Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Linda - 4 januari 2011 10:34

Ja, då var det ett nytt år, 2011. Undra hur många gånger man kommer skriva fel innan det är inpräntat i lillhjärnan. ;P


Nyårsafton spenderade vi tidigare nämnt här hemma med familjerna Lindholm/Sandström och Hagman. Det blev en riktigt lyckad och trevlig kväll. (Om man bortser från att ALLA ungar avlöste varandra med gråt och skrik under middagen).


Nyårsdagen blev lugn. Tobbe och Frida var kvar så vi slappade framför tvn, lekte med barnen, spelade kort. Gick ut en sväng och sopade av bilarna och Henke skottade. På menyn stod det taco. =)


Söndagen fortsatte i lugnets tecken. Kortspelandet fortsatte och det mest ansträngande vi gjorde var att ta en promenad fram på byn. Det var riktigt skönt. Till middag blev det potatisgratäng och fläskfile. Vid 20.30 åkte T, F och T hem. Henke slet med att få Amanda att somna. Jag hade hållt på en timme och gav sedan upp så han tog över. Efter 45 minuter somnade hon tillslut. Då slängde vi oss i soffan som två döda sälar.


Igår var jag och Amanda upp till Sanna och barnen, det var evigheter sen jag träffade dom (barnen) och shit vad stora dom blivit. Läskigt att tiden går sååå fort!! När vi kom hem fick vi kaffe sällskap av Sandra och barnen och sen blev jag bjuden på middag hos dom då Henke jobbade över.

Gick hem vid 18.15 och lekte lite med skruttis. Gruvade mig för nattningen så jag drog ut på den till 19.30 så att hon verkligen skulle vara trött. Och tack och lov gick det riktigt bra, lite tjur och gråt men efter ca 30 minuter slocknade hon.


På nyårsaftonen fick vi lov att sänka sängen då vi kom på henne med att stå upp.

Hon har ju kommit på att hon kan sätta sig upp och stå upp i sängen och set är ju verkligen jätte roligt så det är alltid en liten kamp innan hon kommer ner i varv.

Måste säga att det var lite vemodigt att sänka ner den för mig är det lika med STORA barn, så det är väl bara att återigen inse att min lilla bäbis blivit STOR(!!!)


Igår när jag skulle gå hem från fam. Hagman så trampade jag på bromsen på vagnen och pang så gick den sönder, det är andra gången det händer! Skit saker! Ringde barnenshus och dom skulle återkomma idag. Vagnen är ju inte ens ett år. :(


Nu sover skruttis sin förmiddagsvila och jag ska ta tag i att städa bort julen. Kanske tar en tur till Birsta senare.

Henke jobbar över ikväll oxå, dom har inventering så han skulle bli seeeen. 

Lika bra att sätta igång så det blir något gjort!


Hej, hej!


Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards