Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 30 mars 2010 11:15

GRATTIS

Tobbe och Frida

till tösen!

Av Linda - 28 mars 2010 23:14

Jag har inte gått å dött jag har bara fått ett mer betydelsefullt liv som innebär mindre tid framför datorn :)


Dagarna flyger fram å vi börjar sakta men säkert finna våra nya roller som mamma och pappa. Det känns fortfarande overkligt att vi är föräldrar men samtidigt ÄLSKAR jag det. Vi är verkligen en egen liten familj nu. MIN familj som jag älskar av hela mitt hjärta!


Amanda är en underbar lite tjej som inte gör mycket väsen av sig, hon sover mest. Ibland sover hon så mycket att man blir orolig att något är fel men tydligen är det så det ska vara...


Jag lovar att bjuda på lite bilder inom en snar framtid.


Nu är det natta!

God natt!

Av Linda - 23 mars 2010 23:05

Nu har vårt älskade lilla mirakel Amanda kommit till världen.

19 dagar tidigt

100319 klockan 16:27

2800 g och 47 cm lång



Av Linda - 19 mars 2010 09:01

Har haft en hemsk molande värk i nedre delen av ryggen hela natten, som strålat ut i höfterna och benen. Har med andra ord inte sovit mycket inatt.

Nu på morgonen har det satt igång med hemska kramper i nedre delen av magen, vilket jag antar är förvärkar. Det kommer med 3-7 minuters mellanrum och håller tack o lov inte i sig mer än typ 20-30 sekunder. Jag vill inte veta hur det känns när det verkligen sätter igång på allvar!!!


Nu ska jag försöka sova en stund med vetekudden.


Hej hej!

Av Linda - 18 mars 2010 09:14

37 veckor är alltså gjorda å nu påbörjar vi vecka 38. Det är otroligt livat i magen å istället för att bli orolig när man inte kännt något på nån dag så blir man orolig för att det rör sig "för mycket". Även om jag förstår att det är riktigt trångt där inne och varje rörelse bebben gör känns mer för mig nu.

Det är verkligen en speciell känsla att bära på vårt barn och vara så nära slutet av graviditeten. Det känns som att...ja, jag vet inte riktigt hur det känns men det är VÄLDIGT mycket tankar som virvlar runt i mitt huvud nu.

Mina tankar och känslor går upp och ner i ett virrvarr och jag kan inte ens förstå mig själv ibland. Varför jag känner som jag gör! Varför jag tänker som jag gör! Varför jag inte känner på ett visst sätt över saker! Varför jag inte tänker på ett annat sätt!

Skulle kunna skriva om detta i evigheter men för det första så vet jag inte vart jag skulle börja och för det andra så skulle det säkert bara låta som gallematias och babbel och för det tredje så har jag inte tid med det nu.


Nä, om 45 minuter kommer mammsen å hämtar mig. Då bär det av till gammelmormors begravning.

Lika bra att göra sig klar.


Hej hej!

Av Linda - 17 mars 2010 10:55

Har varit på första träffen med föräldragruppen idag. Det pratades om förlossningen och bedövningsalternativ. Känner mig nästan mer påverkad nu än innan.

Jag ser fram emot förlossningen och den fruktansvärda smärta som komma skall, jag vill verkligen uppleva det alla mammor som fött vaginalt pratar om. Men ju mer information jag får desto mer "orolig" blir jag. Jag tycker det känns bäst att inte prata om det alls utan bara ta det för vad det är när det kommer. Ställa in mig på det värsta och inte ha några förväntningar. Så GE MIG INGE MER INFO. Tack!


Ska ner på begravningsbyrån med Johanna senare å sätta in pengar på en fond i gammelmormors minne från oss kusiner (Tobbe, Johanna, Jonas å jag).

Imorgon är begravningen... =(


Å, äntligen är det på G. Vi ska flytta. =) Det kunde inte bli bättre än såhär, just nu. Mer vill jag inte säga förrän allt är klart. Som sagt, "man ska inte ropa hej..."

Någon som är intresserad av en tvåa på 59 kvm i haga?


Nu ska jag ta å göra lite lunch innan det är dags att bege sig.


Hej hej!

Av Linda - 16 mars 2010 22:11

ÄNTLIGEN! =)

Av Linda - 16 mars 2010 14:45

Dagen började med medarbetarsamtal/lönesamtal. Det gick kanon bra å jag är mycket nöjd med "betygen" =)

Sen blev det lunch på invito med Erika så nu har jag nyss kommit hem och ska väl hänga lite tvätt och sen blir det nog lite super mario :)


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards