Alla inlägg under juni 2012

Av Linda - 28 juni 2012 21:48

Ett tag trodde jag att vi mest skulle lunka på här hemma på vår semester men dagarna är fyllda med både lek och arbete. Huset och garaget är nu heeelt färdigmålat.

Grusgångarna är ett minne blott och just nu ser det bedrövligt ut på gården då Henke har grävt ur ca 50 cm där stenarna ska läggas. Förhoppningsvis kommer sanden imorgon och då kan vi sätta igång att lägga stenarna. Fram till dess kan vi "bara" jämna till marken, lägga markduk och bärlager.

       


I måndags var jag, Sandra och Amanda och köpte blommor på Blomsterlandet då dom hade 50% på alla sommarblommor och buskar. Så nu har vi iaf lite fint runt huset, köpte även en efterlängtad krusbärsbuske. Bara gräset som fattas nu!

   


I tisdags var jag och Amanda med Linda och Maja på Norra berget. En riktigt mysig eftermiddag med lek fika och glass. Amanda ville inte åka ifrån Maja, hon grät halva vägen hem efter henne så det blir en date snart igen! =)


Igår var jag och Sandra på Birsta och shoppat lös. Henke fick två skjortor, fyra piké tröjor pch ett par adidasbyxor. Pop hade rea så Amanda fick skaljacka, skalbyxor, mössa och handskar så nu är det bara skor som saknas sen är hon rustad för hösten. Till mig själv blev det en klänning, ett linne, tre t-shirts, ett par pumps och två ögonskuggor.

          

   


I tisdagskväll tog vi bort framsidan på spjälsängen åt Amanda för att testa om det skulle funka och de två nätter som hittils varit har det funkat klockrent. Hon har legat kvar på kvällen tills hon somnat och på morgonen har hon legat kvar och ropat på mig och Henke att hon är vaken och vill ha välling. Hoppas det fortsätter lika bra, då blir det snart en större säng till lilla damen.


Idag började jag med en promenad med Linda H, Alde-Marie och Sandra runt stallet och sen har vi bara varit hemma och latat oss. Eller jag iaf, Henke har jobbat på med bärlagret till de blivande stengångarna.


Avslutar detta blogginlägg med en bild på en söt midsommartös

 


Hej hej!

Av Linda - 19 juni 2012 21:09

Idag började min, Henkes och Amandas semester.

Nu har vi fyra lediga och oplanderade veckor framför oss. Helt fantastiskt!!

Blir någon tripp till furuvik tror jag, mer än så har vi inte planerat. Vi tar dagarna som de kommer och gö det vi känner för.


Amanda har gått sin sista dag på småbarnsavdelningen. Efter semestern blir det några veckor på Ängoms förskola innan hon börjar på storbarnsavdelning Villerkulla. Ska erkänna att jag fällt en och annan tår över detta. Inte för att hon ska byta avdelning utan att det blir så tydligt att hon inte är liten längre utan en stortjej!

Blödiga jag som gråter för allt när det gäller Amanda!!


Huset och garaget är nästan färdigmålat, bara fodren runt fönstern på garaget och några detaljer på huset kvar.

Nästa projekt blir att lägga sten på det som idag är grusgångar. Blev lite ändrade planer när vi asfalterade uppfarten så vi tycker att det blir snyggare med stenplattor istället för småsten/grus. När det är klart kan vi äntligen lägga på matjord och så gräs! =)


Imorgon ska vi leka med Erika och William och det ser vi mycket fram emot då vi inte träffats på tu man hand på evigheter. Tänk att den lillkillen blir 1 år i helgen.... Det är när man ser vad fort alla barn blir stora, som man inser att man själv faktiskt oxå blir äldre!!!


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards