Alla inlägg under april 2012

Av Linda - 28 april 2012 21:53

Amanda och jag startade dagen vid 6 och Henke vid 8.30 Vi börjademed en härlig frukost vid 8.30 och fortsatte sen med lek och bus. Vid 11 kom pappa förbi, Amand åt lunch och pappa och Henke åkte för att kolla om isen gått på Masjöb. Strax efter dom var tillbaka vid 13.30, väckte jag Skruttis och så gick vi ut i det härliga vädret. Henke klippte äppelträdet, jag krattade gården och fixade lite i den enda lilla rabatten vi har, pappa klippte rödvinbärsbusken och Amanda gungade. Vid 15 gick bi in och gjorde mat och efter maten gick vi ut och fortsatte med vårgörat innan Amanda skulle sova. Nu tittar vi på. Kärleken checkar in och sen blir deg natti. Imorgon fortsätter trådgårdsarbetet och förhoppningsvis tar vi oss in till birsta och köper en utemöbel. Ha en bra helg! Hej, hej!

Av Linda - 24 april 2012 22:26

Idag har jag jobbat 7-12 och sen var jag till frissan. Känns toppen att få frächa till håret.


Efter maten idag gick vi ut och lekte med Hagmans.

Var på väg att hända något riktigt hemskt då vi var ute...

Jag tar det från början!


Vi har lärt Amanda att när det kommer en bil på vägen ska hon gå på sidan och stå stilla tills bilen har paserat. Vi behöver bara ropa "-Biiil" så springer hon på sidan och står snällt där. (Vi är naturligvis alltid brevid.)

Idag kom det en bil och hon sprang på sidan och stod där. Emil stod i diket på andra sidan med Sandra. Jonas stod brevid Amanda och jag ca 2 meter ifrån henne. Jag vände mig om och kollade hur nära bilen kommit och den var presis vid oss, sen stannade min blick till på Emil som stod så snällt. Detta tog ca 3-5 sekunder och när jag vänder mig tillbaka för att hålla kolla på Amanda ser jag hur hon är på väg att springa rakt ut i gatan, över till Emil, MITT FRAMFÖR BILEN!!!!!! På en hundradels sekund rusade jag mot henne och skrek "-AMANDA!!!" och fick tag i luvan på hennes overall. Jag blev sååå jäkla rädd så jag skrek åt henne att hon måste stå absolut stilla när det kommer bilar. Chuffören i bilen var uppmärksam och körde väldigt långsamt så han/hon hann veja.

Efterår var jag alldeles skakis och tårarna trängde fram. Anledningen till att jag skrek till Amanda var nog för att jag blev rädd och chockad, det var ju inte meningen att jag skulle skrika...

Fruktansvärd upplevelse och mycket känslor men tack o lov kom ingen till skada.


Av Linda - 21 april 2012 14:17

Veckan har gått hur fort som helst! Trots en jobbig väntan på besked... Har bara jobbat onsdag och torsdag, det är toppen att vi får lägga vårt eget schema. Nästa vecka blir det jobb måndag till fredag. Igår var jag och Amanda lediga så på fm var vi och hälsade på Anna o Wilma som vi träffade genom babysimmet. På em åkte vi och badade med Sandra, Emil, Jossan och Elias. På kvällen trotsade vi snövädret och grillade med fam. Hagman. En riktigt toppen dag! Idag sov hela familjen till 8.50 men det berodde på att skrutt fick vara vaken till 21.00 igår. Ibland måste man få busa till det lite. :-P Vid strax efter 10 åkte jag, Sandra och barnen till birsta och vid 12 åkte vi till Johanna som fyllde år igår, och fikade.Nu sover skruttis. Allt blir lixom lite förskjutet när man tar sovmorgon... Ska strax väcka henne så ska vi gå bort till Hagmans för lek, middag och trav.Imorgon har vi INGA planer alls och det känns heeelt underbart!! Nä, dax att väcka min lilla älskling!Hej, hej!

Av Linda - 16 april 2012 20:00

Skulle kunna sammanfatta dagen väldigt kort; bråk, grin och grin!!!

Och jag lovar jag överdriver inte!


Amanda skulle egentligen ha gått på dagis idag men eftersom jag jobbat i helgen så kända jag att jag ville ha henne hemma med mig. Dessutom så hade jag och Erika bestämt att hon och Willian skulle komma och fika och självklart vill jag att Amanda skulle få träffa dom. Dom hade även med sig ett paket till Amanda som kommer användas flitiigt, Den silvriga barnkammarboken.


Hur som helst så har Amanda testat sina och mina gränser heeela dagen idag.

Större delen av dagen har hon gråtit för det hon inte fått, velat eller kunnat.... Hennes populäraste meningar just nu är "-Jag vill inte!", "-Jag sällv (jag kan själv)!" och "-Lääppa miig (Hälp mig)!" Och gärna upprepa det medans hon gråter, ibland på riktigt och ibland bara för att låta.... Jag förstår naturligtvis att allt detta hör till hennes utveckling med det är sååå tålamodskrävande. Sånna här dagar är man dödligt tacksam för lunchsovningen!


Nu sover hon iaf och jag tror inte hon hann mer än att lägga huvudet på kudden och dricka upp vällingen innan hon somnade.


Imorgon ska Skruttis iaf få gå på dagis fast jag är ledig. Själv ska jag börja dagen med lite löpning på Helex med min älskade Linda och sedan ska vi unna oss en dag på Himlabadets spa. Stan lär kunna få sig ett besök av oss oxå. =)


Nu blir det tv en stund innan jag nattar!

Av Linda - 14 april 2012 23:11

Ligger i sängen och ska sova. Har jobbat 7-16.30 idag och imorgon jobbar jag 7-21.30 Tänkte skriva ett kort inlägg men när jag tänker efter finns det en hel del att skriva om. Vi tar det från början! Amanda har varit sjuk och är väl fortfarande men febern är iaf bort. Det började i tisdags. I onsdags var jag ledig och torsdag + fredag var Amanda med sin farmor så vi inte behövde vabba. Toppen!! I går skulle jag ha jobbat 13-21.30 men då jag fick tid på röntgen kl. 17.00 så sökte jag kompledigt mellan 16.30-21.30 så det blev en riktig kortdag på jobbet. Datortomografin gick bra så nu är det bara att vänta på resultatet...När jag kom hem igår hade älsklingen gjort tornedos med klyftpotatis och hemgjord bearneassås. Idag efter jobbet kom jag hem till ett färdigdukat bord. Det var bara att sätta sig och njuta av fajitas och ett glas rött. Jag har en alldeles fantastisk karl. :-) Efter maten blev det lek och mys med Amanda innan hon kröp till kojs. Resten av kvällen har spenderats i soffan framför tvn.Imorgon jobbar jag som sagt och Henke åker med Tobbe till norge och jobbar tills på tisdag. Amanda ska vara med farmor tills jag slutar. Sen är jag ledig måndag och tisdag men har dom dagarna fullt planerade. Nä, nu är det bäst att jag sluter mina blå om jag ska orka ett långpass imorgon.God natt!

Av Linda - 2 april 2012 19:28

Idag var det äntligen dax för min tid på öron- näsa- hals mottagningen. Vet inte riktigt vad jag ska säga om besöket.... Dom såg iaf ingenting (konstigt nog) så dom skickade en remiss till röntgen där jag ska få göra en CT-skalle, en skikt röntgen med kontrastvätska.... så nu är det bara att vänta...


Innan jag åkte till sjukhuset blev det träning på Helex med världens bästa Linda. Åh, vad skönt det var. Fattar inte att det är över en månad sen jag var där sist. Nu ska det bli ändring på det. Dax att sänka kraven på mig själv som mamma och vara lite egoistisk och skaffa mig mer egentid för saker jag behöver göra för att trivas och vara glad. Jag ska klara det! Kan alla andra så ska väl jag oxå fixa det!


Efter sjukhusbesöket åkte jag ut till birsta och åt lunch och strosade med Linda. Blev några tröjor till Amanda, en byxdress och ett par solglasögon. Var även in på Ikea och köpte lite smått och gott till hemmet.


Imorgon är det jobb som gäller, 7-16.30 Sen 7-12 på onsdag innan jag är ledig på torsdag för att jobba heeela påsken. Känns helt ok faktiskt.


Nu blir det tv resten av kvällen.


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards