Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Fix o trix!

Av Linda - 30 december 2010 11:43

Dagarna flyger iväg och här är det fullt upp. Redan torsdag och idag är pappa Henke ledig med oss. :)


Vad har hänt i veckan då?!

I måndags


I tisdags tog vi det lungt på förmiddagen och vid 13.00 åkte vi till mamma och spenderade eftermiddagen där. Vi käkade middag där och sen för Henke, jag och Amanda på Ikea och köpte lite saker hem. Bl.a en spegel till hallen och en hylla till Amandas rum, (ska köpa en till då den är perfekt till leksaker och förvaring). Dessertskedar, champangehink, kuddeer och täcke till gästrummet och nya tallrikar och assietter. På vägen hem svängde Henke förbi mamma och Tomas igen och hämtade upp ett skrivbord, ett bord och utestolar som vi fick av dem. Tack, tack mammsen! =)


Igår var jag och Amanda på Ikea och köpte lite tillbehör till gästsängen som vi ska köpa ikväll och efter det åkte vi på ica Maxi och handlade till nyår.

När vi var klar där vid 12.30 slutade Henke så vi käkade lunch och sen for vi till moster och hämtade en bokhylla som vi skulle få av henne. Tack, tack moster! =)

Igår kväll kom farmor Eva hit och va med Amanda så jag och Henke kunde få någon ordning nere i allrummet med skrivbord och bokhylla m.m och sätta upp lite hyller i gillestugan. Så nu börjar det även likna ett hem där nere. Jonas, Sandra, Tuva och Emil kom oxå hit och hjälpte till. Alltid bra med lite extra händer.


Idag är det greja och dona här hemma som står på schemat. Henke har just travat ved som han hämtade i söndags i Indal så nu kan vi elda i braskaminen oxå. :)

Just nu håller han på att täcka igen en springa mellan huset och bron där katter kryper in... Idag när vi kom ut på bron så stank det kattpiss(!!!). Ingen trevlig lukt. När jag skulle in i matkällaren och plocka lite så möts jag av en ännu intensivare stank av kattpiss. Så lävla vidrigt! Ventilationsventilen i matkällaren sitter underbron så ni kan juu tänka er den fruktansvärda stanken. Hoppas den försvinner snart. Blir rätt sugen på ett hagelgevär....


När Amanda vaknar ska vi in till stan en sväng, glömde ju helt bort boa igår och det går ju inte när det är nyårsafton. :P

Ska även köpa lite spik, muttrar, ramar m.m


Nä, dax för lite lunch!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards