Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Så blev det en karensdag till!

Av Linda - 27 oktober 2009 10:24

Ja, jag ringde jobbet och sjukanmälde mig idag och imorgon. Tjurig som jag är skulle jag kunna kämpa emot förkyldningen och gå och jobba men det skulle inte vara populärt hos varken personalen, vårdtagarna eller min kropp. Så jag tog ett moget beslut och stannade hemma för allas skull. Kanske jag hinner krya på mig så pass så jag kan jobba torsdag och fredag iaf.


Om jag är pigg till helgen åker vi upp till stugan i storlien med Tobbe och Frida, det skulle vara sååå skoj. Dom ska ha barn ca. 2 veckor före oss. Jag tycker det är riktigt roligt, inte minst för Henke och Tobbe som är så nära vänner. Men oxå för mig och Frida som kan följas åt och bolla tankar och funderingar med varandra.

Hur det än är så är allt som händer med en just nu väldigt omtumlande och nytt. Jag är glad att jag har många vänner som fått barn som man kan vända sig till oxå. Det hjälper verkligen.


Gårdagen var jobbig på alla vis men idag känns det iaf bättre när det gäller illamåendet och det är jag tacksam för. Det räcker långt med en dunderförkyldning.


Angående husvisningen vi var på i onsdags så blir det inget med det. Huset var jätte charmigt och fint men tomten och läget var ingen höjdare, så vi fortsätter leta...


Slänger in en inbjudan till Tupperware party här oxå:

Torsdag den 5/11 kl. 19.00 hemma hos mig.

Hojta till före den 3/11 om du vill komma.

Alla får en gästgåva och naturligtvis bjuder jag på fika

 

Nä, nu ska jag slå på en film och slänga omkull mig på soffan.

Hej hej!


Idag går vi förresten in i vecka 18 =) 

 
 
 Frida

Frida

27 oktober 2009 11:04

Jaa, det hoppas verkligen jag med! Det var ett bra beslut du tog, tror knappats något skulle blivit bättre med att jobba när du mår sådär.:( Hoppas verkligen du kryar på dig!!:) kram

http://fridalindholm.blogg.se

 
Bea

Bea

31 oktober 2009 14:50


Lycka till med graviditeten! Är kul att läsa! Jag har dock lite svårt att fatta att det är hela tolv resp nio år sedan jag var i din sits... Känns som för några månader sedan.

Underbara väntans tider!

http://Beabloggar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 30 mars 2014 20:33


Grattis älskade Julia! Igår blev du 1 år.

Av Linda - 27 mars 2014 20:19

I mitten på februari sökte jag ett jobb. Ett jobb som jag tror skulle vara väldigt lärorikt och utvecklande. Men med mitt självförtroende så trodde jag såklart inte jag hade någon chans. Igår ringde dom och vill att jag kommer på intervju...!! Känn...

Av Linda - 19 mars 2014 20:03

Idag blir vår stora älskling 4 år! GRATTIS Älskade Amanda på din dag! Började dagen med sång, paket och chokladboll i sängen. Självklart satt det ett ljus i chokladbollen så hon fick blåsa ut det. Dagen fortsatte med godsaker och kvällen spenderad...

Av Linda - 13 mars 2014 22:25


  Lillan tog sin första tur med gåvagnen idag! ♡   ...

Av Linda - 13 mars 2014 22:22


Hm... sista bilden kom visst inte med så här kommer den!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards