Alla inlägg under december 2009

Av Linda - 16 december 2009 21:48

Så har den konstiga värken gått över till huvudvärk. Har tagit en lååång het dusch så det känns lite bättre nu.

Funderar på att göra kväll nu och vakna till en bättre dag imorgon...

Av Linda - 16 december 2009 13:15

Igårkväll var vi till mormor och morfar med en julblomma. Fick med en julklapp hem oxå, =) men den sparar vi med att öppna till julafton.


Mådde himmlarns konstigt igårkväll. Illamående, frusen, ont i kroppen/lederna/nerverna, speciellt i armarna och axlarna. Hade även en konstig värk i halsen, som om det satt i slemhinnorna eller nerverna. Det gjorde så ont att jag inte kunde komma till ro och somna. Henke gav mig en alvedon och jag lyckades somna i ca tre timmar sen har jag legat och vänt och vridit mig, haft hjärtklappning och ont hela natten.

Vad beror det på?! Är det en konstig gravid-krämpa, förkyldning på gång eller något annat mystiskt...?!?!

Värken fortsatte en bra bit in på förmiddagen idag men nu känns det lite bättre. Känner bara av lite värk.


Ska lägga mig och vila en stund nu och sen ge mig på att slå in lite julklappar.


Hej hej!



Av Linda - 14 december 2009 22:16

Jaha, hur har jag fördrivit denna måndag?


Jobbade 7-12.

For ner på stan och lunchade med Erika.

Hann med en sväng på Gina och köpte en tröja.

For hem och vilade en stund.

Lagade mat tills darlingen kom hem.

Åt.

Åkte till Birsta och köpte julklappar.

Åkte till svärföräldrarna och hälsade på.


Det var min dag det. Nu har John Blund kastat grus i mina ögon så det är lika bra att krypa till kojs.


Måste bara säga att jag ÄLSKAR vädret som är just nu. MER snö och kyla åt folket!

Wiieee!!! =)


*Tänker på dig vännen, det kommer ordna sig*


Natti natti

Av Linda - 13 december 2009 22:26

Dagen har varit lugn och skön.

Åkte å pantade burkar och handlade lite mitt på dagen. Bjöd hit Jonas å Sandra på middag, röding med pressad potatis och romsås. Till efterrätt blev det marängsvisch. Mycket gott!


Ikväll har vi tittat på film och nu är det dags att natta.


Imorgon  är det jobb 7-12 som gäller och sen blir det lunch med Erika.


Natti natti!

Av Linda - 13 december 2009 11:22

Gårdagen var mysig. Vi var väl hemma vid 23.30 men då hade jag sovit på soffan hos mamma i 1½ timme redan. Blev visst lite trött.


Idag har vi inga planer och det känns skönt. Ska ta det som det kommer och kanske få undan lite tvätt bara.

Jag måste göra klart schemat oxå men det är fort gjort.


Hej hej!

Av Linda - 11 december 2009 16:49

Sov en och en halv timme igår och var på mycket bättre humör när jag vaknade. Fick sms av Sandra som ville bjuda på glögg och pepparkakor så vi hoppade över julklappshandlingen och for till Matfors istället. :)


Idag har jag jobbat...som vanligt. En riktigt snurrig dag har det varit men allt har gått bra. Det är ju huvudsaken det.


Ikväll kommer Jonas, Sandra å Tuva hit på middag åsså blir det karra, chips å dipp åsså julmust såklart, till Idolfinalen. Mumma! =)

Ibland måste man ju faktiskt få svåla ordentligt.


Imorgon ska jag jobba 7-12 och sen blir det julmys hos mammsen och Tomas med pepparkaksbak, knäckkokning, jansson och skinka åsså glögg såklart.


Igår gick vi förresten in i vecka 24.

Bebisen väger nu strax över ett halvt kilo och är nästan 30 cm lång från hjässa till häl. Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör.

Om bebisen föddes nu så skulle den ha en liten chans att klara sig (ca 16%), förutsatt att den får rätt vård. I detta stadium spelar varje dag i livmodern roll. Om bebisen föds nästa vecka, vid 24 veckor, skulle överlevnadschansen öka till 44%


  




Nu ska jag gå å förbereda maten.


Trevlig helg

Hej hej!

Av Linda - 10 december 2009 14:55

Är så sjukt trött. Tror jag ska lägga mig på soffan en stund så jag orkar med kvällen. Vi ska nämligen ut å handla julklappar och förhoppningsvis bli klar med det idag.


La förresten ett bud på en lägenhet idag men det var tydligen för lågt så då skiter vi nog i det. Folk tror visst att man kan begära hur mycket som helst trots att lägenheten kräver en totalrenovering. Idioter!

Vi får helt enkelt glasa in vår lilla balkong som vi har idag och sätta dit en kupévärmare så får vi ett rum till. Är riktigt less på att leta ny bostad nu. Hoppet börjar försvinna....


Nä, dags för en sovstund kanske jag är på bättre humör när jag vaknar. Just nu känner jag för att slå nån jävel!


Av Linda - 9 december 2009 19:35

Jag tror jag ska sluta skriva om när vi ska på visningar av hus och lägenhet. Det blir ju ändå aldrig något av det. Börjar bli less på oss själv nu när vi aldrig är nöjd med någonting! Kräsna människor är vad vi är helt enkelt. Så med andra ord blir det inget med den vi tittade på i måndags och den vi tittade på igår är vi osäker på hur vi ska göra.


Hur som helst så har vi iaf tittat på en lägenhet privat idag. En jobbarkompis till mig. Den är riktigt fin och jag känner mig verkligen som hemma i den lägenheten. Henke gillar den oxå mycket så vi får väl se vart det slutar. Det blir isådana fall eventuellt att vi byter lägeneheter. Hon tar våran och vi hennes.


Barnmorskan ringde idag och meddelade att proverna jag tog i måndags såg normal ut nu och ferritin värdet hade gått ner, så jag hade tydligen en infektion sist.

Det är ju fantastiskt vad dom har koll på en så allt står rätt till. Det känns tryggt.


Nu är det dags för bonden.


Hej hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards