Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Otäck tystnad!

Av Linda - 5 maj 2011 18:19

Jaha....vad ska jag skriva om idag då...?


Har nyss torkat bort tårarna.

Amanda har åkt till farmor och farfar och ska vara där till på söndag. Det är första gången hon är borta så länge och som den blödiga kvinna jag blivit så forsade krokodiltårarna då Henke åkte med henne. Blir nog tvungen att åka dit en sväng på lördag då jag har delad tur.

Man är ju ganska konstig.... när hon är hemma blir man mellan varven ganska trött och less på att höra hennes gråt och gnäll och på sig själv som just nu får säga; aj, aj och nej Amanda, mest heöa tiden. Men så fort hon lämnat huset så tomheten och tystnaden kommer så blir saknaden såååå stor.

Nästan otäckt tyst här hemma nu.... och jag vet inte vad jag ska göra...blir som paralyserad och kan inte ta mig för någonting. Jag är ju van att ha en liten vilde vid mina fötter hela dagarna och när det inte är så, så kommer jag mig inte för någonting. Sitter bara och funderar på vad jag ska ta mig an.... tvätten, disken, damsugningen.... eller bara sitta.... och försöka känna lugnet.


Världens bästa morbror Ulf kom förbi förut idag med ett lass med dräneringsgrejor som han hjälpt oss att fixa. Så nu är det bara rivningen kvar och sen kan vi sätta igång att gräva upp.


Annars har det inte hänt så mycket mer idag. På förmiddagen var jag, Sandra och barnen på öppna och efter det har jag bara varit hemma.

Imorgon är det jobb 7-16.30 som gäller.


Kanske ska ta mig ut på en promenad/joggingtur....vi får väl se om jag lyckas med det.


Hej hej! 



 
 
Ingen bild

Emma

6 maj 2011 12:48

Det går nog bra ska du se =) Ta vara på tiden och slappa ;)

ps: gissar på att du inte menade att du låtsades gråta ;) Krokodiltårar betyder förenklat "fejktårar".

Linda

6 maj 2011 20:04

Ja, det är bara jobbigt precis när hon åkt och det vart så tyst runt mig, är ju absolut inte van vid tystnad nu för tiden. =)
Haha, hade ingen aning om att det betyder fejktårar. Jag trodde det var stora tårar det innebar. =P

 
Maria

Maria

6 maj 2011 20:15

Förstår att det är tomt! Jag har faktiskt aldrig lämnat bort Alfred en hel natt ens. Han har sovit hos mina föräldrar, men då kom vi också dit på natten och sov över. Men var sak har sin tid! Jag passar på och njuter medan jag kan vara med honom, snart är det jobb/skola/renoveringar och annat som hägrar i våra liv också.

Tack för lyckönskningarna! Jag hoppas att vi vinner en budgivning snart, känns som det är dags nu!

Haha. Ja det är jättejobbigt när dom är på ALLT. Egentligen förstår dom väl inte alls innebörden av "Ajaj" och "Nej" än, men samtidigt vill man ju lära dom så fort som möjligt vad som är rätt och fel. Men visst känns det som att man 7 av 10 gånger säger "Nej" till en liten vägg som inte alls bryr sig. Tröttsamt!

http://marian.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards