Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Linda - 10 oktober 2010 20:27

Stumpan sover sen ett tag tillbaka. Jag har ätit det som blev kvar av biteline pizzan igår och nu smuttar jag på en Corona. En skön söndag kväll.

Det enda som fattas är Henke....


Längtar verkligen efter honom nu! Det känns som det var evigheter sen vi sågs. Har ju typ bara sagt hej och hejdå till varandra den här veckan. Skulle vilja ha hans armar omkring mig... Imorgon.... imorgon så....

Samtidigt är det väldigt nyttigt att vara ifrån varandra så man verkligen får längta och sakna och bli påmind om sina känslor och vad kärlek är. Henke är kärlek för mig! =)

Tyvärr blir det lätt att man "glömmer bort" kärleken när man har en liten tös som upptar nästan all ens vakna tid. Nu måste jag säga att vi är väldigt duktiga på att hålla lågan brinnande och ge varandra närhet, men visst finns det dagar då man kommer på att man faktiskt inte rört varandra.

Hur som helst så är du mina drömmars man och jag älskar dig innerligt Henke! 



Av Linda - 10 oktober 2010 09:08

Känner mig mer död än levande men det är bara att skylla sig själv när man är vaken hela natten....


Frida och Tillie kom igår kväll vid åtta, barnen somnade ganska fort så jag och Frida spelade Super Mario på Wii. Vilket är livsfarligt då tiden bara springer iväg. Vi körde på och så började jag känna mig lite trött och tittade på klockan. 03.20 WTF!!!! Det blev till att stänga av och göra sig redo för att krypa ner. Klockan hann bli närmare 4.00 innan vi låg i sängen och surrade, dumt nog. Vipps så började ungarna vakna till.

Det var naturligtvis vi som satte igång det hela med vårat surr och sen väckte dom upp varandra genom prat och gråt mm.

Vi trodde för ett ögonblick att dom små liven skulle somna om bara vi var tyst....men tjiii fick vi!!! =/

Kämpade på länge för att få dom att sova och efter lite mat somnade iaf Tillan om, men vildbattingen Amanda tyckte abslout inte att det skulle sovas nå mer. Så vi blev vaken till strax före sex då hon äntligen la igen dom blå. Nästa gång jag tittade på klockan var den stax efter sju och Amanda var då pigg som en lärka och Tillie var oxå redo för en ny dag. Ja, jippi en och en halv timmes sömn. Men som sagt, skyll oss själv när man glömmer tiden...


Fredagskvällen blev riktigt lyckad. Vid 23.45 drog halva gänget på krogen och jag, Frida och Fia blev kvar här och satt och pratade. Vid 3.30 gav vi upp, Fia tog en taxi hem och Frida och jag kröp till kojs.

Trevligt med sovsällskap. =) Både jag o Frida har ju sovit själv den senaste veckan då grabbarna jobbar natt.


Gådagen var lugn, väldigt lugn. Jag mådde väl som jag förtjänade efter fredagskvällen och drogs med en hemsk huvudvärk hela dagen. Somnade i soffan på eftermiddagen med Amanda på bröstet och när vi vaknade vid 17.00 mådde jag bra igen, huvudvärken var borta och jag kände mig som en ny människa! =)


Idag blir det nog inte många knop heller. Ska iaf till Pelle och Jeanette och gratulera dom som fyllt år i veckan. Henke sover ju hela dagen, men tackochlov är det sista natten i natt sen återgår vi till det normala och jag behöver inte vara "ensamstående" längre.


Nu måste jag äta något.

Hej hej!




Av Linda - 10 oktober 2010 08:55

Bästa vännerna har lördagsmys.

 

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards