Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 31 januari 2013 08:31

Amanda har varit blöjfri dagtid länge nu men på nätterna har hon haft blöja. Hon har allt som oftast varit torr på morgonen och ibland har hon tom vaknat på natten och ropat att hon behöver kissa så vi har fått följa henne på toa.
Nu några kvällar har hon själv sagt att hon vill sluta med blöja på natten och sova i trosorna som dom stora tjejerna. Sagt och gjort, igår kväll skippade vi blöjan och som vi trodde så var hon torr nu på morgonen. :-) Hoppas på en lika bra fortsättning men självklart räknar jag med några missar ibland.
Själv var jag sängvätare till 9-10 års ålder, inte alls roligt!

Av Linda - 30 januari 2013 18:35

I helgen rev vi ut köket så nu är renoveringen i full gång.
Maten lagar vi för tillfället i källaren på kokplatta, det blir mycket matlådor!! :-\ Tur att vi har Hagmans nära så man får nylagad mat mellan varven för så gott är det inte med matlåda...

Idag har jag jobbat min sista dag innan bf och det känns verkligen som en befrielse samtidigt som jag verkligen kommer sakna mina arbetskamrater.
From 1/2 kommer vi att ha Amanda deltid på dagis. Tanken är att hon ska få gå tre dagar i veckan mellan ca9-15 eller något sånt, vi får se hur det blir. Känns dumt att hon ska vara på dagis då jag är hemma men samtidigt ÄLSKAR hon dagis och får mer stimulans där just nu än vad jag orkar/klarar av att erbjuda.

Nu ligger jag på soffan med täppt näsa och kliande hals. Välkommen förkyldning du kom inte en dag för tidigt!! :-\

Av Linda - 22 januari 2013 10:53

Nu har jag jobbat min sista helg för ett lååångt tag framöver, nu återstår bara 6 arbetspass varav två stycken är till 12.00 Fattar det inte själv men jag har aldrig längtat efter att få sluta jobba så mycket som jag gör nu. Jag stormtrivs och älskar verkligen mitt jobb men just nu sätter min kropp stopp för så mycket och jag får pressa mig själv för att klara av vissa göromål. Vilket leder till ännu mer värk, trötthet och irritation!! Inte roligt helt enkelt...

Idag är Amanda och jag lediga. Vi började med en välbehövlig sovmorgon till 8.40 men vi låg och drog oss till närmare 9.30 sen klev vi upp och åt frukost.
Nu är vi tvättade och påklädda, tvätten är vikt och en maskin går.
Jag funderar på en tur till birsta, dels för att fördriva tid, dels för att kolla på ett skötbord och dels för att köpa kartonger. Vårt kök kommer ju på fredag så det börjar bli dags att tömma skåp och lådor.

Klippte Amanda i söndags, ganska mycket. Det var lite svårt att få det rakt då damen har myror i brallan men det är inget som syns om man inte granskar det noga. Det ojämna alltså, inte myrorna. :-P
Ska se om jag får ta en bild på henne hon börjar bli lite tjurig med det...

Nu ska vi måla lite och klistra klistermärken.

Hej, hej!

Av Linda - 17 januari 2013 11:10

Ja, som pricken över i åkte jag på magsjuka natten till igår! Mådde jätte illa på kvällen och under natten vaknade jag flera gånger av illamående och att magen värkte och var stenhård. Vid 3.00 fick jag rusa upp på toa sen var karusellen igång... Tack och lov höll det värsta bara i sig till 10.00 men illamåendet var kvar ända fram till kvällen. Då lyckades jag få i mig lite yoghurt och nyponsoppa som snälla Sandra åkte och köpte, tusen tack!
Henke valde att jobba över för att minimera risken att oxå åka dit och Amanda blev hämtad av sin farmor o farfar på dagis och skulle även sova där. Det var bestämt sen länge och tur var väl det för då behövde vi inte oroa oss för att hon oxå skulle få magsjuka.

Nu har det gått 25 timmar sen jag senast var på toa och jag har ätit en macka och en kopp te som jag fått behålla så jag blåser i pipan att faran är över. Men jag får lov att hålla mig inne idag oxå. Det är ju 48 timmars regeln som gäller.
Ska ta en dusch, sanera toan och försöka orka bädda rent i sängen så Henke törst sova med mig. Inatt sov han nere i gästrummet, allt för att inte åka dit!
Sen blir det nog en hel del vila idag då krafterna inte är 100%.

Hej, hej!

Av Linda - 15 januari 2013 21:16

Lyckan är total! I fredags kom det efterlängtade beskedet från försäkringskassan. Jag blev beviljad graviditetspeng from 31/1. Lovely! Nu är det verkligen nedräkning, 11 arbetspass kvar!

Det är 75 dagar kvar till bf men man skulle kunna tro att det skulle vara dags nu, iaf om man tittar på storleken på magen! Skinnet på magen stramar och svider och det känns att det börjar på att bli trångt där inne.
Jag känner mig stor och klumpig och det börjar bli jobbigt att göra vissa saker både på jobbet och hemma. Värken i bäcken och rygg ska vi inte tala om!!!
Meen jag SKA fixa det, 11 pass kvar på jobbet sen kan jag vila hela dagarna och lägga energin på vardagssysslor och familjen och ladda för lill*ns ankomst.

Av Linda - 5 januari 2013 12:08

Två veckor sen senaste inlägget. Jul och nyår är förbi och vi är snart inne på andra veckan på 2013 och vecka 28 har snart passerat i magen. :-)
Vi har haft semester i 14 dagar så nu börjar jobbångesten smyga sig på inför måndag då det hårda livet börjar igen.

Vi har iaf haft det underbart på ledigheten och hunnit med en hel del.
Julafton firade vi hemma med brorsans familj och mamma, Tomas och Linda. På juldagen var vi i vanilg ordning till pappa och Anna-Karin på julmiddag tillsammans med farmor och Anna-Karins barn med respektive och barn.

Nyår firade vi oxå hemma, med brorsans familj och familjen Lindholm/Sandström. Det var en riktigt rolig kväll med mycket mat och många skratt. Tolvslaget firades ute på gatan med alla goa grannar.

Vad har hänt mer?!

Vi har beställt nytt kök och nya vitvaror som kommer den 25/1 och det känns sååå skönt att få slänga ut det gammla och få in nytt, fräscht och fungerande grejor.
Det enda vi har kvar är att välja kakel så det ska vi göra idag.
Kanske passar på att titta på tapeter till bäbisrummet oxå...

Vi köpte en brännapulka här om kvällen så igår var vi ut på en härlig skotertur med Sandra, barnen, pappa och Anna-Karin och grillade.
På vintern trivs jag allra bäst när man får klä på sig ordentlig, packa en fikaväska och ge sig ut på en skotertur i fint väder. Det är livskvalitet för mig!

Jag har ansökt om graviditetspeng och hoppas verkligen att jag blir beviljad. I så fall får jag sluta jobba 31/1 och det skulle min rygg och mitt bäcken må sååå mycket bättre av.

Nä, nu är det dags att göra sig redo att åka på kakeljakt!

Hej, hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards