Alla inlägg under maj 2010

Av Linda - 30 maj 2010 07:22

GRATTIS

födelsedagen

Älskling!

 

 

      

 

GRATTIS

1-års förlovningsdagen

      

 

 

GRATTIS

på morsdag!

 

     

Av Linda - 29 maj 2010 22:43

Ja, det är vad jag och Linda kommer vara i sommar. =)

Blev en promenad till norra berget på eftermiddagen för att roa och aktivera Maja.

    

Men jag tror Linda va mer road av den här gungan. ;P


Måste ju bara tillägga att Eurovision suger i år!!!


Imorgon kommer prinsen hem och det är en STOR dag på många sätt.


Nu ska jag och stumpan sova så det blir imorgon fort.


Natti, natti!

Av Linda - 29 maj 2010 11:10

Lillan har varit så snäll de senaste dagarna, eller hon är ju alltid snäll men hennes mage har varit snäll mot henne å då blir ju hon gladare och snällare mot mig. =) Detta har resulterat i att jag fått så mycket gjort.

Igår satte jag upp gardiner i vårt sovrum och Amandas rum, bakade kolakakor, påbörjade städningen som ska avslutas idag.

Avslutade gårdagen med ett SATC-maraton. Hann iaf se första säsongen...


Till morgonen har jag bakat bullar och nu är det dags för Amanda att bada. Sen kommer familjen Hagman på en snabb visit och på eftermiddagen ska jag slå ihjäl några timmar med Linda och Maja.

Sen är det snart söndag och prinsen kommer hem. Måste ordna det sista med hans födelsedagspresent oxå. Å handla ingridienser till pajerna som han beställt till imorgon.


Nä, baddags var det!

Av Linda - 28 maj 2010 10:33

Hann ju iaf med det mesta och viktigaste av mina to do´s igår.


  • Lämna kartonger till Johanna
  • Köpa munstycke till vattenkran
  • Köpa present till Henke
  • Köpa kudde och täcke till vagnen.
  • Förhoppningsvis hitta något att ha på mig ikväll
  • Eventuellt köpa ett par skor som jag trånar efter
  • Köpa strykband Slapp köpa, fick av Johanna =)
  • Köpa gardiner till Amandas rum
  • Fålla/strycka och sätta upp gardinerna
  • Stryka skjortor åt Henke

Letade som en tok efter gardiner till Amandas rum men hittade inga som föll mig i smaken så jag får sätta upp något tills vidare.

Idag SKA jag iaf stryka upp gardinerna som ska upp i sovrummet. Hoppas på att lillan låter mamma göra det... 

Skjortorna fick Henke stryka själv då det vart lite för stressigt för mig å det var ju inte hela världen! =)


Annars har vi inga planer för dagen. Det är sjukt deprimerande väder ute, det blir nog en lååång och tråkig dag.

Henke har åkt på mässa i sthlm oxå och kommer hem på söndag. Så jag gissar att helgen kommer kännas lång! Vi får väl försöka hålla oss sysselsatta så går tiden fortare.

Nu låter det som jag inte klarar mig utan Henke, det är inte det jag menar. Klart att det är tråkigare när han inte är hemma men det är ju oxå väldigt nyttigt att vara ifrån varandra å få sakna varandra. Jag tror säkert att helgen kommer gå jätte bra, men man måste ju få det att låta liiite synd om oss. Hahaha ;P


Äntligen har vi fått klart med vart vi ska ha dopfikat efter mycket om och men. Så nu ska inbjudningskorten göras klara och skickas ut.


Var ut och käkade med jobbet igår kväll oxå. Vi hade riktigt trevligt. Jag unnade mig ett glas vin. Åh, så gott det var! =) Var väl hemma vid 22.00 tiden.


Nä...kanske ska börja med gardinerna medan Amanda forfarande sover.


Hej hej!

Av Linda - 27 maj 2010 07:52

Idag ska jag försöka hinna med att uträtta massa småärenden.

Skriver en lista för att se vad jag lyckas utföra. Nu för tiden kommer jag knappt ihåg att klä på mig själv, så mitt liv består att lappar till höger och vänster där det står vad jag ska komma ihåg.

Men det är tydligen sant att man "ammar bort hjärnan". Läste någonstans att när man är gravid krymper hjärnan med några procent och fostret tar mycket av omega-6 som man normalt har i kroppen. Detta är orsaken till att man drabbas av graviditets- och amningsdemens. Tack för förklaringen säger jag bara! =)


Att göra:

  • Lämna kartonger till Johanna
  • Köpa munstycke till vattenkran
  • Köpa present till Henke
  • Köpa kudde och täcke till vagnen.
  • Förhoppningsvis hitta något att ha på mig ikväll
  • Eventuellt köpa ett par skor som jag trånar efter
  • Köpa strykband
  • Köpa gardiner till Amandas rum
  • Fålla/strycka och sätta upp gardinerna
  • Stryka skjortor åt Henke

Men först ska jag torka håret och skaffa mig ett ansikte sen är det dags för Turtle att vakna och äta frukost nummer 2 =)


Hej hej!



Av Linda - 26 maj 2010 20:08

Gårdagen spenderades på BC med Erika. Köpte ett par skor och ett par leggings.


Idag har vi varit hos Jossan och Elias. Han är ju för charmig lillkillen. Lyckades få en bild när han pussar Amanda. =) Betyder det att dom är ett par då eller?! ;P hehehe

     


Bjuder på lite bilder på världens stoltaste kusin Tuva när hon drar Amanda i vagnen.

    


Åsså Amanda som är morgon mysig.

  


Nu ska jag provsmaka snickerskakorna som Henke bakat. På lördag ska jag försöka mig på ett bullbak oxå eftersom Henke fyller år på söndag.

Får fira honom på eftermiddagen eftersom han åker till sthlm i helgen och kommer hem vid 14-tiden på söndag.


Hej hej! 

Av Linda - 22 maj 2010 22:15

Har haft en toppen dag idag. Struntade i birsta och for och hämtade Tuva tidigare istället. Sen for vi till Linda där det serverades jordgubbar och glass, riktigt gott och dom första för i år men definitivt inte dom sista! =)

    


Vid 14.00 begav vi oss till Parken. Vi började med mat sen blev det lek i lekparken, ponny ridning, en lite glimt av Daff Daff och en toppen avslutning med allsång med Lasse Berghagen. Vilken härlig man! =)

      

Allsång                            Dans                               Kram kalas


Tuva var lite rädd för clownen så det blev inte mycket av det. Ponny ridningen var hon också lite reserverad för i början men när hon såg alla andra barn och till och med Maja sitta på hästen så tuffade hon till sig och det blev en tur på hästryggen. Gissa om faster var stolt över henne när hon tillslut tordes rida! =)

    

Maja                               Tuva


      

Tack för en fantastisk dag stumpan! =)


Bilder har jag stulit av Linda

Av Linda - 22 maj 2010 09:42

Hade en mycket trevlig kväll på sexpart hos Sandra igår.

Å det gick ju riktigt bra att vara ifrån Amanda. =) Henke hade haft det lite tufft, för naturligtvis hade hon en dag och kväll med ond mage. Men han hade fixat det och avslutade kvällen med en långpromenad. Amanda gillar att åka vagn och somnar nästan alltid i den. Så även igår kväll.

När jag kom hem strax före 23.00 gav jag henne mat från mig för att inte sprängas, sedan la vi henne i sin säng och i vanlig ordning sov hon till 6.00 Vi har det för bra! =)

Själv avslutade jag kvällen med Så ska det låta, på svt play.


Nu är det en ny dag med nya aktiviteter. Jag måste ut på birsta en sväng sen ska jag till Matfors och hämta Tuva. Ska vara barnvakt och få rå om henne enda till imorgon. =) 

På eftermiddagen ska vi på parken på familjedag med Linda och Maja. Där är Clownen Daff Daff, ponny ridning, ansiktsmålning, Emilia sjunger och allsång med Lasse Berghagen. Det blir roligt!

Såg att vädret skulle bli sämre på eftermiddagen men som den sanna optimist jag är så hoppas vi att dom har fel! =0)


Slänger in en bild på sötisen Maja. Hon gillar att leka med Amandas babyskydd. =)

  


Dags för lillan att äta.


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards