Direktlänk till inlägg 20 december 2010

9 månader!

Av Linda - 20 december 2010 22:16

Igår blev Amanda 9 månader, fantastiskt vad tiden rusar!

Idag var vi till BVC på hälsokontroll/samtal och utvecklingssamtal. Allt såg bra ut. Hon väger nu 8945 g och är 72,5 cm lång. Hon ligger precis på "medel kurvan" på vikten och lite över på längden. Perfekt är ordet! =)

     

Då                          Nu


Tuva sov hos oss inatt och följde med på BVC, hon satt så snällt och fint medan vi pratade med sköterskan. När vi var klar där hämtade vi upp Sandra och Emil som var på grötlunch på hennes jobb och sedan åkte vi ut till Birsta och mötte upp Jossan. Det blev lite julklappshandling så nu är det bara två stycken kvar och jag vet vad vi ska köpa så det känns skönt.


Ikväll flyttade vi in Amandas säng till hennes rum igen och Henke testade att ta läggningen. Jag valde att gå ut och skotta för att inte behöva höra eventuell gråt.

Han satt på en stol brevid hennes säng och det gick rätt bra. Hon blev lite upprörd när vällingen tog slut och innan Henke hade värmt mer hade hon hunnit bli bra arg men det gick över efter en stund då hon fick mer välling och sedan somnade hon gott.

Fattar inte att ungen äter nästan 400 ml välling på kvällen. Hon måste verkligen växa nu.


Imorgon blir det stan med Linda W och sedan kanske Indal.

Henke håller på att baka vörtbröd som stax är färdigt, jag har slagit in lite julklappar och nu ska jag hoppa in i duschen, har en irriterande huvudvärk som inte vill släppa.


Natti, natti!


Ska kanske prova något nytt...får jag chansen så tar jag den men det återstår att se. Skulle iaf vara riktigt roligt. =)

 
 
Ingen bild

Emma

20 december 2010 23:22

Vad skönt att det gick bra med nattningen :) Vi trular på i vår säng fortfarande. Ikväll försökte hon även komma upp i famn så det blev mycket grin o gnäll när jag vägrade. Suck! Amanda väger nästan 1kg mer än Molly o då är ju hon yngre :) Vi får vara glada om vi får i henne 2dl på kvällarna. Oftast lämnar hon 90ml! M är väldigt dålig med maten. Satt 40min idag på dagen med att få i henne lite biffstroganof. Då hade hon inte ätit på 5h(!) hon stänger munnen med maten i och vägrar sen att svälja. Vet inte
hur vi ska göra! Spelar ingen roll vad vi ger henne heller. :( hoppas nattningen håller i sig för er nu. :) vi kämpar vidare vi, tihi

Linda

21 december 2010 20:49

Ja, det känns skönt och det är bara att hoppas att det fortsätter såhär. =)
Amanda är ett riktigt matvrak, hon äter en burk till lunch och en till middag + gröt, mellis och två välling mål på en dag. Och dessutom knaprar hon smörgåsrån och majskrokar mellan målen. Fattar inte att hon får i sig så mycket på kvällen. Fast ikväll var hon faktiskt nöjd med 220 ml.
Jobbigt att M äter så dåligt. Så länge hon inte minskar i vikt så är det nog ingen fara. Men jag fårstår er oro och frustration. Lagar du egen mat eller är det burkmat? Har en kompis vars barn vägrar äta burkmat. Ett tips är att hä i lite smör i vällingen då får hon i sig extra fett. Hoppas det löser sig för er. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards