Alla inlägg under mars 2009

Av Linda - 22 mars 2009 15:59

...Veronica 


1. När gick du upp idag?

Ungefär 8.30

2. Diamanter eller pärlor?

Diamanter

3. Senaste filmen du såg på bio?

Yesman

4. Favorit Tv-program?

Desperate housewives

5. Vad åt du till frukost?

Två hårdbrömackor med ost och en kopp kaffe.

6. Vad är ditt/dina andranamn?

Britt

7. Din favoritmat?

Nasigoreng

8. Vilken mat gillar du inte?

Mat med koksmjölk i

9. Vilken är din favorit CD för tillfället?

101 Power Ballads - 2008

10. Vilken bil kör du?

Volvo v70 awd

11. Vilken är din favorit macka?

Toast

12. Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med?

Nasserism

13. Vilka är dina favoritkläder?

Leggins å någon topp/tunika

14. Om du fick åka vart du ville, vart skulle du åka då?

Island

15. Favorit klädmärke?

Har ingen speciell favorit.

16. Vart vill du dra dig tillbaka?

Hemma i sängen.

17. Favorittid på dagen?

17-tiden då vi äter middag och pratar om allt mellan himmel och jord

18. Var är du född?

Sundsvall

19. Vilken är din favorit sport att se på?

Tittar sällan på sport, men måsta jag välja så blir det hockey

20. Vem tror du inte svarar på dessa frågor?

De flesta

21. Vem tror du svarar först?

Ingen aning

22. Coca Cola eller Pepsi?

Coca cola

23. Fotboll eller ishockey?

Ishockey

24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?

Nattuggla.

25. Pedikyr eller manikyr?

Manikyr

26. Några spännande nyheter att berätta för oss?

Tyvärr inte...

27. Vad ville du bli när du var liten?

Hårfrisörska

28. Bästa barndomsminnet?

Hmm, har många bra minnen, svårt att välja nåt.

29. Varit i Afrika?

Japp

30. Nånsin rullat in någon i toapapper?

31. Varit med om en bilolycka?

Ja.

32. Favoritdag i veckan?

Lördag

33. Favoritblomma?

Tulpaner.

34. Favorit snabbmatsrestaurang?

Big Boy

35. Äger du en cykel?

Japp

36. Vem fick du senaste mailet ifrån?

Facebook

37. I vilken affär skulle du helst vilja utöka ditt kreditkort?

Hm...sköna under

38. Läggdags?

Mellan 22.00-23.30

39. Vems svar är du mest nyfiken på?

Allas!

40. Senaste personen du delade en middag med?

Henke och hans föräldrar

41. Vad sysslar du med just nu?

Kollar på reprisen av Greys

42. Favoritfärg?

Svart, om det nu räknas som en färg

43. Hur många tatueringar?

2 st.

44. Hur många utmanar du?

Alla som vill!

Av Linda - 21 mars 2009 22:38

Grattis till tösa biten, Linda och Tony!

Av Linda - 20 mars 2009 10:39

Jag är helt knäckt! Snacka om att man är ovan att "jobba". I vanliga fall sitter jag i soffan å pluggar hela dagarna. Men nu när jag praktiserar är det tidiga morgnar, spring hela dagarna å stupa i säng. Läskigt att man kan bli så förslappad...


Idag blev det sovmorgon. Vaknade 10.00 å klev upp å tog en dusch. Nu ska jag plocka fram mina kära böcker en stund innan jag ska iväg på praktiken 13.30-21.30


Hej hej!

Av Linda - 17 mars 2009 19:48

Två dagar har gått av praktiken och jag älskar varje minut av den. Nu ångrar jag att jag inte hoppade på sjuksköterskeutbildningen istället...men men det kanske kommer framöver det med. =)


I morgon har jag en lååång dag framför mig. Först skola 8.30 -15.00 å sen praktik direkt efter fram till 21.30! 


Nu ska jag mysa ner mig i soffan å titta på Den rätte för Rosing och Desperate housviwes.

Baj baj!

Av Linda - 17 mars 2009 18:38

På begäran lägger jag ut lite bilder från helgen i Storlien.


På väg till Åre.


 

Vi fick göra några stopp för att kolla på kartan. =)


 

På Gevsjön på g till Åre.


 

Tog en paus i körningen för att njuta av det fantastiska vädret och vila gastummen... ;P


 

Jag och min skoter...=)


 

Framme i Åre.


 

Efter en tur på 17.5 mil blev det kortspel å go´dricka hemma i stugan.


 

Jag på fjället. Lägg märke till utsickten. Underbar!!!


 

Gissa vem?! =)


 

Fiske på Rensjön. (Henke)


 

Ingern vidare fiskelycka. (Jonas)


 

Men vad gör det... (Sandra)


 

...när man får vara ute i finvädret. (Jag)


 

Lovely!


 

Utsikten från Rensjön.


 

Det här är livet!


 

Livskvalitet! =)

Av Linda - 15 mars 2009 21:36

Då är man hemkommen från Storlien...

Har kört skoter som aldrig förr. I torsdags blev det en liten sväng på ca fem mil å i fredags blev det en tur på 17,5 mil. I lördags var det fiske som stod på schemat å jisses vad härligt väder det var. Sandra å jag njöt mest av vädret medan grabbarna försökte sig på att få napp men utan lycka. Nästa resa blir i påsk å jag längtar redan! =)

Få se om jag bjuder på lite bilder någon dag framöver...


I morgon är det min första dag på sjukvårdspraktiken, avd. 1 (infektion). Det ska bli riktigt skoj men som alltid när man ska göra något nytt så är man lite nervös...=/ Men det ska nog gå bra. Är nog mest venprovtagningen som känns mest pirrigt! Nu ska jag läsa lite om olika infektionssjukdomar å sen blir det natti. Ska upp före tuppen imorgon...


Hej hej!

Av Linda - 10 mars 2009 09:42

Wiieee! Huvudvärken är borta! =)

Idag blir det pluggning för hela slanten å ikväll vankas det BiteLine med brudarna å ÄNTLIGEN tror jag att alla kan! =)


Imorgon är det psykiatri hela dagen å sen bär det av till Storlien.


Hej hej!


Av Linda - 10 mars 2009 09:19

... Linda

Stänger du av mobilen när du sover? Nä, högst sällan

Vem såg dig senast naken? Henke

Hur såg du ut på högstadiet? Som alla andra just då. Tror det var kjol ute på byxorna som gällde...

Hur kommer du att se ut om 20 år? Som mamma antar jag! =P

Hur var du på dagis? Ett charmtroll som såg till att alla hade nåt att göra innan jag själv satt mig å lekte.

Hur är du att ha som arbetskamrat? Bra, jag försöker vara glad och possitiv och har oftast koll på det mesta.

Har du celluliter? Ja, jag är väl människa

Biter du på naglarna? Nej

Har du något handikapp? Hm...svårt, inte vad jag kan komma på just nu.

Är du rädd för att få hängbröst? Det hör väl till när man blir äldre, men slapp jag så skulle jag ju inte gråta

Tror du att gud är en man eller en kvinna? Tror inte det finns nån/nåt som heter gud

Svär du? Ja, ofta!

Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Ja, så länge dom inte försöker få mig att bli en av dom.

Hur homo är du på en skala 1-10? 1

Tror du på utomjordingar? 

Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Sweet chili pasta

Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Något med kokosmjölk

Ljuger du? En vit lögn drar väl alla ibland

Har du kysst en polis?

Är du rädd för Securitas vakter?

Har du nånting att dölja? Ja

Vad har du på din nyckelknippa? Nyckel till mamma, till Henkes föräldrar, hem till oss och till postfacket. Åsså ett rosa band där det står Kom ihåg att vara rädd om dig.

Är du/har du varit gift? Nej

Skulle du gå upp klockan 3 på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Ja

Kan du laga cyklar? Det tror jag nog

Kan du fixa med bilar?  Byta däck eller fylla på någon vätska men mycket mer är det inte

Kan du baka bröd? Ja

Vet du hur man frostar av en frys? Ja

Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Greys Anatomy


Jag utmanar alla som vill...

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards