Alla inlägg den 27 april 2011

Av Linda - 27 april 2011 19:55

Gör väl ett försök att kludda ner några rader....


Idag har jag varit på APT med jobbet och Amanda har varit hos sin mormor sen igårkväll.

Vi har haft en heldag på Villa Marieberg med lite redovisning, information och apt. Det var riktigt skoj att träffa alla igen och jag känner mig laddad inför måndag då jag kör igång och börjar jobba igen. Fast jag antar att jag kommer ha världens ångest på söndagkväll...... Kommer ju vara borta så mycket från skruttis och det känns jobbigt men samtidigt ska det bli skönt att få ett avbrott från min nuvarande vardag som mamma. Mycket blandade känslor när man börjar känna efter... lika bra att låta bli!

Hur som helst så är det ju bara fyra veckor jag ska jobba sen går jag hem på mammaledighet igen över sommaren. Anatar att de kommande fyra veckorna kommer svischa förbi.


Annars då?! Altanen är på väg att rivas, nästan bara stommarna kvar sen är det dags att börja riva uteplatsen och bron på framsidan.

Töjan och pomperipossa-trädet kapade vi ner förra helgen och nu i helgen klippte vi ner häcken på baksidan, krattade tomten och röjde lite.

Hoppas det torkar upp fort i backen så vi kan börja med dräneringen så vi kan få bygga upp allt igen och kunna njuta lite mer av altanen och uteplatsen i sommar.


Tanken var att vi skulle till Storlien i påsk men då vädres skulle vara så mycket bättre och varmare här så valde vi att stanna hemma. Fattar inte att det kunde bli så varmt. Vi hade 27 grader I SKUGGAN en av dagarna. Helt sjukt! Nu vill man ju bara ha mer sommar.


Amanda då...hon vinglar fram på sina små ben, balansen är inte på topp än men hon blir duktigare och duktigare men väljer fortfarande att krypa en del. Tänderna har blivit sex stycken och munnen hennes går i ett. Det är inte många minter på en dag som hon är tyst, det är så härligt att se att hon verkligen försöker upprepa orden efter att man sagt något. Anatar att hon brås på mor sin och blir en pratkvarn...=P

Hon älskar fika och glass är en favorit. Maten är det si och så med, vissa dagar äter hon som en häst medan hon andra dagar knappt vill ha någonting...men det är tydligen heeeelt normalt! =)

Hon klätrar på det mesta och mitt hjärta är nog i halsgropen minst en gång om dagen. Upp kommer hon ju oftast men sen att det är nivåskillnad och går neråt, det har hon inte riktigt fattat än...

Spegeln är hennes bästa vän, hon kan stå flera minuter framför den och titta på sig själv, lägga saker på huvudet, axlarna och runt halsen och sedan inspektera hur fin hon blir.

Hon vet vart öga, näsa, mun, öra, huvud, hår, magen och fötterna är.

Humör det har hon så det räcker och blir över och det bor en riktig liten dramaqueen i frökens kropp. Hon vet precis hur man ska låtsasgråta för att få uppmärksamheten och skrattar vi så "skrattar" hon med oss på ett riktigt tillgjort sätt.

Jag älskar dagarna med henne och får många härliga skratt åt henne.

Vår skatt!

   


Nä, nu får det räcka för den här gången. Åter till hushållssysslorna!


Hej hej!


Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards