Alla inlägg under oktober 2011

Av Linda - 27 oktober 2011 09:26

Amanda har troligtvis magsjuka.

Det började antagligen i förrgår med dålig mage men inget som vi oroade oss för. Det fortsatte igår och hon fick majsvälling hela dagen för att få stopp på diarren. Men igår kväll vid 20.30 hörde vi henne hosta och sekunden därpå kräktes hon. Efter en dusch och renbäddad säng somnade hon om men tre timmar senare var det samma sak igen. Först hosning och sedan kräkning. Det blev en till dusch och renbäddning sen somnade hon igen. Resten av natten var lugn.

Nu på morgonen har hon fått 1 dl majsvälling en gång i timmen och än så länge har hon fått behålla det.

Hon är pigg och det är full fart på henne så därför tvekar man ju lite på att det verkligen är magsjuka men det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Själv ligger man ju däckad när man har magsjuka!


Korten är tagna för 10 minuter sedan!

   


Är det vanligt att barn på 19 månader är pigg och fartfylld fast dom har magsjuka? Någon som vet?!

Av Linda - 25 oktober 2011 08:47

Idag jobbar jag kväll och nu på dagen är jag barnvakt åt Emil. Han har åkt på öroninflammation och spräckt trummhinnan.

Det är bra när vi kan hjälpas åt så slipper Jonas och Sandra vabba. Han är pigg och feberfri med äter penicillin så då är det bättre att han får vara hemma från dagis och vara med faster och Amanda istället. =)


Imorgon har jag apt mellan 12-16 och då ska Skruttis vara med Sandra och barnen. Torsdag blir det troligvis dagis för Amanda och sen är vi lediga på fredag igen. Helgen kommer bestå av jobb för min del.


Tänkte försöka komma igång med träningen igen oxå men velar lite om vart jag ska börja. Läste att TRIM har lämnat ett anbud till kommunen om att kommunanställda ska få möjlighet att få träningskort där och det vore ju verkligen toppen. Blir ju inte så jag sitter och åker in till stan för att träna på en ledig dag så jog hoppas verkligen att det kommer gå igenom.


Åter till busungarna nu innan det är dags för lunch och sovning.


Hej hej!



Av Linda - 21 oktober 2011 08:49

Fredag idag och helgen är här, iaf för mig och Amanda. Henke gör helg 16.00

Dagen är oplanerad men vi har några förslag. Ska bara komma på vad vi vill göra.


Helgen är oxå skapligt oplanerad, vårt enda måste är tvätta och platta till grusgångarna.

Ikväll blir det nog iaf tacos med familjen Hagman.


Underbart väder idag, sol och -1,7 grader. Ska nog ta och klä på oss och gå till lekparken en stund nu på förmiddagen innan det är lunch och sovning för Skruttis.


Ha en bra helg!

Av Linda - 12 oktober 2011 08:31

Igår var jag på spa och skämde bort mig i 3 timmar.

Helkroppsmassage med hotstones, ansiktsbehandling med rengöring, peeling, porklämmning, mask och massage. Brynplockning och färgning av fransar och bryn och fotvård. Helt fantastiskt var det och jag förstår inte varför jag inte gjort det tidigare.

Tro det eller ej med fotvården var nog min favorit. Det kunde man ju aldrig tro att jag skulle tycka med tanke på att jag alltid haft lite "fobi" mot både mina och andras fötter. Dessutom är jag sjukt kittlig under fötterna. Men wow vad underbart!

Dessvärre blåste dom mig på en hel del pengar så jag ska ringa eller åka in idag och göra upp detta. Det handlar ju faktiskt om mer än 500 kr och det tänker jag då inte strunta i!!!

Frida skulle dit efter mig så vi passade på att luncha tillsammans och hon fick betala betydligt mycket mindre än mig fast vi hade samma behandlingar.... 


Skruttis och jag är ledig idag så det blir nog en tur till stan eller Birsta, skulle behöva köpa en mössa till henne och ett ullunderställ och ullstrumpor.

Har vi tur får vi chansen att träffa Frida och Tillie en stund oxå.


Nä, nu blir det en dusch för mini del medan Amanda kollar på Tjorven och Skrållan.


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards