Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Linda - 13 februari 2012 19:47

Jobbhelgen är ÄNTLIGEN över, slutade 12 idag och det var inte en minut försent. Har varit riktigt tufft på olika sätt....


Åkte och tränade efter jobbet och sen hem och tog en lååång vaaarm dusch och sen kom Sandra. Vid 15.30 hämtade vi barnen och sen blev det lek, middag och mer lek. Strax efter 19.00 vart det lälling (som Amanda säger) och sedan natta för henne.

Hon är så underbar just nu, om man bortser från tonårs fasonerna som dyker upp mellan varven, antagligen tvåårs trots som sakta tar form.

Det bubblar upp nya ord varje dag och hon är riktigt duktig på att uttala dom. Idag la hon till Ätta (ärta) i sitt ordförråd.

Andra ord som ofta dyker upp är: Lattbiiiil (lastbil), Nenna och Kaj-inna (fröknarna Lena och Carina på dagis), Vappa (bajsa), Tutta (Tuva), Emli (Emil), Rrrr-itta (rita), lammla (ramla)  + en massa andra ord som jag inte kommer på nu. Sen är det naturligtvis en massa grekiska som kommer ur hennes mun som man inte har någon aning om vad hon menar. Men när hon verkligen vill att vi ska förstå så får hon till det.


Imorgon är jag och Skruttis lediga, har inga planer utan vi känner efter imorgon vad vi vill göra.

 

Solstråle!


Nu ligger darlingen och jag i soffan och kollar på Halv åtta hos mig sen blir det Sofias änglar, om jag lyckas hålla mig vaken till dess.... ögonlocken är väääldigt tunga och huvudvärken smyger sig på.


Åter till tvn.


Hej hej!



Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards