Alla inlägg under december 2009

Av Linda - 7 december 2009 10:49

Helgen har sprungit förbi. Tog det lungt hela lördagen, åkte på affären på eftermiddagen och fyllde upp matförådet här hemma. Till middag gjorde Henke plankstek med hemma gjord bea-sås. Rktigt gott, jag har det för bra jag! =)


På söndagen jobbade jag och sen blev det Bite Line pizza hos Linda W, med Anneli och hennes syster innan vi drog iväg på Winnerbäck konsert. Han är ju sååå bra, helt fantastisk. Var hemma vid strax efter 23.00, fikade lite och sen stöp jag i säng. Har sovit som en stock inatt. Mins inte sist jag sov såhär bra. Härligt!


Idag har vi varit till barnmorskan. Äntligen har vi fått höra bebbens hjärta, 146 slag/min. Jag kan inte sluta le.... =) VÅRAN bebis!

Mitt blodsocker och blodtryck var bra. Proverna jag tog sist vi var där visade på högt ferritin värde (ett protein som finns i våra celler och utgör kroppens normala förråd för järn). Vid infektion stiger detta värde så det var mycket möjligt att det var så. Annars skulle jag bara vara nöjd om jag hade ett bra järn-förråd för då kanske jag slipper äta järntillskott. Det togs iaf ett nytt prov på detta för att se hur jag låg nu.

Fick även veta vilken blodgrupp jag har och att jag hörde till den låga gruppen av 7% som har A-. Men jag hade inte bildat några antikroppar mot barnet så allt var normalt.

Fick med oss ett moderskapsintyg hem idag oxå så nu är det dags att kasta sig in i försäkringskassans djungel och söka havandeskapspenning.

Allt känns verkligen toppen nu och barnmorskan är sååå snäll och gullig. Det märks att hon gillar sitt jobb och vill ens bästa.

Fick höra något jag inte ville höra...=/ Hon sa att jag bär barnet väldigt långt fram så jag blir troligtvis ganska stor =( Precis vad en gravid kvinna som känner sig lönnfet, vill höra. Men, men det ska väl synas att man är på tjocken. Hahaha! Eller?!


Ikväll ska vi på en lägenhetsvisning, kul å se vad det är för fel den här gången... ;P Å efter den blir det ljusparty hos Sandra. Det ser jag fram emot.


Nu ska jag rensa min garderob och stryka lite skjortor till Henke.


Hej hej!

Av Linda - 5 december 2009 12:33

Vilken start på dagen!

Klev upp vid 6.00 och gjorde mig ordning för arbetet. Mådde inte 100% bra. Nackvärk, huvudvärk och illamående, men det gick iaf.

När jag kom ner på jobbet fick jag massage av en kollega och helt plötsligt slog det lock för öronen, jag började tok svettas och blev svimmfärdig. Illamåendet ökade och jag fick springa å spy, massor! La mig å vilade i några minuter å sen kändes det lite bättre, men har mått illa hela förmiddagen. Bättre start på dagen kan man ju ha...


Känns inte alls dumt att jag och Ingvor har bytt ett pass med varandra så jag inte behöver jobba nå mer idag, då hon tar min kväll och jag jobbar förmiddag åt henne nästa lördag.


Nu ska jag lägga mig på soffan och titta på någon bra film.


Hej hej! 

Av Linda - 4 december 2009 10:31

Somnade på två röda igår när jag la mig på soffan. Vaknade två timmar senare när Henke ringde och frågade om han skulle köpa med sig kinamat hem. Ja, tack!


Låg och drog mig i sängen till strax före tio i morse, så jag har nyss svalt frukosten.

Har inga planer för dagen. Eller jo, några småsaker bara. Jag ska ut på Birsta och byta en av tröjorna som jag köpte till Henke åsså ska jag in på jobbet en sväng och se om jag hittar någon som vill byta pass med mig på tisdag då vi ska på visning. Sen får vi väl se vad jag känner för och vad som dyker upp. Kanske ska ta tag i att städa garderoben...


Henke ska på julbord med jobbet ikväll så han lär vara rätt radiostyrd när han kommer hem inatt, jag vet ju hur det brukar sluta när han är ute med kolegorna. =P

Så jag ska ha en myskväll med mig själv. Ska åka å köpa lite gotta som jag kan njuta av till idol ikväll.


För min del är det jobb som gäller i helgen och på söndag är det Winnerbäck som hägrar. =)

Nu ska jag kolla hur det ser ut på mitt konto och sen blir det en dusch.


Hej hej!

Av Linda - 3 december 2009 16:29

Dagen har gått tok fort!

Förmiddagen på jobbet var stressig som bara den så det var skönt att gå hem 12.00

Åkte ut på Birsta med Linda W och Maja där vi mötte upp Sandra, Tuva, Jossan och Elias. Blev ett helt gäng och mycket trevligt var det.

Började med en lunch på Charm och sedan blev det lite shopping. Hittade en tunika till mig som jag inte testat än så vi får väl se hur den är. Åsså blev det tre tröjor åt Henke och lite värmeljus.


Idag går vi in i vecka 23. :) Snart dax för andra besöket hos BM. Spännande!


Nu ska jag ta en power nap på soffan innan Henke kommer hem.


Hej hej!

Av Linda - 2 december 2009 21:38

Har nyss kommit hem från julbordet. Vi var på Svartviks herrgård, mycket bra met. Det känns som att jag ska spricka, åt konstant i ca 2 timmar. Så det är ju inte konstigt att man känner sig sprickfärdig. Blev helt plötsligt dubbelt så gravid. ;P


Nu ska jag titta klart på Grey´s och sen blir det natti.

Imorgon jobbar jag bara till 12.00, härligt. Kanske ska ge mig ut och köpa lite klappar och hitta nåt klädesplagg till mig själv när jag slutar. Vi får väl se vad jag känner för i morgon. Nån som vill göra mig sällskap?


Nu ska jag återgå till tvn.

Natti natti! 

Av Linda - 1 december 2009 22:11

Ja, det är sant, det rubriken säger. Knappt så jag kan tro det själv. Anledningen till att det varit lugnt beror på att jag haft ett specialuppdrag idag i form av "vaccinations biträde", inte dumt med en sån dag.


Ikväll har svärmor varit här på middag, vi bjöd på fetaostlax och pressad potatis. Svärfar, som är på kurs i stockholm blev bra avundsjuk att inte han var hemma å fick komma på middag :P


Har slagit in dom första julklapparna ikväll oxå. Känns skönt att vara ute i skapligt god tid för en gångs skull. I vanliga fall yrar man runt dagarna innan julafton och söker febrilt efter julklappar. I år valde vi att bestämma oss innan vad vi ska köpa till var och en så man vet vad man ska ha när man väl ger sig ut i butikerna. Mycket smart om jag får säga det själv. Slipper känna en massa stress över att man inte vet vad man ska köpa.


Äntligen har mäklaren hört av sig. Har försökt få tag i henne i flera veckor nu för att få titta på två lägenheter. Så till veckan är det inbokat. Ska bli skoj!


Nu är det dags att krypa till kojs. Imorgon är det jobb 7.15-16.30 som gäller och sen är det julbord med jobbet. Det ser jag fram emot. :)


Natti natti!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards