Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Linda - 4 mars 2013 21:42

Spjälsängen är förberedd, bäddad och redo för bebisen. :-)
Babyskyddet är skrubbat och rent. Nu ska det bara torka så jag kan sätta ihop det igen.
Imorgon ska jag nog börja packa en väska som ska med på bb, det hann jag ju aldrig med att förbereda förra gången då Amanda ville ut tre veckor för tidigt.
Sen är vi nog ganska redo för den nya familjemedlemmen. :-)

Både idag och igår har jag haft en lätt molande/strålande smärta i nedre delen av magen och ner i bäckenet. Jag tror inte det är på gång utan mer troligt att bebben håller på att fixera sig.
Ländryggen värker som aldrig förr oxå och bästa läget för mig just nu är liggandes. Känner mig som världens tråkigaste mamma men jag försöker iaf aktivera Amanda så gott jag kan. Hon hjälper gärna till med hushållssysslor som matlagning och tvätt. Vi målar, spelar spel och så kollar vi på tv mellan varven.

Ikväll var första kvällen som Amanda åt kvällsfika istället för välling. Vi trodde det skulle bli livat när hon skulle sova även fast vi förklarat att hon fick kvällsfikat istället för vällingen men det gick riktigt bra. Hon frågade efter den och grinade en skvätt men det var över inom en minut.
Kvällsrutinen har varit så att vi har borstat tänder, kissat, tagit på pyjamas och antingen läst bok eller kollat på film en liten stund i sängen. Sen har vi sagt godnatt, hon har fått vällingen och vi har gått ut därifrån.
Nu blir det kvällis, tandborstning, saga och natti. Hoppas det fortsätter lika bra som ikväll.
Får se om vi lyckas få henne att sluta med vällingen på morgonen oxå nu då...
Sen är det bara tutten kvar men det känns inte som rätt tid för den just nu och dessutom är det ingen fara att ha den än så länge.

Av Linda - 4 mars 2013 10:14

Helgen har varit bra. Efter kalaset hos mormor åkte vi till brorsan. Vi förberedde middagen, det blev årets första grillning. :-)
Henke ringde och överraskade oss med att vara på ingående. Dom åkte hem en dag tidigare pga det dåliga vädret som var på g i fjällen.

Igår, söndag, började vi med en härlig frukost tillsammans och sen slappade vi framför tvn en stund innan Henke blev rastlös. Han plockade ihop återvinningen och for i väg med och jag och Amanda gick ut i det härliga vädret och åkte lite spark.
Vid 12 gick vi in och åt lunch och sen slappade vi i soffan igen. Jag tvättade tyget i babyskyddet och idag tänkte jag skura ur insatsen så det är rent och frächt när bebben kommer. Ska förbereda spjälsängen oxå, höja liggdelen och skruva dit spjälorna. Kommer nog inte kunna låta bli att bädda den heller. :-P

Idag går vi in i vecka 37 (36+0). Jag känner mig redo att föda och skulle gärna slippa vara så otymplig NUU! Sparkarna och rörelserna börjar göra riktigt ont ibland och det är tydligt att liten har ont om plats.

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards