Alla inlägg under juli 2010

Av Linda - 31 juli 2010 11:17

Morgonen har bestått av mys, bad, småplock och de sista förberedelserna inför dopet.


Det såg riktigt grått och trist ut imorse när vi vaknade men nu tränger sig solen lite lätt igenom dom tunga molnen, så om vi blåser riktigt hårt kanske vi lyckas få fram lite blå himmel till kl. 13.00  =)


Grattis vår älskade dotter Britt Amanda Hagman på din dopdag!

Mamma & Pappa

Älskar dig så oändligt

  

  


Av Linda - 30 juli 2010 22:57

Vilken dag, den har verkligen gått fort.


Började dagen med att Sandra kom med Tuva som skulle vara här medan Sandra var hos BM och frissan. Jag, Amanda och Tuva åkte ut på Maxi och handlade det dorrvaror som ska med till fjällen och sen blev det lunch på BC och så sprang vi på varenda barnbutik för att hitta vita leggings till Amanda, men utan resultat...

Sen for vi hem och hämtade nyckeln till Huli stugan som Henke hade hämtat och så utfodrarde jag Amanda och så kom Sandra.

Sedan åkte vi till Huli stugan och dukade. På väg hem därifrån så svängde vi förbi Henkes föräldrar för att hämta dopklänningen och sedan hem och käka. Blidde Bite Line pizza idag med Jonas, Sandra och Tuva, orkade inte laga något...

Nu ikväll har vi provat och till slut lyckats hitta kläder att ha imorgon. Så nu är allt strykt och klart.


Nu har jag precis duschat och nu är det natti så man är pigg och glad imorgon. =)


God natt!

Av Linda - 29 juli 2010 11:15

Idag blir det en lugn dag, känner att jag behöver det.

Tänkte ta en promenad lite senare då Amanda har ätit och så ska jag börja packa det som går.

Kanske ska ta och dammtorka och dammsuga oxå...om jag orkar ;P

Nu ska jag iaf göra lite lunch.


Hej hej!


Av Linda - 29 juli 2010 10:27

 

Gla´fisen våran!


   

För oss är du den vackraste!


    

Träning och lek hör till vardagen!


     

Bada är bland det bästa du vet!


  

Titta på tv är oxå roligt!


     

Sötis kusinen Tuva

  

  

Bus och skratt!


      

Ock så lite testbilder med nya kameran.

Av Linda - 28 juli 2010 12:13

Det är för lite timmar på dygnet! Punkt!

Har såå mycket att göra och hinner sååå lite. Jag som trodde att jag skulle bli rastlös av att vara hemma. Men inte en chans att jag hinner bli det.


Idag ska vi träffa prästen inför dopet. Sen MÅSTE jag köpa en bh som jag kan ta av axelbanden på, för att kunna ha klänningen jag tänkt ha på dopet.

Måste även ner på stan och köpa en kameraväska och åka på boa och handla det vi ska ha med på semestern, åsså måste vi gå igenom fiskesakerna...

Jag har iof torsdag och fredag på mig oxå men då måste jag börja packa och gå igenom så vi har allt vi behöver. Dessutom har vi lite annat och stå i imorgon och på fredag eftermiddag/kväll ska vi duka i lokalen vi hyrt till dopfikat.

Jag är säkert stressad i onödan men hellre det än att i sista sekund komma på att vi glömt något!


Nu ska vi ta och packa oss ut i bilen och åka och hämta upp pappa Henke.


Hej hej!

Av Linda - 27 juli 2010 20:27

En kvällstur runt Alnö är aldrig fel. :)

 
Av Linda - 26 juli 2010 11:16

Hemma och tvättar lite igen och går igenoom lite inför dopet som är på lördag och förbereder lite inför semestern som vi ska spendera hos Elsy en vecka med pappsen och Anna-Karin. Läntar som en tok, det ska bli sååå skoj!


Egentligen var det tänkt att jag ska börja jobba lite smått i oktober och jag har mått så dåligt av den tanken.... 

Naturligtvis vill jag vara hemma så länge som jag får men jag vill oxå att Henke ska få vara hemma och det vill ju han oxå. Kruxet är att han har ingen ersättare för sig på sitt jobb och kan därför inte vara hemma flera veckor i sträck.

Härom kvällen började vi diskutera detta och kom fram till att jag ska fortsätta vara hemma på heltid, åtminstonde fram till April -11. Åh, det känns sååå bra, en sten har lättat.

Anledningen till detta beror dels på våra framtida planer, dels ekonomiskt och dels att Henke känner att han har mer utbyte av och kan lättare ta strödagar sen när Amanda är större. 


När det gäller Amandas utveckling så går det undan. Hon sträcker sig för att ta tag i saker och greppar dem och tar dem till munnen.

Hon pratar och skrattar som en tok när vi tittar i spegeln.

Hon reagerar på tonlägen och skrattar jag och Henke så skrattar hon oxå. :)

Hon älskar att bada och när man sjunger för henne. Så en anmälan till babysim har gjorts och så fort det blir dax för babysång ska vi anmäla oss dit oxå.

Hon har inte något direkt intresse av att försöka vända sig från mage till rygg eller från rygg till mage än, men det kommer väl när det kommer.

Hon är en riktigt pratglad tjej, speciellt på förmiddagarna.

Tålamodet har hon tyvärr ärft av sin mamma, vilket innebär att det är väääldigt dåligt.

Men hon är iaf (för oss) världens bästa och sötaste lilla dotter.


Nu ska vi strax åka med farmor till en tapetserare och kolla på nytt tyg till soffdynorna i stugan.

Sen är risken stor för en Ikea sväng eller kanske någon vill bjuda på en kopp kaffe?! ;)


Hej hej!



Av Linda - 26 juli 2010 10:45

Doppresenter

Kläder

Halsband m. månadssten

Pengar

Presentkort på: Birsta city, Barnens hus, Babyproffsen, Toys´r´us m.m

Lära-gå-vagn

Gipsavgjutningsset

Mat-set

Spargris

Klossar

Barnkammarböcker

Badhandduk

Hopp-gunga

Smyckeskrin

Bumboo

Resebadbalja

Prasselbo

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards