Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Linda - 10 januari 2011 21:08

Oj, oj, oj vad jag inte hinner med mig...


Helgen har spenderats i Storlien med Tobbe, Frida och Tillie. Skulle verkligen kunna bosätta mig där på vintern.


Idag har jag varit på inskolning som personlig assistent och det kändes bra. Nu ska vi bara se om vi lär känna varandra och trivs tillsammans. Det är ju verkligen motsatsen till mitt ordinarie jobb. Att bara ha en person som du kan lägga all din energi på och inte behöva stressa. =) Tänk om man kunde ge pensionärerna på mitt jobb lite kvalitetstid om så bara 5 minuter....

Ska dit på onsdag igen och då ska pappa Henke vara pappaledig för första gången, spännande!

Amanda har varit med Sandra på förmiddagen och pappa/morfar och Anna-Karin på eftermiddagen. det hade gått jätte bra så det känns skönt.

Vilken känsla det var att komma hem och få gosa med henne. =) *kärlek*


Annars då.... jag har en visdomstand som jävlas med mig så jag har ont i munnen som f..n, hoppas det går över snart för just nu klarar jag av dagarna och nätterna tackvare en hästdos värktabletter...


Amanda utvecklas i ilfart.

Krypstegen blir fler o fler och oftare o oftare. Hon ställer sig upp mot saker nu oxå men främst och bäst mot mina eller någon annans ben. Stå är verkligen populärast just nu. En till tand har poppat upp så nu lyser två små nötter nere i hennes lilla mun. Hon pratar på som aldrig förr och mamamamama är ett välanvändt ljud just nu.


Imorgon ska vi på babysång i matfors med Sandra och Emil och sedan blir det mathandling i birsta. Måste även köpa en nattlampa till Amanda och gardiner till köket. Blommor och krukor skulle oxå behövas till köket men det får nog vänta till löning.


Nu ska jag hänga tvätt sen blir det nog till att studsa i sängen, ögonlocken känns tunga.


Hej hej!



Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards