Alla inlägg under december 2010

Av Linda - 31 december 2010 22:04

Kvällen spenderas med min Älskade familj och Frida, Tobbe, Tillie, Jonas, Sandra, Tuva och Emil.

Har avnjutit en 3-rätters middag med gott dricka.

Sämre kan man ju ha det! =)


GOTT NYTT ÅR ALLA MINA NÄRA OCH KÄRA!



Av Linda - 30 december 2010 11:43

Dagarna flyger iväg och här är det fullt upp. Redan torsdag och idag är pappa Henke ledig med oss. :)


Vad har hänt i veckan då?!

I måndags


I tisdags tog vi det lungt på förmiddagen och vid 13.00 åkte vi till mamma och spenderade eftermiddagen där. Vi käkade middag där och sen för Henke, jag och Amanda på Ikea och köpte lite saker hem. Bl.a en spegel till hallen och en hylla till Amandas rum, (ska köpa en till då den är perfekt till leksaker och förvaring). Dessertskedar, champangehink, kuddeer och täcke till gästrummet och nya tallrikar och assietter. På vägen hem svängde Henke förbi mamma och Tomas igen och hämtade upp ett skrivbord, ett bord och utestolar som vi fick av dem. Tack, tack mammsen! =)


Igår var jag och Amanda på Ikea och köpte lite tillbehör till gästsängen som vi ska köpa ikväll och efter det åkte vi på ica Maxi och handlade till nyår.

När vi var klar där vid 12.30 slutade Henke så vi käkade lunch och sen for vi till moster och hämtade en bokhylla som vi skulle få av henne. Tack, tack moster! =)

Igår kväll kom farmor Eva hit och va med Amanda så jag och Henke kunde få någon ordning nere i allrummet med skrivbord och bokhylla m.m och sätta upp lite hyller i gillestugan. Så nu börjar det även likna ett hem där nere. Jonas, Sandra, Tuva och Emil kom oxå hit och hjälpte till. Alltid bra med lite extra händer.


Idag är det greja och dona här hemma som står på schemat. Henke har just travat ved som han hämtade i söndags i Indal så nu kan vi elda i braskaminen oxå. :)

Just nu håller han på att täcka igen en springa mellan huset och bron där katter kryper in... Idag när vi kom ut på bron så stank det kattpiss(!!!). Ingen trevlig lukt. När jag skulle in i matkällaren och plocka lite så möts jag av en ännu intensivare stank av kattpiss. Så lävla vidrigt! Ventilationsventilen i matkällaren sitter underbron så ni kan juu tänka er den fruktansvärda stanken. Hoppas den försvinner snart. Blir rätt sugen på ett hagelgevär....


När Amanda vaknar ska vi in till stan en sväng, glömde ju helt bort boa igår och det går ju inte när det är nyårsafton. :P

Ska även köpa lite spik, muttrar, ramar m.m


Nä, dax för lite lunch!



Av Linda - 28 december 2010 11:45

Amanda har just lärt sig åla framåt.

Av Linda - 28 december 2010 11:39

Amanda älskar att hoppa i hoppgungan.


Amanda diggar till Babblarna


Amanda leker tittut.



Av Linda - 26 december 2010 22:17

Julen har varit bra, mycket flygande hit och dit men ändå mycket trevligt. Många fina julklappar och väldigt mycket mat, som vanligt.

Julafton var vi först hos Hans och Eva. Vi åt grötlunch med dom och sedan kom Lisa och mormor Kerstin.

Vid 15.30 åkte vi hem och packade om och gick till Jonas, Sandra, Tuva och Emil, där mamma, Tomas, lillLinda, Gunnel, Beng-Olov oxå var.

På juldagen åkte vi till Hans och Eva och åt och Amanda sov över till idag (annandagen).

Idag har jag, Sandra och Gunnel varit på BC. Jag köpte en tunika och ett par mysbyxor på rean till mig och Amanda fick massa bodys, byxor, tunikor, strumpor och en windstopper. Så nu slipper hon trängas i stl. 68 när hon egentligen har 74/80. :P 


Bjuder på lite bilder från julhelgen.


Vår julgran.

 


Lek med farmor på julafton


Julklappsöppning

 


Amanda provar mössorna som hon fick av farmor och farfar 

 


Kollar in "Pekboken, för lite finare barn" som hon fick av faster Lisa och Marcus. 

                


Jag

   


Middag hos Jonas och Sandra på julafton

 

  


Tomten kommer


Tuva med mormor och farmor under julklappsutdelningen

 


Tuva tackar och kramar tomten för julklapparna


Amanda får julklappar av tomten och drar honom i skägget.

   


Emil sov medan tomten var på besök men Tuva hämtade snällt hans julklappar.


Lek och mys med mormor

 


Tuva sjunger karaoke till barbiefilmen hon fick av tomten

 


Amanda övar på att ta sig framåt samtidigt som hon undersöker tanden med tungan.

Värt att nämna är att Amanda tog sina förts krypsteg igår (25/12) förmiddag, tre steg blev det sen har hon försökt flera gånger men kommer inte igång. Åla sig framåt gör hon äntligen men bara så länge jag inte är inom synhåll och hon inte tänker på att hon gör det. Lilla latungen.... ;)


Listar upp vad vi fått i julklapp för att komma ihåg.

Henke och jag har fått:

En tv

Hotellnatt med 3-rätters, frukost och spa

Pengar

Gjutjärnsgryta (jag)

Isborr (Henke)

Stora spa lyx dagen (jag)

Tröjor, skjorta, slips (Henke)

Guld halsband (jag)

Matta


Amanda har fått:

2 mössor och tossar

Kläder

Massor av leksaker (spikplatta, mjuka klossar, docka, nallar, massor av fisher price pedagogiska leksaker, Brio byggklossar m.m.)

Äkta fårskinn

Årets samlar tomte av Rolf Lidberg

Pengar

Matta

Böcker


God fortsättning!

Av Linda - 23 december 2010 10:06

Amanda har just somnat för sin förmiddagsvila och jag vet inte riktigt vad jag ska göra... kanske göra ett ryck i källaren och få till någon ordning.

Har gått och blivit förkyls oxå, hela familjen. Men så länge vi inte har magsjuka på julafton så får vi vara glada.

Kallt som bara den är det ute idag, just nu visar termometern -26,8 grader. Brrrr, nu börjar det faktiskt överstiga min gräns för vinterkyla oxå.


Förhoppningsvis slutar Henke 12.00 idag, då ska han hämta våra matsalsstolar på Möblera som kom igår och vardagsrummsbordet på Matfors möbler som kom i tisdags.

        

Härligt att få allt innan jul och nyår. =) Det ni MIO det slår ni inte, era loosers! 


Nä, lika bra att göra någon nytta innan skruttis vaknar.


Hej hej!

Av Linda - 22 december 2010 20:19

Vi tävlar om att få vara med på omslaget till Vi Föräldrar under 2011.

Rösta på Amanda vet ja´! =)

Klicka på länken: http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=37776

  

Av Linda - 21 december 2010 20:50

Blev en härlig dag med Linda på stan. Hon köpte julklappar och presenter och jag, tre det eller ej, köpte INGENTING!!! Vad är det för fel på mig nu då?!


Innan jag åkte hem ringde jag Riviera blommor och beställde en allergifri julgrupp som jag kunde hämta upp 20 minuter senare, toppen.

Åkte hem och slog in lite fler julklappar och sen när Henke kom hem gick vi till Hagmans och åt middag och sen for vi till mormor och morfar med julgruppen och önskade god jul. Där blev det fika, och en lite likör till oss damer :) och så fick vi med oss julklappar hem. =)


Ikväll tog jag läggningen av Amanda. Jag la henne i sängen och satte mig brevid på stolen och gav henne vällingen. När den var slut fick hon tutten i munnen och snutten vid kinden sen vände hon på sig och somnade. Det kallar jag underbar avslutning på dagen. =) Hoppas och önskar att det forsätter såhär nu.

Men jag tycker att det är riktigt jobbigt att inte ha henne i famnen när hon äter välling, det är ju så mysigt när hon somnar i mina armar. Känns som att bebistiden är över nu på något vis... sorgligt....usch, nu gråter jag oxå....

Så fort vi fått in en rutin på hennes läggningar igen så kan man kanske lyxa till det någon gång och ha henne i famnen igen. Just nu MÅSTE vi göra det som funkar bäst för henne, så hon slipper bli förtvivlad när vi lägger henne.


Henke har åkt och skruvat med Tobbe och det är tänkt att jag ska baka men jag tror jag tar med mig kudden och täcket och lägger mig i soffan istället och tar det lugnt, det var ju ett tag sen jag inte gjorde någonting och bara var själv. Så det ska jag nog lyxa till det med ikväll. =)


Hej hej!


Hoppas på ett samtal...



Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards