Alla inlägg under september 2013

Av Linda - 30 september 2013 12:45

Igår blev Julia 6 månader! Kan inte förstå att hon blivit så stor. Känns som det var förra veckan vi kom hem från bb!


Vad kan/gör den lilla tösen då?
Vänder sig från rygg till mage
Sitter själv en liiiten stund
Blir vansinnig på prasselböcker
Har börjat använda stl 74 i viss kläder
Vill helst bli buren hela tiden
Somnar bäst i vagnen
Sover hela nätterna (19.00-8.00) i eget rum
Äter gröt och mat fr. 6 månader
Älskar när storasyster spexar och leker med henne

Av Linda - 28 september 2013 14:53

Gårdagen gick bra och det var skoj. Blev kvar lite längre än tänkt pga personalbrist. Var sjuuukt tött igårkväll och inatt har jag sovit riktigt hårt.

Fick lite tankar och känslor jag aldrig tidigare haft eller känt... så nu tror jag att jag måste ta mig en rejäl fundering!!

Var iväg på pump i morse och strax efter jag kom hem ringde Linda från jobbet och frågade om jag ville jobba ikväll och imorgon. Så sagt och gjort! 16.30-21.30 ikväll och 7.00-14.00 imorgon.

Hej, hej!

Av Linda - 26 september 2013 22:07

Ja, imorgon ska jag jobba!! Längtar faktiskt och ser fram emot det. Kul att träffa kollegorna och pensionärerna igen.
Tjejerna är med farmor och farfar, lämnade dom där vid 18.00 ikväll så dom skulle slippa kliva upp så tidigt imorgon. Våra sjusovare! ;)

Efter att jag lämnat dom for jag till birsta och mötte upp mammsen. Vi strosade runt och kollade på lite kläder. Riktigt mysigt att vara bara mamma och jag, det gör vi alldeles för sällan!

Nu ska jag fika med mannen i mitt liv innan vi nattar!
God natt!

Av Linda - 26 september 2013 13:03

Ja idag är vi inne på tredje dagen med en Julia som vill vara nära heeela tiden, gråter hysteriskt rätt som det är och sover ovanligt mycket.
Det behöver ju inte vara något annat än trötthet men jag tycker att hennes beteende just nu är slående likt Amandas då hon fick tänder. Amanda var visserligen 8-9 månader då och Julia är bara 6 månader.
Ja, vi får väl se om det dyker upp nå gaddar eller om det bara är en gråt period.

Av Linda - 25 september 2013 18:03

Ja, nu är hösten här på riktigt. I morse var det frost på gräset och bilarna. Lite småmysigt tycker jag.
Vädret har varit undrebart idag, strålande sol, höstkyla och början på härliga höstfärger i träden.
Jag tog en promenad fram till bibblan efter att ha lämnat Amanda på dagis.
Efter Baby på bibblan föjde jag och Julia med Anna och Ellie hem en stund.

Väl hemma efter att ha hämtat Amanda gjorde jag fruktpure till Julia sen gick vi ner och och kollade på tv och slappade en stund innan det var dags att börja med middagen.
Nu kollar vi på barnprogram igen och varvar ner inför läggningen.
Själv laddar jag för att pumppass.

Hej hej!

Av Linda - 23 september 2013 21:40

Det har varit härligt full rulle sen i torsdags. Drar allt lite kort.

Lillan klarade sig utan biverkningar från vaccination, skönt för henne.

I torsdagskväll var jag ut med jobbet på E-street. Vi hade en toppenkväll med god mat, dryck och musik!

I fredags drogs jag med en jobbig dagen-efter-huvudvärk och på kvällen hade vi turen att äntligen få träffa Tobbe, Frida, Tillie och nytillskottet Dewin! Sååå sööööt!

I lördags startade jag dagen med en skön joggingtur. Sen gick vi fram på byn med familjen Hagman, där det var familjedag med fiskedamm, ansiktsmålning och ponnyridning


På lördag kväll var vi på kräftfest med några grannar. Massa mat, dricka och dans. En riktigt toppen kväll!!

Söndagen gick verkligen i lugnets tecken. Hela familjen var rätt trött efter lördagen så vi var bara hemma och slappade.

Den här veckan är nästan helt utan planer, skönt! Men det brukar ändras fort.
Nu blir det slapp i soffan.

Hej, hej!

Av Linda - 18 september 2013 21:24

Idag har Julia varit på bvc och fått två sprutor. Det gick riktigt bra. Hon skrek och grät såklart precis när hon fick dom och var lite kinkig när jag klädde på henne men sen var det bra. Duktiga lillan!
Hon är nu fem och enhalv månad, väger 7780 g och är 66 cm lång.

Idag har tjejerna haft sina nya fina kläder som härliga Linda 88 sytt. www.kreativafroken.wordpress.com

Julia i body och byxa.

Amanda i klänning och leggings!

Älskade busfrön!

Av Linda - 15 september 2013 21:36

Jag är riktigt nöjd med håret. Mörkare än jag hade tänkt men trivs faktiskt bra i det.


Igår på dagen var jag och Amanda med Linda W och Maja på Hästens dag på Norra berget. Det var uppskattat och tjejerna red på stora hästar. Amandas häst hette Cindy och var 137 cm i mankhöjd. Majas var högre!


Igår kväll var vi till Linda 88 och Dennis på kräftskiva. Det var vi, familjen Hagman, pappa och Anna-Karin, Sebastian och alla barnen. Jätte trevligt!


Idag har det varit lungt. Jag och Anna-Karin tog en skön promenad genom skogen till Linda och Dennis för att hämta bilarna.
Henke gjorde lasange och vi bjöd hit Hagmans på middag.
Jag och Linda 88 har varit på mrl.
Nu slappar vi i soffan och kollar på Jönssonligan.

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards