Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Linda - 14 januari 2010 21:44

Åh vad det känns bra att jag bytt gardiner idag. Eller ikväll om jag ska vara ärlig.

På förmiddagen for jag till Sandra å där blev det sopp lunch. Var väl hemma igen till 15.00 Då latade jag mig i soffan en timme innan jag satt igång med maten. Den blev riktigt god! =)

Å till slut dök det upp en gnista extra energi så jag tog tag i gardinbytet. Känns skönt att julen är undanstökad.


Resten av kvällen har jag varit riktigt rastlös och trackasserat Henke...hehe =P  Lyckades till och med lura honom att hjälpa mig bädda rent i sängen. Eller så är det så att han är så snäll att han inte kunde gå därifrån när jag lurat dit honom. =) 


Nu ska jag gå å plocka ur diskmaskinen sen blir det till att krypa ner i den härligt nybäddade sängen.


Natti natti!

Av Linda - 14 januari 2010 09:39

Torsdag idag och jag är ledig.

Det bästa är när man har en ledig dag utan några planer och tar dagen som den kommer. Så kände jag aldrig förr, då kunde jag nästan få panik om jag inte hade något inbokat. Tiderna förändras. =) 


Igår åt vi middag och efter den la vi oss på sängen och slummrade till en timme. Vaknade vid 19.00 då var det bara att hoppa i ytterkläderna och bege sig till Ica Maxi för storhandling. Avslutade det hela med en milkshake från MAX. =) 


Idag går vi in i vecka 29.

Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

  


På begäran lägger jag väl ut en bild på "ölmagen" då. =)

  

v. 29

Själv tycker jag inte att jag ser gravid ut alls utan bara fet! =/


Nu har jag nyss ätit frukost, ska väl ta och duscha och sen får vi se om jag orkar ge mig på att byta gardiner och bädda rent i sängen.

Sen får vi se om jag hinner med nå mer innan det är dags att börja med middagen. Idag blir det hemmagjord schnitzel med potatis, brunsås och ärtor.


Hej hej!


Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards