Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Linda - 10 februari 2013 11:38

I skrivande stund ligger jag på soffan och vilar. Mår en anning illa och har liiite värk i magen. Händige Henke grejar i köket, slipar och målar. Amanda kollar på tv. En lugn och skön början på söndag.

Igår var Tobbe, Frida och Tillie här. Henke o Tobbe tog bort elementet i köket, Frida o jag surrade ikapp oss och barnen lekte. Sandra o Emil kom hit och lekte, surrade och åt oxå.

Och så till det helt ofattbara...!!!

Sandra o jag har spelat v75 varje lördag i nått år men nu har vi tröttnat på det. Så några helger nu har det inte blivit nå spelat alls. Igår förmiddag skickade Sandra sms och frågade om vi skulle spela nåt. Så här såg konversationen ut:
S: Ska vi spela nåt idag?
L: Jag vet inte...har lixom tappat suget...iaf på trav...isf köpa en harry.... Finns det nåt annat?
S: Ja på travet har jag tappat suget med. Men lotto, stryktipset, Keno?
L: Ja, välj du! Vem köper?
S: Det e din tur ska titta vad som finns... Ska vi testa stryktipset?
L: Ja, gör det. Jag sätter över 200 till dig om du vill fixa.
S: Fixar det jag!
L: Kanon!
S: Nu har vi spelat.
L: Ok.

När vi sen träffades frågade jag Sandra, Stryktipset, är inte det fotboll? Jo, svarar hon och vi skrattar. Till saken hör att vi vet typ noll om fotboll!! :-P
Kvällen gick Sandra o Emil gick hem och efter en stund ringer Sandra.
S: Sitter du ner?
L: Ja...??
S: Är det säkert?!?!
L: Ja, vad är det?!
S: Vi har vunnit på stryktipset!
L: Jasså, hur mycket blev det då? (Min tanke var någon tusenlapp)
S: 28000 kr!!!!
L: VA!!!??? Nä, nu ljuger du!!
S: Nej, det är sant!! Jag har 28000 på mitt spelkonto nu!
......
Jag var helt säker på att hon drev med mig samtidigt som jag skrattade hysteriskt. Det slutade med att hon fick komma hit och visa mig att summan verkligen satt på kontot.
Första gången vi spelar på stryktipset och får 13 rätt!! Helt galet, är det det här man kallar nybörjartur?! :-)

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards