Alla inlägg under mars 2009

Av Linda - 9 mars 2009 21:27

Huvudvärken vill inte ge upp så nu slutar min dag. Hoppas att jag vaknar värkfri imorgon.


Tack för kommentarerna om min frisyr. De värmde! =)

Av Linda - 9 mars 2009 09:20

Vaknade 4.40 å hade världens huvudvärk. Klev upp å hällde i mig massa vatten och värktabletter å gick å la mig igen, å somnade om. Klev upp vid 6.30 å hade fortfarade kvar huvudvärken. Skjutsade Henke till jobbet å så hem å la mig en stund till å lyckades somna om även då. Så vaknade jag till vid 8.30 å kunde fortfarande ana en gnutta värk, som sitter i än. Jag hatar verkligen att ha ont i huvudet. Man vill lixom ingenting å allt blir bara jobbigt. Å det är ju typiskt en dag som denna då mitt schema är fullspäckat. =(  

Ska dricka kaffe nu å fylla på min kropp med piller så kanske värken hinner försvinna helt innan jag ska till frissan.


Hej hej!


Drömde förresten att jag var bästa kompis med Paul, Jakob och Josefine från The Voice. Hahaha, shit vad skoj vi hade! =P

Av Linda - 8 mars 2009 15:15

Då var vi hemma igen då efter en trevlig och rätt lugn å skön helg i Vemdalen.

Nu är det bara att tvätta upp allt å göra sig redo att packa om, för på onsdag beger vi oss till Storlien med Jonas å Sandra. =) Å innan dess har jag fullspeckade dagar som ska hinnas med.

Imorgon är det pluggning, frissan, lönesamtal å fördelsedagsmiddag som gäller.


Nä, nu blir det till å avancera.


Hej hej!



Av Linda - 6 mars 2009 10:39

Jahapp, då var det helg igen då.

Gårdagen bestod av pluggning och den efterlängtade husvisningen som visade sig vara skit...=(


Kvällen var tänkt till att gå åt att lasta skotrar å packa men släpvagnen var borta så vi for hem la oss i sängen å kollade på tv och där vart vi liggandes heeela kvällen. Klev bara upp för att borsta tänderna. Men ack så skönt det var att bara göra INGENTING. Det var inte igår! =)


Idag har jag jobbat 7-10. Det var faktiskt trevligare å roligare än jag väntat mig.

Nu ska jag hoppa in i duschen å sen packa det sista å sen blir det till att ge mig i väg å handla inför helgen i Vemdalen. För så fort Henke slutar så åker vi.


Ha en bra helg!


Hej hej!

Av Linda - 4 mars 2009 21:38

6.15 - upp å hoppa

6.45 - skjutsa Henke på jobbet

8.00 - Till sofia

16.30 - Hämta Henke

18.15 - Hälsa på Jonas, Sandra å Tuva

20.00 - Titta på Diagnos okänd

21.00 - Titta på Greys anatomy

22.00 - Natti 


*imorgon smäller det*

Av Linda - 3 mars 2009 20:13

Vaknade 8.30

Duschade

Fikade/Pluggade

Pluggade

Luncha med Carro 12.00

Plugga

Åt middag 17.00

Plugga

Titta på tv 20.00


Resten av kvällen kommer att bestå av tv tittande och sen får vi se om jag hinner träffa min käreste eller om jag somnat innan han kommit hem.


Imorgon blir det tidig uppstigning. Blir nämligen strömlös mellan 8-15 då dom ska göra nåt med elen här i huset. Så då får fröken Sofidiust besök tidigt =P


*nu är det bara två dagar kvar till torsdag...längtar...längtar...längtar*



Sofidius - my schoolmate


Baj baj!

Av Linda - 3 mars 2009 17:04

...av Linda 

OM MIG  

1. Namn – Linda

2. Bor –  I Haga

3. Syskon – Storebror Jonas

4. Ålder – 25

5. Född – 25 November

6. Ögonfärg - Blå

7. Längd - 163

8. Sko storlek – 36-37

9. Höger eller vänsterhänt – Höger

10. Stjärntecken - Skytt

11. Hårfärg – Blond

12. Födelseort – Sundsvall


DAGENS..

1. Låt – Johnny Logan - Hold me now

2. Saknad – Ben&Jerry 

3. Kläder - Jeans, en rosa och en svart tröja

4. Smink – Det vanliga, ögonskugga och mascara åsså lite roch såklart!

5. Underkläder – Troser å bh

6. Mat – Spaghetti och köttfärssås

7. Köp – Torrfoder till Tilda

8. Göra sen – Titta på Desperate houswives

9. Godis – Inget

10. Pinsammaste – Ingen faktiskt!


SVARA ÄRLIGT  

1. Tycker du om att plocka svamp – Ja

2. Tycker du om godis – Oja!

3. Hur många gånger i veckan äter du godis – Det blir nog två iaf.

4. Äter du oftast nyttig mat – Humanskost å det är väl nyttigt?!

5. Är du stark - Inte direkt, men jag klarar mig.

6. Var någonstans på kroppen har du mest muskler – Översidan låren tror jag

7. Tycker du att du själv är söt/snygg – Nä, det kan jag inte säga men jag gråter väl inte varje gång jag tittar i spegeln och det betyder väl nåt bra tror jag...=P

8. Ger du mycket komplimanger till andra – Vet inte, jag försöker väl.

9. Är du nöjd med ditt förnamn – Ja

10.Tycker du att du själv är smart – Jo, det gör jag väl. Ingen MENSA medlem men...

11. Vad är det sämsta hos dig – Jag gör saker mot min vilja för att inte såra andra 

12. Vad är det bästa hos dig – Jag törs oftast säga min åsikt om saker och ting

13. Har du bra självförtroende - Nja, det kan förbättras.

14. Hur många timmar om dagen sitter du vid datorn – Oj, eftersom jag pluggar och skriver väldigt många uppgifter på datorn så blir det väl kanske fem timmar sammanlagt.

15. Tycker du om att vara med killar – Jag tycker om att umgås med människor av alla slag.

16. Känner du dina grannar – Inte direkt

17. Vad har du för färg på dina underkläder - *sensur*

18. Använder du BH varje dag – Oja

19. Svär du ofta – För ofta

20. Gillar du skolan – Ja

21. Har du någon gång skolkat - Kanske någon gång för mycket t.o.m

22. Spelar du något instrument - Nä, men jag har spelat fiol

23. Vilka sporter/aktiviteter har du gått i – Innebandy, fotboll, basket, ridning och dans

24. Har du några tatueringar – 2 st

25. Har du några piercningar – Hål i öronen. 

26. Hur många gånger tittar du dig i spegeln per dag –  Hm, det bli nog ca nio gånger minst.

27. Tycker du om djur – Ja


BRUKAR DU...

1. Sova - Ja, naturligtvis

2. Ta mediciner du inte borde ta - Nä, why should I?!

3. Röka - Nej

4. Snusa – Nej

5. Dricka - Ja

6. Skada dig – Nej

7. Klä dig i svart – Ja

8. Hata folk – Näe

9. Lita på folk – Om jag känner dom så

10. Skada dig med flit - Nej

11. Drömma mardrömmar – Det händer

12. Gå i skolan - Ja

13. Gå i kyrkan – Nej

14. Vilja dö – För det mesta Nej!


NÄR...

1. Åt du senast – Middag för typ 30 minuter sen

2. Läste du ut en bok senast – 1 år sen kanske

3. Köpte du något senast – Idag

4. Svor du senast – Idag

5. Sjöng du senast – Idag

6. Klagade du senast – Hm...kommer inte ihåg!

7. Klantade du dig senast – Kommer inte ihåg


HAR DU...

1. För många vänner - Nej, det kan man väl inte ha?!

2. Förföljelsemani - Nej

3. Någon annan psykisk sjukdom - Nej

4. Skadat någon – Inte medvetet iaf.

5. Färgat håret - Ja

6. Egen dator – 2 st som jag delar med Henke

7. Gjort bort dig rejällt – Många gånger


ÄR DU...

1. Snäll – Oftast

2. Snygg – Jag försöker iaf ;P 

3. Söt – Jag kan ju hoppas

4. Lång – Nej

5. Kort – Nej

6. Klantig - Ibland

7. Tönt – Nej

8. Tjock - Inte tjock men 5-8 kilo för mycket har jag

9. Smal – NEJ!

10. Romantisk – Nja, jag kan nog om jag vill.


Jag Utmanar: Alla som vill.

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards