Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Linda - 18 augusti 2013 21:15

Av Linda - 18 augusti 2013 21:09

Som rubriken lyder så misstänker jag att Amanda fått svinkoppor. :/
Det började med ett litet sår på hakan som jag upptäckte i tisdags. Jag frågade om hon slagit sig men hon svarade att hon inte visste. På onsdagen var det lite större men jag tänkte att hon säkert klöst på det. På torsdagen var det mycket större och vätskade så på jag smorde med inotyol och satte dit ett plåster. På fredagmorgon tog vi bort plåstret och det såg iaf torrare ut. Amanda åkte till farmor och farfar och sov där till på lördag. När vi kom dit mitt på dagen tittade jag på såret och blev ganske säker på att det var svinkoppor. Det hade lixom blivit små sår runt om det stora... så googelnörd som jag är så kollade jag upp det och det verkar stämma. Så nu är det egenvård som gäller vilket innebär tvätta med tvål och vatten flera gånger om dagen för att störa bakterietillväxten och torka ut såren. Blir det inte bättre på en vecka ska man tydligen kontakta vårdcentralen. Jag tycker redan att det ser bättre ut men det blir knappast något dagis för henne imorgon. Gissa om någon kommer bli ledsen, som hon längtat och pratat om dagissenaste två veckorna!!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards