Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Att kolla hemnet varje dag är som att öppna julklappar!

Av Linda - 2 februari 2010 19:50

Ja, det är verkligen samma känsla.

  

Innan sidan laddat upp och man får scrolla ner å kolla om det kommit in nåt nytt intressant objekt. Å känslan som infinner sig när man ser något man gillar. UNDERBART!

Synd bara att det går åt helvete varenda gång. Det är inte det lättaste att hitta ett hus... Nog för att vi är kräsna men när vi väl hittar något vi gillar så blir vi överbudade. Surt som faan!


Idag blev det lite inhandlat både till hemmet och till mig. =) Köpte plastfrukt till min nya fina skål som pryder tvbänken. Det blev även en kruka och sex nya krukväxter. Två små garderobsblommor, två svärmorstungor, en stooor paraplyblomma och en juvelblomma.

    

           


Till mig själv blev det en jeanskjol och en tröja från Vero modas mamma avdelning åsså nya trosor som inte är för små =/

    


Har fått fingrarna ur a..... och ringt försäkringskassan nu ikväll oxå men naturligtvis kunde dom inte svara direkt på min fråga om jag kan ta ut havandeskapspenning enbart på helgerna. Så dom skulle återkomma till mig imorgon eller på torsdag.

Känns som att detta kommer bli mycket krångligare än jag trott. I sånna fall skiter jag i allt och går hem på heltid iaf även fast jag inte vill. Men det är klart...fortsätter det som igår är det nog lika bra att inse att jag inte ska fortsätta jobba... Hoppas det löser sig!


Ikväll har Henke och jag varit och tittat på nya tapeter till sovrummet. Himlarns dumt tänker ni nu, eftersom vi troligtvis/förhoppningsvis flyttar inom en snar framtid. Men nu är det så att vår älskade lilla katt har varit på tapeten med sina små klor. Mitt på väggen...hon satt alltså i sitt kattträd och jagade en fluga och vipps så fastnade hon med klon i tapeten och drog lös en 1 dm lång och 5cm bred bit. Inte så tjusigt...

Är iaf riktigt nöjd med dom vi hittade och tror att det kommer bli kanon! Det blir en fondvägg och den ljusaste färgen i den ska vi ha på resten av väggarna.

  


Tittade även på en ny duschhörna då våran är gammal och äcklig och dessutom rinner vattnet ut under den och över hela golvet i badrummet. Det var ganska lätt att hitta en ny då vårt badrum inte är särskilt stort och vi därför inte kan ha någon annan modell än denna. Endå skillnaden med den på bilden är att vi ska beställa med "sand-glas", alltså frostat.

  

Så imorgon blir det till att beställa.


Blev ett gigantiskt inlägg detta, men visst är det trevligt med bilder? ;)


Nu ska jag krypa ner under en filt i soffan.


Natti natti! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards