Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Linda - 18 januari 2010 11:14

Då var lunchen nere och magen nöjd.


Imorse hade jag ställt klockan på 7.30 då vi fått meddelande om att sotaren skulle komma någon gång mellan 7.30 och 15.30 Man vill ju inte gärna ligga å tryna när han kommer så det var bara att upp och hoppa.

Vid 9.40 dök han upp.


10.00 hade vi tid på mvc för provtagning, vikt koll, magkoll och det bästa, lyssna på hjärtljuden. =)

Allt såg bra ut.


Bltrycket låg på 111/69

Blodvärde var 116. På inskrivningen var det 125 så det har inte gått ner särskilt mycket. Så jag behöver inte äta järntabletter. =) Mycket tack vare en bra järndepå i kroppen

Blodsockret låg på 4.5

Vikten 67 kg vilket innebär en ökning med 4-5 kg sedan inskrivningen

Magen mätte 28 cm

Hjärtljuden var 143 slag/min

Jag ligger strax över den "normala" kurvan men det var tydligen vanligt så det känns ju skönt.

Nu väntar vi bara på svaret på immuniseringsprovet.


Nu ska jag hänga tvätt.


Hej hej!

Av Linda - 18 januari 2010 10:41

Jaha, måndag och ledig. Vad gör man? Slappar...


Helgen på jobbet har varit tung och slutade med att jag bara jobbade halva min delade tur.

Jag gillar inte att klaga och biter hellre ihop än att visa att jag har ont eller inte mår bra. Men nu har jag inte bara mig själv att tänka på längre och dessutom går det inte att tvinga sig igenom dagarna på jobbet för att sedan gå hem och gråta av smärta. Lördagen var hemsk!!!

Alltså, det är fullt upp på helgerna. Vi är mindre personal men har lika många vårdtagare som ska ha hjälp, så tempot blir betydligt mycket högre och tyngre. Nån plats för vilopaus finns inte.

Det funkar i vanliga fall även om det är jobbigt då oxå. Men med en lite bula på magen och en helt annan fördelning av tyngden på kroppen + en ischias som blir värre vid för mycket spring klarar jag inte av helgerna längre. Det känns tungt... Men samtidigt är det inte värt att slita så ont och sedan få lida för det.

Därför har vi (Henke och jag) bestämt att jag inte ska jobba fler helger. Jag ska kolla med försäkringskassan om man kan ta ut havandeskapspenning enbart på helgerna till att börja med. Men fram tills jag har rätt till havandeskap kommer jag att ta semester på helgerna. På så vis tror jag att jag kommer klara av att jobba lite längre.

Jag har pratat med min chef och det var ok för henne, det känns skönt att hon är så förstående och hjälpsam just nu. 


Så med andra ord har jag jobbat min sista helg på väldigt länge, och det med blandade känslor då jag älskar personalgänget på helgerna och dessutom blir det ju mindre klirr i kassan. Men, men just nu går min hälsa i första hand... 


Nu måste jag stoppa i mig något, magen kurrar!


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards