Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Skit!!

Av Linda - 25 april 2013 13:07

Har i några dagar funderat på om jag har tillräckligt med mat till Julia. Hon äter kanon ett tag sen släpper hon och blir nästan hysterisk och "pickar" med huvudet och letar efter bröstet men tar det inte trots att det är där rakt framför henne. Har då bytt bröst och hon har ätit bra igen. Detta har fått mig att misstänka att jag inte har tillräckligt mycket mjölk. Frågade om detta idag på bvc och det var mycket riktigt så som jag befarade!!!
Så med tusen tankar och känslor sitter jag nu här och vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Ska jag låta det vara som det är och stödmata med ersättning eller ska jag börja väcka Julia igen så hon får äta oftare så att mjölken kanske ökas på?!?! Jag vill ju så gärna amma men om jag ska lyckas öka produktionen (vilket kanske inte ens går) kommer det krävas både tid, ork och tålamod. Detta hade nog inte varit ett svårt beslut om det var första barnet men nu när jag redan har Amanda så blir det annorlunda. Jag vill ju ha tid med henne oxå och orka vara en glad och rolig mamma. Ska jag gå "all in" med amningen så kommer tiden med henne att minska ännu mer och jag kommer känna att jag åsidosätter henne vilken kommer få mig att må mer dåligt. Samtidigt mår jag dåligt av tanken att mjölken tar slut och inte kunna amma några månader till. Varför är det så viktigt för mig?!?! Det vet jag inte!!!
Hur jag än gör kommer jag må dåligt över mitt val så hur gör man då??!!
Julia hade dessutom gått upp i minsta laget! 180g upp på en vecka, det var godkänt men i underkant! Så nu väger hon alltså 3700g.
Jag tar väl och gråter mig igenom dagen och pratar med Henke ikväll om hur vi ska göra.
SKIT SKIT SKIT!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards