Alla inlägg under juni 2010

Av Linda - 19 juni 2010 12:50

Det är helt enkelt inte meningen att vi ska ha ett hus!!! =´(

Av Linda - 18 juni 2010 09:04

Oj, vilket ruskigt sur väder det är idag! Blir till att hålla sig hemma och dona.

Tänkte ge mig på att sy en liten madrass till mjukliften. Köpte ett billigt täcke på Ikea igår som jag tänkte vika några gånger och sy ihop men jag har kommit på att det blir nog inte så bra. Så nu är jag ute efter en skumgummi bit. Någon som vet vart man kan köpa det?


Igår var jag med Sanna på Birsta. Jag lämnade igen lite saker ock så köpte jag två till t-shirts till Henke. Tänkte köpa en bikini överdel på Stadium men det fanns ju såklart ingen storlek som passade. Har ju inte den minsta storleken nu när man ammar....! =/

På kvällen var vi på Stadshuset med Lisa och Marcus och åt. Hade en riktigt trevlig kväll med bra mat och dryck och bra sällskap. =)


Nu har Turtle vaknat så nu ska jag morgon mysa med henne.


  

*kärlek*


Hej hej!


PS. Jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha!!!! DS.

Av Linda - 16 juni 2010 15:02

Letade runt hela Birsta efter amnningsbaddräckten. Inte en kotte som hade den. Twilfit hade iaf badlinnen men inget annat, så det lutar åt en beställning.

Jag hittade iaf mycket annat som jag var ute efter. Blev en hel del t-shirts från Jack & Jones till Henke å en kortärms skjorta. Åsså en ny "börs" hahaha, som han tjatat om så länge.

Å äntligen har jag hittat min midsommarklänning. Har varit ute efter en fin klänning länge men inte hittat någon. Ni vet när man inte kan förklara vad det är man vill ha förren man ser den. Idag hittade jag den, på MQ. Lycklig blev jag! =)

Var in på JC för första gången på evigheter å hittade en gullig singoallatunika i jeanstyg som oxå fick följa med hem. Shoppade även ett linne och en kjol på Indiska.

Köpte en sommar-hjälmmössa till lillan men den är för liten så jag ska tillbaka med den imorgon. Ska även lämna igen ett linne som jag ångrat mig på.


Klickade hem ett bra erbjudande från Vecko Revyn oxå som jag blev tipsad om på Jempas blogg. Har varit sugen på just en sådan rosa klocka länge, så varför tveka när det är så pass bra pris. 88:- för rubbet. Grejtans!

  


Nä, nu måste jag byta blöja på Amanda för snart kommer Henke hem och då ska vi ut på lite mer bus.


Hej hej!

Av Linda - 16 juni 2010 09:33

Har hittat det perfekta badplagget för mig i sommar. En amnngsbaddräkt, alltså ett linne med amningsfunktion och en bikinitrosa. Har haft lite bekymmer över hur jag ska fixa att vara på stranden i sommar men med denna kan jag ju både amma och slippa visa bristningsbuken. Kan ju inte bli bättre! =)

Ska ut å kolla om jag hittar någon här i stan annars blir det en beställning.

Ska ut å shoppa lite åt pappa Henke  idag oxå, han har ont om tröjor så idag ska det fyllas på.

Nä, lika bra att sätta igång så vi kommer iväg.


Hej hej!

Av Linda - 15 juni 2010 11:26

Hos Fasters Safiras bod
hittar du saker&ting som gör det där lilla extra
i hemmet.
Detaljer och prylar i riktig lantlig&shabby chic stil
!

Nu har ni chansen att vinna ett presentkort värt 300:-
att handla för i Faster safiras bod

Alla kan tävla, och det är riktigt enkelt att vara med!

Jag är med och tävlar om ett presentkort hos Faster Safiras bod hos Nikita
tävla HÄR du med!


Tävlingsregler:

För 1 vinstchans:
Skriv ditt namn, mailadress och ev. bloggadress i en kommentar
till detta inlägg.
Skriv också vilken din favoritprodukt hos Faster safiras bod är

För dubbel vinstchans:
Kopiera bilden+texten ovan och publierca i din blogg
skriv ytterligare en kommentar med länken till ditt inlägg.

Tävlingen avslutas
1juli klockan 20.00
Vinnaren utses genom lottning
Lycka till!

Av Linda - 15 juni 2010 11:04

Klockan är elva och stumpan å jag klev upp för en timme sedan. Men så låg vi å myste i sängen en stund innan.

Hon är så mysig, "pratar" och sprattlar för fullt. Hon har även kommit på att hon kan ändra tonläge på sitt jollrande så ibland kommer ett riktigt ljust skrik, inte särskilt skönt att höra!


Idag blir det en inne dag, eller nästan iaf, på eftermiddagen ska vi ut en sväng.


Har jag förresten nämnt att vi fått tvåan såld!? Skrev papprena i torsdags och den 24 flyttar den nya in. =) Känns UNDERBART! Inga föer dubbla hyror. =)


Nu vill lillan ha min uppmärksamhet.

Hej hej!

Av Linda - 14 juni 2010 10:01

Lördagen var trevlig, Frida och jag lyckades som vanligt prata bort en heeel dag. Jag förstår inte hur vi lyckas men härligt är det. =)

Grabbarna hade turen på sin sida då regnet höll sig borta förutom en liten stund mitt på dagen. Vi grillade korv till lunch och kött till middag. Kvällen avslutades med en sjukt bra film, Law abiding citizen. Jag som inte är någon film människa och föredrar komedier. Men den här var verkligen kanon.

 

Mys i soffan

Tittar på tv

Sådan fader sådan dotter... sover med ögonen öppen!


Igår förmiddag hjälpte vi familjen Bylund att flytta. När vi kom hem blev det lite plock och sedan tog vi en nap mellan 15-16. Vid 18 for vi på Big Boy och käkade å sen på Ica kvantum i nacksta. Oj, oj, oj vilket place alltså!! Tog en sväng och kollade läget på ett hus oxå, men nej tack.

När vi kom hem vid 20.00 gjorde Henke korvstroganoff så vi har i frysen. Jag och Turtle la oss på sängen och myste och helt plötsligt kommer Henke och väcker mig, då är klockan 23.30 Han har då storstädat hela lägenheten. Vilken karl jag har. Helt fantastisk! Älskar dig darling! ;)


Nu har jag duschat, Amanda har badat, sängen är renbäddad och tvättmaskinen går för fullt. Magen börjar kurra så jag ska nog äta lite frukost innan lillan ska äta.

Idag blir det en sväng på Birsta med Linda W och Maja. Jag har lite småsaker som behöver inhandlas.


Frukost var det ja...

Hej hej!

Av Linda - 12 juni 2010 08:37

Alkohol och amning

En kvinna kan dricka alkohol under amningsperioden men hon bör vänta ett antal timmar med att amma efter att hon druckit. Bröstmjölken innehåller nämligen lika mycket alkohol som det är i mammans blod. 30-90 minuter efter att mamman druckit finns alkoholen i mjölken. Men alkoholen försvinner från mjölken i samma takt som den försvinner från mammans blod. Då ett glas vin i genomsnitt tar runt tre timmar att förbränna för en kvinna finns det också alkohol i mjölken under den tiden om man druckit ett glas vin. Under den tiden bör man naturligtvis inte amma. Men då olika kvinnor förbränner alkohol olika fort bör man ta till en ordentlig säkerhetsmarginal innan man ammar efter att man har druckit. Tidigare har man trott att man bör mjölka ur brösten om man druckit alkohol före amning men ingenting tyder på att det skulle spela någon roll. Vad som är viktigt är istället att man låter tillräcklig tid passera från alkoholintag till amning. 


http://www.netdoktor.se/graviditet/?_PageId=967

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards