Alla inlägg den 6 december 2010

Av Linda - 6 december 2010 23:00

Idag har jag och Amanda lunchat med Erika på stan, sen for vi ut på birsta för att byta ett par gardiner som jag köpt och ångrat mig på. Tog en sväng på BC oxå för att fördriva tid innan vi skulle till svärisarna och äta. Gick in på Ecco och hittade exakt sådana skor som jag vill ha. 999 kr kostar dom, jag har lagt undan dom till imorgon och jag tror faktiskt jag ska slå till. =)


Efter maten hos Henkes päron for jag och Henke på birsta för att handla lite julklappar mm. Amanda stannade hemma med farmor.

Har bara en julklapp kvar och det känns skönt.

När vi kom tillbaka till svärisarna hade Amanda just somnat i farmors famn. Eva berättade att hon helt oväntat kräkts upp hela middagen. Men ett tag senare hade vällingen gått ner utan problem. När vi satt där i soffan började Amanda röra sig och bli orolig. Eva gick ner med henne för att det skulle bli lugnare och mörkare och plötsligt hör jag hur Amanda hostar till och kräks igen. All välling kom upp!! Jag springer ner för att hjälpa till och när Amanda är rengjord och jag sitter med henne i knä så börjar hon hulka och kräks igen.

Vi gör rent igen och skyndar oss iväg hemmåt. Sitter på helspänn i bilen så fort hon hostar och i Töva blir jag tvungen att tvärnita då jag hör hur hon börjar hulka och sen kräks. Jag flög ut ur bilen och knäppte lös och slet ut henne så hon fick upp allt. Det var kladdigt som bara den men jag hade inte mycket annat till val än att sätta ner henne i babyskyddet igen och ta mig hem så fort som möjligt.

Väl hemma tvättade jag henne och när hon låg på skötbordet kommer det som en stråle ur rumpan och sen en hård knöl.

Förhoppningsvis var det stopp i rumpan och därav kräkningarna för nu har det varit lugnt i snart 3 timmar.


Nu ska jag hänga tvätten så att tyget till babyskyddet hinner torka ifall det går så bra att det blir bad imorgon. Sen blir det till att krama kudden, är sjukt trött efter att ha sprungit på stan och Birsta hela dagen.


Natti, natti!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards