt???!!!

Ska man inte ha rätt att vistas ute bland folk när man är på tjocken. Det är hemskt att säga men folk får mig att skämmas över min älskade mage. Dom får mig att önska att den inte fanns och jag vill bara gömma den. Orkar snart inte gå ut för att det gör mig så ledsen, arg och upprörd. 

Skärpning alla glo-galna där ute!


Hittade iaf en lång rosa hood som jag köpte åsså lite fina saker till vardagsrummet.

  


Åsså blev det en födelsedagspresent till världens bästa Linda W som fyller 25 år idag.

GRATTIS stumpan!

 

Ikväll ska vi till Jonas å Sandra på middag och bingo. Härlig avslutning på en lyckad helg. 


Hej hej!

Av Linda - 30 januari 2010 10:32

Hittade iaf ett par leansleggins igår på birsta, alltid nåt. Sprang även på en snuttefilt på rea. Å så kostade jag på mig min favorit parfym, Paris Hilton Heiress.

   


Kvällen var trevlig. Det blev som sagt middag på Stekhörnan med Tobbe och Frida och efter det blev det bowling. Jag kom ju iaf inte sist, den platsen stod Tobbe för...hehehe!


Idag ska vi på 25-års kalas. Ska ner på stan innan och fixa det sista till födelsedagspresenten.


Nu blir det filmtajm.


Hej hej!

Av Linda - 29 januari 2010 10:28

Idag tänker jag ge mig ut på jakt efter lite kläder, se vad dom har för utbud på mammakläder. Just nu har jag ett par leggins somjag kan ha. Skulle vara kul med en uppsättning finare kläder iaf, så man inte behöver gå i vardagskläder när man ska ut på galej.


Håller på att budar på ett hus oxå...vi är sju stycken så våran chans är nog inte så stor men vi måste ju iaf vara med på det vi kan. Men förhoppningarna är defenitivt inte höga... =/


Ikväll ska vi ut å äta med Tobbe och Frida. Hade tänkt gå på Invito men som vanligt var det fullt när vi ringde och skulle boka redan i onsdags, så vi tar Stekhörnan istället.


Nu blir det en dusch och sen ska jag nog bege mig mot Birsta. Nån som ska med?


Hej hej!

Av Linda - 28 januari 2010 14:43

Åh, så skönt! Slutade 12.15 idag å nu är det helg för min del. :)


Det snöar å snöar. Jag älskar det! =) Medans alla andra går omkring ock klagar så går jag omkring och myser. Det är så fint.


Ikväll ska vi på middag hos Henkes föräldrar. Skönt att slippa laga själv. Börjar bli obeskrivligt trött på eftermiddagarna kvällen nu så då vill man gärna göra så lite som möjligt.


Imorgon ska jag ge mig ut och leta födelsedagspresenter har tre stycken som vi ska köpa till men bara en som jag vet vad.


Idag går vi in i vecka 31.

Det känns att det börjar bli trångt där inne. Minsta lilla rörelse känns och syns så tydligt. Ganska mysigt tycker jag med tanke på att det varit rätt lungt där inne och sparkarna har varit väldigt lätta och inte särskilt många fram till nu.


  

Vecka 31

  


Nu ska jag hänga tvätt och köra igång en till maskin sen blir det nog en powernap på soffan.


Hej hej!


Av Linda - 27 januari 2010 18:20

Igår var det jobb som gällde 7.15-16.30 och på kvällen var vi (eller rättare sagt Henke, jag tittade på) å hjälpte Lisa och Marcus med att bära möbler.


Idag har jag jobbat 7.15-16.30 Hade pappersjobb på förmiddagen och på eftremiddagen har vi haft APT.


Ikväll har vi varit på husvisning, vi får väl se vad det leder till...


Nu blir det Sommaren med Göran och lite karra.


Hej hej!

Av Linda - 25 januari 2010 22:01

Igår blev det en fika hos Jossan och på kvällskvisten tog jag mig äntligen tid att se En sång för Martin. Usch vad jag grät!


Idag har jag jobbat 13-21.30 och på förmiddagen träffade jag Erika på stan för en lunch. Sprang på en vit tulpanvas som jag länge tänkt köpa, å rea var det på den oxå. Åsså hade H&M fått in ett nytt startset för nyfödda med sköldpaddor på som jag inte kunde låta bli =)


Nu har jag lagomt ont i både ryggen och magen så nu ska jag ta en varm dusch och sedan krypa till kojs.


Natti natti!

Av Linda - 24 januari 2010 10:51

I fredag var jag som sagt till Jonas å Sandra på middag, hemgjord pizza, också tittade på Let´s dance. Gjorde väl kväll ved 22.30


I Lördags var Jonas, Sandra, Tuva, Jocke, pappa, Anna-Karin och jag ut på en skotertur med lite korvgrillning.

På kvällen blev jag återigen bjuden på middag hos Jonas å Sandra, fläskfile, strips och kantarellsås. Till efterrätt bjöds det på annanaspaj. Riktigt gott och riktigt proppmätt vart man.


Idag var det eventuellt tänkt att Linda W och jag skulle till Sevnstavik en sväng men eftersom jag har demens-light så blir det inte så.

Får se vad dagen bjuder på istället. Har typ 10 personer som jag skulle behöva träffa och umgås med men det blir svårt att hinna med det på en dag. Kanske blir lite bättre med tid över när man är mammaledig så man hinner med sina vänner oxå. Känns iaf lite bättre av att de flesta vänner har lika ont om tid som jag, så vi förstår varandra ;)


Ikväll kommer darlingen hem oxå. =) Otroligt vad fort det har gått ändå. Jag som trodde jag skulle hinna längta ihjäl mig men det har jag inte haft tid med. Skönt! =) Fast naturligtvis ska det bli härligt att få hem honom.


I veckan flyttar Lisa och Marcus upp oxå. Ska bli så roligt att ha dom nära så vi kan träffas oftare.


Nä, dax att plocka lite å sen se om någon har tid att ses. Annars blir det filmtittande. En sång för Martin står på önskelistan.


  


Hej hej!

Av Linda - 21 januari 2010 22:18

Idag har jag jobbat 7.15-16.30 och samma sak gäller imorgon.


Ikväll har mamma och Tomas varit här och fikat och surrat bort en stund.


Imorgon är jag bjuden på middag hos brorsan och Sandra. Tur det annars blir det lätt att jag hoppar över middag då jag är själv. Inte så populärt hos pappa Henke då han säger att bebben måste ju få mat =) Så idag slängde jag ihop en omelett. Är inte så sugen på nå storkok när man är själv. 


Idag går vi in i vecka 30. Herregud nu är det bara 10 veckor kvar! Vart tar tiden vägen?! För tillfället känns det som att skinnet på magen börjar bli trångt och magen börjar bli kännbart tung. Men mysigt är det. =)

Vårt beslut om att jag inte ska jobba fler helger börjar kännas bättre och bättre för mig. Mycket tack vare kloka vänner =)


Nu ska jag gå å sussa så jag kommer upp imorgon.


Natti natti!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards