Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Linda - 12 oktober 2009 10:29

Ja, det är frågan...

Har varit inställd på att inte vaccinera mig mot svininfluensan men nu har jag börjat vela. Anledningen till att jag inte tänkt göra det är att jag läst att forskarna inte riktigt vet hur fostrets hjärna påverkas, någon menar till exempel att det finns en risk att fostret utvecklar ADHD eller DAMP. Sen är det ju det här med att vaccinet innehåller kvicksilver, vilket gravida rekomenderas att undvika. Samtidigt hör vi gravida till riskgruppen för att smittas och har därför "förtur" till att vaccineras. Och som jag har förstått det så beror det på att immunförsvaret är nedsatt när man är gravid. Och inte heller här vet forskarna hur fostret påverkas om mamman skulle insjukna. Det jag läst mig till är, att det kan bidra till komplikationer och förtidig födsel. Men vad innebär då komplikationer?!

Ja, det är inte lätt ska jag säga.

Hade jag inte varit gravid hade jag vaccinerat mig men nu är situationen helt annorlunda. Jag önskar att någon kunnig person kan berätta för mig hur jag ska göra. Men varken BM eller läkare får ju säga åt en vad man borde göra.

Någon annan med dessa funderingar som vill dela med sig?!


Idag blir det en tur till Västergård för att hälsa på Sanna . Annars blir dagen lugn, ska tvätta lite och förhoppningsvis orka slipa klart ramen så jag kan måla den.


Hej hej! 

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards