Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Linda - 5 mars 2013 21:20

Amanda har gått från att ha vägrat att ens smaka fil till att verkligen älska det, med havrekuddar i. Så det är hennes kvällis och även frukost och såklart en macka, ibland hård ibland mjuk.

Idag var tanken att jag skulle baka. Det gjorde jag oxå, drömmar skulle det bli. Men väl inne i ugnen händer INGENTING!!! Kollar flera recept för att se om jag gjort fel men kom fram till att det måste bero på att hjorthornsaltet var gammalt. Sandra googlade och det var tydligen fler som varit med om samma sak. Så jag la ner bakningen och kastade de misslyckade kakorna.
Efter att vi lagt Amanda ni ikväll tänkte jag göra ett nytt försök med bakningen. Denna gång skulle det bli kolakakor.
Insåg ganska fort att vanliga vetemjölet tagit slut men vi hade special vetemjöl och det kunde ju inte spela någon roll....
Så jag satte igång men hann inte långt innan elvispen slutade funka!! Fick låna Sandras och fortsatte....MEN man kan tydligen inte ha lika mycke special mjöl som receptet anger!! Smeten blev alldeles för torr och ville inte sitta ihop alls. Jag tog mer sirap och mer smör, flera gånger men det hjälpte inte!! Så arg som jag var så plockade jag undan och kastade smeten.
Imorgon blir det till att köpa VANLIGT vetemjöl och fräscht hjorthornsalt!!!

Måste ju även köpa en ny elvisp, ska ju endå ut och ränna imorgon så. Det är dags för barnmorskan igen och så ska Amanda få sig ett galonställ.

Nu: Soffläge!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards