Alla inlägg den 23 december 2013

Av Linda - 23 december 2013 21:12

Julstöket är i full gång men nu är vi så gott som klara. Henke håller på med rödbetssalladen och jag har precis slagit in de sista klapparna.

Idag har vi haft sjukstuga här hemma. Amanda vaknade vid 01.00 inatt med feber så jag la mig med henne men hi båda har sovit dåligt och vaknat flera gånger för vatten och toabesök.
Febern höll sig på 38,5 fram till 15-tiden och Amanda sov en bra stund mitt på dagen. Ville varken äta eller dricka... Sen steg febern till 39,5 och hon hade det lite jobbigt. Jag åkte på apoteket för att köpa alvedonsupp då hon kräktes av den flytande som vi hade hemma. Typiskt nog så var supparna slut men som tur var hade Jonas och Sandra iprensuppar hemma och så ryckte underbara svärmor in och köpte mer i stan och mötte upp Henke halvvägs till matfors.
En timme efter att Amanda fått suppen var febern "borta" och matlusten tillbaka och hon lekte på som vanligt. Vid 20.00, när hon la sig visade tempen 37,0 och vi hoppas att den gör det imorgon också! Knepigt att hon "bara" har feber, inte ens lite snuva. Det har däremot Julia men hon är pigg som en lärka.
Hon ställde sig upp på knä i sängen mot spjälorna idag för första gången så medan Henke var på stan och shoppade så skruvade jag spjälsäng och flyttade ner botten.


Igår klädde vi granen och Amanda fick äran att sätta stjärnan i toppen. Vilken lycka!


I lördags kom familjen Lindholm/Sandström hit och jag, Frida och stortjejerna åkte fram på folkan för att träffa tomten som delade ut paket.


Nu ska jag stoppa paket i julstrumpan till Amanda och Julia som dom ska få imorgonbitti.

Hej, hej!

Presentation


100319 kom vår älskade dotter Amanda till oss. Det var då vårt liv fick en helt ny mening.
Den dagen vi blev en familj!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards