Alla inlägg under november 2010

Av Linda - 30 november 2010 09:35

Amanda har sovit heela natten inatt bortsett från tre gnäll då hon var nöjd med att få tutten. =) Det är sådana här nätter som ger en kraften tillbaka.


Nu är det strax dax att bege oss till badet sen får vi se vad dagen har att erbjuda.


Hej hej!

Av Linda - 27 november 2010 22:37

...hit till bloggen. Skriver ju i första hand för min egen skull och vill ju kunna gå tillbaka och läsa och minnas. Men tiden är knapp just nu. Har fullt upp med att få ordning i huset, sköta vardagen och ta hand om Amanda.

Just nu är skruttis väldigt krävande. Missförstå mig rätt, jag älskar henne utan gränser MEN just nu är hon väldigt mammig. Jag kan inte gå ur ett rum utan att hon blir helt förstörd och helst ska hon vara i min famn eller bli aktiverad heeela tiden. Det tar på... särskilt när man har massor av saker som behöver göras. Men dom får vänta, Amanda går först. Mammas lilla vilding.


Annars då... Vi börjar få till det i huset och det känns verkligen som vårat nu, underbart. Vi trivs som fisken i vattnet. =)

Yttligare en förkyldning har kastat sig över mig och Amanda men börjar gå över nu.

På dagarna är det fullt upp, babysång, babysim, föräldrarträff mm.

I onsdags var jag till frissan och blev brunett. Till en början kände jag mig riktigt obekväm men nu börjar jag vänja mig och tycker nog att det känns rätt bra.

På måndag ska jag till kiropraktikern igen, troligtvis sista gången på ett tag. Det känns iaf mycket bättre i ryggen men ändå långt ifrån bra. På onsdag ska jag till tandläkaren och förhoppningsvis få ordning på tanden som dom förstörde i april. Nu vill jag inte ha ont längre....


Har ju fyllt år oxå, i torsdags blev jag 27 år och idag har jag haft fika för släkten. Fick även lite inflyttningspresenter, ett glöggset, en blomma och en vinflaska. =)

I födelsedagspresent fick jag blommor, blommor, blommor och blommor. Lotter, presentkort på Sköna under, presentkort på Birsta City, en stor svart lykta, en stor vit lykta i shabby chic stil, en spark med bygel så Amanda kan åka med :) Så imorgon blir det allt en sparktur i Ängom =) Henke och Jonas ska ta en skotertur och försöka hitta en gran att ha ute på framsidan.

Mamma och Tomas kommer och grattar mig i morogn oxå och Lisa och Marcus med.


Ska försöka hinna med att göra advent här hemma oxå.

Nu gråter Amanda måste kila!


God natt!

Av Linda - 24 november 2010 18:47

Har varit till frissan idag och blivit brunett.

 
Av Linda - 18 november 2010 21:30

(Detta inlägg skulle ha varit ett sms-inlägg men då något gått snett så skriver jag in det i efterhand..)


Sitter i soffan med nyfilade och nymålade naglar.

Amanda sover efter mycket om och men... Hon har haft svårt att komma till ro de senaste kvällarna och vaknar till och från på nätterna.


Började förresten med fulkornsgröt från åtta månader för en vecka sedan, men då var det en dam som fick diarré!! Tyvärr tog det nästan två dagar innan vi kom på att det måste vara gröten det berodde på så hon ser inte så rolig ut i rumpan. Vi kör hårt med inotyol och majsvälling nu men jag vet inte om det blir så mycket bättre. Får kanske gå tillbaka till sex månaders maten oxå.


Henke åkte till Ljungby tidigt i morse och kommer hem någon gång på fredag kväll/natt. Det innebär att jag och stumpan får sova ensam i huset inatt. Det ska nog gå bra. Det är värre med min mörkrädsla...

Jag skulle behöva tvätta och fortsätta tömma kartonger men då tvättstugan ligger i källaren och sakerna i kartongerna ska ner, så blir det ingenting gjort ikväll för jag VÄGRAR gå ner i källaren på kvällen när jag är ensam!!! Töntigt, jag vet men sån är jag!


I morgon är jag sugen på att åka till Skönsberg på Stor och liten. Har aldrig varit där men har hör mycket positivt om det. Sen ska jag till Ikea och birsta gardincenter. Skulle behöva handla mat oxå men det får nog vänta till Henke är med.


Nä, jag tror jag ger upp för idag. har ingenting att göra och ingen tv har vi än heller...


God natt!

Av Linda - 17 november 2010 16:44

Middagsdax!

 
Av Linda - 14 november 2010 22:32

Är bortkopplad från cyber rymden just nu. Har varken tv eller internet förrän tidigast 24/11. Men det kvittar då vi ändå har fullt upp med att få någon ordning här i huset. Vi stormtrivs verkligen och living the dream! ;) Lovar att komma med lite före och efter bilder framöver. Nu ska vi sova. Imorgon är det tidig uppstigning. Klockan 8.00 ska jag vara hos kiropraktikern och Amanda ska vara hos faster Lisa under tiden. Natti, natti!

 
Av Linda - 9 november 2010 12:18

Visst får man räkna med lite strul, fel och förseninger vid en renovering men någonstans borde det väl vara stopp!

Just nu kan listan göras ganska lång:

  • Fel färgval i gillestugan (vårt eget fel som snabbt fixades till)
  • En pinne till spaljen i trappen har tydligen blivit kastad så vi måste tillverka en själv. (Oxå vår egen klanthet)
  • Överliggaren till trappen hade utgått och tillverkaren "missade" att meddela oss det och skickade ingenting istället!!! Nu väntar vi på att en annan modell ska komma imorgon (onsdag), efter att vi själva upptäckt att den saknades när vi skulle måla den!!!
  • En bult till att fästa endstolpen saknades och det var en beställningsvara så Henke är ute på bultjakt just i detta nu.
  • Felräkning på tapetåtgång i hallen,(inte av oss). Tapeterna är beställningsvara och kommer först på torsdag.
  • Snickaren kunde inte lägga klinkern i hallen. Tur vi har Tobbe som kunde rycka ut och hjälpa oss.

Nu hoppas jag det lugnar ner sig med missar och fel.


Nu måste jag väcka skruttis som har somnat här brevid mig i soffan. Det tar på krafterna att bada.


Hej hej!

Av Linda - 8 november 2010 21:57

Stumpan sover sen tre timmar tillbaka, hoppas hon får sova heela natten utan att vakna, det var länge sedan nu.... vet inte om det är drömmar eller magen eller något annat som stör hennes sömn. Senaste tiden har hon vaknat varje kväll/natt och tokgrinat. Skruttis, det är väl antagligen mycket som händer i hennes kropp just nu....


Vardagsrummet är packat och köket lika så. Bara maten kvar... Imorgon röjer vi det sista i förådet och sen är det nästan bara garderoberna och badrummet kvar att tömma.


Nu säger vi godnatt!

Klockan 8.00 imorgonbitti ska jag vara hos naprapaten och 10.45 är det babysim, sen SKA det sista packas för onsdagen kommer gå till att städa...



Godnatt!  

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards