Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Cyckelpremiär!

Av Linda - 11 april 2011 20:33

Igår var Amanda hos farmor och farfar några timmar. Henke var men min pappa och fiskade och jag rännde runt på Birsta i alla affärer som säljer cyckelsitsar och cyckelhjälmar och jämnförde pris och kvalitet.

Det slutade med att jag köpte både hjälm och sits på coop totalt 600 kr. Perfekt!

Så ikväll blev det en provtur på gatan och snacka om en liten tös som älskade det. Amanda ville inte kliva av när jag tog av henne hjälmen och lyfte ur henne. Så det bådar ju gott men tanke på att jag älskar att cyckla. Är det bra väder i morgon så blir det en lite längre tur än ikväll. =)


Amanda fick forografering i 1-års present och nu har vi äntligen lyckats välja ut de bilder vi vill ha och vilken storlek de ska vara i så i morgon ska jag ringa och beställa dem.


Imorgon är det babysång här i Matfors igen. Blir nog kanske till att hålla oss i dockvrån istället  för Amanda har inte riktigt ron i kroppen att sitta stilla och sjunga längre. Nu är det mer lek och bus som gäller.


Våren har kommit också, snart är all snö borta på tomten. Det trodde man ju inte! Synd bara att vi har leråker på baksidan efter att dom borrade för bergvärmen där i vintras. Och inte kommer det bli bättre heller. Så fort det torkat till lite så ska vi sätta igång med dränering av huset, vilket innebär sjuuukt mycket jobb då vi måste riva både altanen på baksidan och bron och uteplatsen på framsidan. Sen ska det byggas upp igen.... med lite förändring! Fast så långt ser jag inte än, känns bara jobbigt att inte kunna nyttja gräsmattan då man äntligen har en! Jag och Amanda får väl hänga på stränder och hos kompisar i sommar.


Och så lite bilder:


Amandas 1-års kalas

       


Busar vid matbordet.


Visar upp sin nya byxdress

    


Aktiviteter som vi fyller dagarna med:


Kliva i och ur gåvagnen

 


Rida på är en favorit


Bilen är oxå en favorit

   


Provar Tillies motorcyckel och naturligtvis måste man låta som en oxå. =)

 


Läser bok i tältet

 


Bilder från Tillies 1-års kalas

                   


Och så en bild på det blivande paret. ;P

 

Amanda och Elias.


Nu ska jag krysta lite till En unge i minuten!


Hej hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards