Alla inlägg under september 2010

Av Linda - 21 september 2010 19:16

Idag var det flyta på rygg som gällde på babysimmet. Det var ingen höjdare tyckte Amanda så vi höll oss mest på mage.

Blev lunch på stan med Elin, Kaylee, Johanna och Vincent och så var jag duktig och hämtade ut libro paketet på Lindex.


For direkt från stan till Johanna för en trevlig stund med henne och Veronica. Där bjöds det på kladdkaka och glass. Gissa om det var gott?! =)

På värg hem svängde jag in på Ica Maxi för att handla lite. "Räkade" hamna på deras rea hörna och fick med mig ett Hello Kitty-badset till Amanda där. Det innehöll en badboll, en badring och en lite badpool. Fyndade även soffkuddar med ett fint blommigt fodral på för 50:- st. Fanns många kvar så skynda och fynda.


Nu sover stumpan sen ett tag tillbaka, Henke är hos Mogge och grejar med xc70:n (svärmors bil) och jag sitter och tittar på Idol.


Imorgon ska vi till Jossan och Elias och hälsa på, det ser vi fram emot.

Nu tillbaka till tv:n.


Hej hej!



Av Linda - 20 september 2010 20:17

Idag har vi varit på stan och Birsta med Sandra och Tuva. Jag skulle på stan och hämta ut ett packet på lindex som jag fått till Amanda från libroklubben och det kom jag på när jag kommit till Birsta...! Ja, ja ska ju ner på babysim imorgon så jag får göra ett nytt försök då.


Ikväll var det tänkt att Henke skulle ut till stugan och fixa med båten inför vintern och jag skulle ner och träna. Men så hade hans pappa gjort det idag så Henke blev hemma och jag likaså.... fast jag kom iaf ut på en rask promenad i 40 minuter, alltid något! =) Det var iaf riktigt härligt och jag fick verkligen mersmak. Kostade på mig lite situps när jag kom hem oxå. og krypa


Nu ska jag duscha och packa inför babysimmet imorgon.


Natti, natti!

Av Linda - 19 september 2010 22:46

Idag har jag som dom flesta i vårt land, röstat! Ska bli spännande och se hur det kommer att gå.


Igår var det som tidigare nämnt Tillies dop. Det var så fint och mycket gott fika.

Vi blev kvar i Indal till idag. Sket helt i GI och slog till på en Bite Line pizza igår kväll... hahaha, ja ska det fuskas så ska det göras ordentligt ;P

Hur som så får vi se hur det blir med min fortsatta diet, mår inte riktigt hundra på den så jag får nog satsa mer på träningen och dessutom blir jag lätt nedstämd av att inte få äta det jag vill och en ledsen Linda vill vi ju inte ha. Och JA, jag har dålig karaktär.... =/


Nu har jag iaf beställt trappstegsmattor till trappen i Huset. Hade ju 50% på en valfri vara både på Ellos och Jotex så Tobbe och Frida fick använda ena rabatten till sina trappmattor. och vi den andra. Så istället för 550:- så blev det ju bara 300:- för 15 st mattor och frakt. Toppen!! 

Längtar så sjukt mycket till vi får sätta igång och greja med huset. I vinter tar vi tag i insidan och till sommaren tar vi utsidan.... Vill flytta in NUUU!


Åsså lite uppdate om Amandas utveckling:

Idag blir hon hela 6 månader, lillahöna!

Hon sitter längre stunder alldeles själv men man måste vara nära för rätt som det är så lutar hon för mycket åt sidan och tappar kontrollen.

Att vända sig har hon fortfarande inget intresse av. Hon har gjort det tre gånger utan att jag sett det och en gång när jag sett det.

Hon "ålar" en liten bit framåt men blir snabbt trött och tappar tålamodet då det inte går fort nog.

Hon har ett jä-la humör och vet verkligen vad hon vill.

Hon äter gröt och mat med stor aptit men det bästa är ändå efterrätten, favoriten är mangopuré men päron kommer inte långt efter.

Hon pratar och skriker som bara den. Ibland önskar jag att hon hade haft basröst för att slippa den jälla stämman när hon skriker. Det är alltså av glädje hon skriker och naturligtvis är det skoj att höra sig själv. =)

Ja, det går verkligen fort frammåt och jag älskar livet som mamma.

Jag Älskar min lilla familj!  


Nu ska jag snart natta, måste bara kolla vem som vinner valet!


Natti, natti!

Av Linda - 17 september 2010 21:10

Idag har vi haft besök av Marie och Lucas. Dom är snäll och lånar ut Lucas gåstol till Amanda så hon kan få tulta runt lite själv när hon väl kan....


Vi for ut på birsta och åt lunch och sen blev det lite shopping. Hittade en jätte fin hög jeanskjol på Gina som troligtvis blir ena delan av min outfit imorgon på dopet, köpte oxå en tunika och strumpbyxor till mig och byxor oxh strumpor till Amanda.


När vi kom hem skulle jag prova min uppsättning och upptäcker att jag köpt strumbyxor i stl L, så det var bara att kasta sig i bilen och ut till Birsta igen för att byta dom.


Klockan hann bli närmare sju innan vi hade tid att börja med maten idag och vi var vrål hungriga, så vi bestämnde oss för att fuska och åkte och köpte kinamat... Jag kan lova att jag har världens ångest över det nu....känns som att börja på ruta ett...!!! SATAN!!!


Ja, ja till veckan tänkte jag iaf förstöka komma igång med träning, får väl se hur det går. Det är alltid svårt att komma igång men sen brukar det rulla på bra.


Nu har jag nyss duchat och sitter med massa flätor i håret så jag ska få lite vågigt imorgon =)


Har väl inte mycket mer än så här att delge idag.

Nu ska jag kolla runt på inredning medan resten av sveriges befolkning antingen tittar på hockey eller politiker debatt.


Önskar er en trevlig helg!

Hej hej!

Av Linda - 16 september 2010 22:26

Efter babysången for vi till Johanna och drack kaffe, kaffe och kaffe... =)  Sen for vi hem och så kom familjen Hagman hit och åt middag med oss. Vid 19.30 kom Amandas farmor och en timme senare kom oxå faster Lisa och Marcus. Dom skulle lämna Diva (deras katt) som ska vara här i tre veckor medan dom är på Maldiverna och förlustar sig =) Vi är inte ett dugg avundsjuka...;P


Nu ska vi göra kväll här!


Natti natti!  

Av Linda - 15 september 2010 21:43

Idag har Linda W varit här och lunchat med oss. =) Alltid lika trevligt!

På eftermiddagen var jag ner på jobbet och fixade en blankett så jag kan börja träna igen. Känner att jag MÅSTE göra något åt min rygg, är helt slut i den!! Sen vill jag naturligtvis få bort lite fett och få lite muskler. =)


Efter att jag varit på jobbet for jag till birsta för att försöka hitta nå kläder att ha på Tillies dop. Kom hem med leggings, en skjorta och en tröja. Får se om jag kan piffa till det så någon av dom överdelarna kan användas på lördag...


Ikväll har jag fått klar Tillans doppresent, nu ska den bara slås in. Känns skönt att jag har gjort det i tid så jag slipper ha den kvar på lördag förmiddag... ;P


Har precis målat naglarna med ett lack som jag köpte igår, lila. Måste säga att det är en riktigt snygg färg. Känns alltid fräscht med nymålade naglar. Synd bara att jag brutit av två så det ser inte sååå kul ut...=(

Nu blev det svammel...

  

Kan iaf verkligen rekomendera Depends nagellack.


Nu ska jag hoppa i säng, imorgon är det babysång som står på schemat. =)


Natti, natti!

Av Linda - 14 september 2010 22:42

Babysimmet idag var lika roligt som alltid.

Efter det åkte vi hem och åt lunch sen var det tänkt att jag skulle på Ica men kom aldrig iväg, försökte plocka lite här hemma. Men då Amanda verkar ha någon slags separationsångest just nu och bara gråter och gnäller så fort jag inte är nära så har jag inte fått mycket mer gjort än att burit runt på henne.

Jag provade verkligen allt. Bumboon, babysittern, babygymmet, lekmattan och matstolen men hon var bara nöjd då hon fick vara i min famn!!! Så, vad gör man?! Blir iaf helt slut i huvudet av att höra gnäll större delen av dagen. Men du är älskad fast du ibland är till salu!


Ikväll har vi iaf varit på Ica och handlat mat för vår fortsatta GI kost.... Måste säga att jag börjar ångra mig att vi började med detta. Saknar verkligen "riktig mat" och skulle nästan kunna döda för en pizza. Antar att det är för att kroppens depåer blivit tömd på socker och den jobbigaste tiden är nu, innan man "planat ut" och vant sig.


Just ja! Nu är lägenhetens affären iaf helt säker, fick handpenningen idag så det känns skönt. =)


Dagens meny:

Frukost: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon

Lunch: korvstroganoff och morötter

Middag: Fläskkorv, senapssås och morötter


Nu ska jag sussa!

Natti natti! 

Av Linda - 13 september 2010 17:27

Infon på föräldragruppen var bra. Mycket kände man visserligen till men ändå bra med uppdatering.


Efter träffen brassade jag runt lite här och där för att inhandla och ordna det sista som behövdes för att kunna få Tillies present klar. ;P


Henke har precis åkt tillbaka på jobbet för att skruva lite. Själv tänkte jag ta en promenad till City gross för att handla lite.


Dagens meny: 

Frukost: 2 skivor bacon, två stekta ägg

Lunch: Keso, oliver, 1 kokt ägg

Middag: Korvstroganoff och morötter.


Nu ska jag underhålla en grinig unge!


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards