Alla inlägg under augusti 2012

Av Linda - 16 augusti 2012 13:18

Idag är jag ledig. Har faktiskt gjort helg till och med! =)

Började dagen med att ta hand om mig själv, en helkroppsbehandling vilket var välbehövligt och skönt.

Efter det tog jag tag i städning av badrummet och tvätten är igång för fulla muggar, snart dax att hänga den tredje maskinen för idag.


I helgen som var åkte jag och Erika till Gävle för att kolla på Winnerbäck.

Åkte vid 10.00 på lördagen. När vi kom ner checkade vi in på hotellet och sen tog vi en tur på stan. Jag hittade ett par skor och en tunika som jag länge letat efter.

Det blev ett resturangbesök på ett mycket bra ställe som heter Helt enkelt och vid 18.20 begav vi oss mot Glasklockorna där Lasse skulle spela. Han var toppen, kvällen var magisk och introt på hela konserten var en riktig toppen start.

Vid 23.30 var vi tillbaka på hotellet och somnade som två klubbade sälar.

På söndagen vaknade vi vid 9.00 och gick ner och åt frukost sen checkade vi ut och åkte hemmåt. En riktigt trevlig helg var det.


I helgen som kommer är det selånger marknad, tänkte väl försöka ta mig dit och kolla en sväng. Hoppas på finväder så vi kanske kan ta en båtsväng oxå.


Trevlig helg på er!

Av Linda - 16 augusti 2012 13:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Linda - 6 augusti 2012 22:14

Slutade 12 idag vilket var skönt efter att ha jobbat fre, lör, sön. Åkte hem och la mig i soffan och började läsa lite men somnade ganska fort. Vaknade 14.30 som tur var då jag skulle hämta Amanda på dagis 15.00
Idag var hennes första dag på Villekulla. Lämningen gick kanon imorse och dagen hade gått lika bra.

Nu har vi precis slagit oss ner i soffan efter en slitig kväll!!
Det började egentligen efter att jag och Amanda kom hem från dagis. Jag gick ner till tvättstugan för att starta en maskin och ser då en massa vatten på golvet framför tvättmaskinen. Det var bara att sätta igång och torka... Antagligen har det tryckts upp ur golvbrunnen igår kväll när det öste ner ute för det var även vatten på golvet i duschen nere och den använder vi aldrig.
Senare på kvällen närmare 19,00 gick jag ner igen och då ville Amanda följa med och leka lite i lekrummet medan jag fixade med tvätten.
När jag tände lampan i lekrummet slängde jag ett öga över oredan där inne och ser till min förskräckelse att halva rummet är fullt med lervatten!!!
Ringer Henke som var och skruvade med Staafs bil. Vi kommer fram till att vattnet tryckts in genom källardörren pga att det regnat så mycket att jorden från den nysådda gräsmattan har runnit ner för trappen och gjort stopp i avloppen. Därav översvämmningen.... så Henke avbröt mekningen och kom såklart hem. Så vi har hinkat vatten och skurat i en massa timmar. Imorgon blir det till att ringa försäkringsbolaget och sen måste golvet brytas bort och fläktar sättas in så det torkar upp. Inte riktigt det vi hade tänkt som nästa projekt men men...

Amanda somnade sent ikväll oxå. Klockan var närmare 21.30, antar att det beror på att hon sov 1,5 timmar efter lunch på dagis. Tror att vi får prova att skippa lunchsovningen. Hon har ju inte sovit lunch på hela semestern men då har vi inte klivit upp så tidigt heller men men att vara vaken till 21.30 är INTE okej. Tur att vi är ledig imorgon.

Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards